W116 Benzine + 1 Diesel motor

Afdrukken
PDF

Mercedes-Benz W116 motoren overzicht. 

280S 

W116.020  gebouwd van 1973 tot in1980 aantal exemplaren gebouwd 122.848.

Motor type M110, 6 cilinder viertakt in lijn.

Boring x slag: 86mm x 78.8mm.

Cilinder inhoud: 2746cc

Vermogen 120KW / 160PK bij 5500 tpm.

Koppel: 225NM bij 4000 tpm.

Compressie 9.0:1

Brandstof systeem: Solex 4A1 Carburateur.

 

280SE 

W116.024  gebouwd van 1973 tot in 1980, aantal gebouwde exemplaren 150,593.

Motor type: M110, 6 cilinder viertakt in lijn.

Boring x slag: 86mm x 78.8mm.

Cilinder inhoud: 2746cc

Vermogen 136KW / 185PK bij 6000 tpm.

Koppel: 238NM bij 4500 tpm.

Compressie 9.0:1

Brandstof systeem: Tot July 1975 Bosch D-Jetronic.

Brandstof systeem : Van af July 1975 Bosch K-Jetronic

 

280SEL 

W116.025 gebouwd van 1974 tot in 1980, aantal gebouwde exemplaren 7,032

Motor type: M110, 6 cilinder viertakt in lijn.

Boring x slag: 86mm x 78.8mm.

Cilinder inhoud: 2746cc

Vermogen 136KW / 185PK bij 6000 tpm.

Koppel: 238NM bij 4500 tpm.

Compressie 9.0:1

Brandstof systeem: Tot July 1975 Bosch D-Jetronic.

Brandstof systeem : Van af July 1975 Bosch K-Jetronic

 

350SE 

W116.028 gebouwd van 1973 tot in 1980, aantal gebouwde exemplaren 51,100 

Motor type: M116, 8 cilinder viertakt in 90 graden V vorm.

Boring x slag: 92mm x 65.8mm.

Cilinder inhoud: 3499cc

Vermogen 150KW / 200PK bij 5800 tpm.

Koppel: 286NM bij 4000 tpm.

Compressie 9.5:1

Brandstof systeem: Tot July 1975 Bosch D-Jetronic.

Brandstof systeem : Van af July 1975 Bosch K-Jetronic

 

350SEL 

W116.029 gebouwd van 1973 tot in 1980, aantal gebouwde exemplaren 84,266

Motor type: M116, 8 cilinder viertakt in 90 graden V vorm.

Boring x slag: 92mm x 65.8mm.

Cilinder inhoud: 3499cc

Vermogen 150KW / 200PK bij 5800 tpm.

Koppel: 286NM bij 4000 tpm.

Compressie 9.5:1

Brandstof systeem: Tot July 1975 Bosch D-Jetronic.

Brandstof systeem : Van af July 1975 Bosch K-Jetronic

 

450SE 

W116.032 gebouwd van 1973 tot in 1980, aantal gebouwde exemplaren 41,604

Motor type: M117, 8 cilinder viertakt in 90 graden V vorm.

Boring x slag: 92mm x 85mm.

Cilinder inhoud: 4517cc

Vermogen 165KW / 225PK bij 5000 tpm.

Koppel: 377NM bij 3000 tpm.

Compressie 8.8:1

Brandstof systeem: Tot July 1975 Bosch D-Jetronic.

Brandstof systeem : Van af July 1975 Bosch K-Jetronic

 

450SEL

W116.033 gebouwd van 1973 tot in 1980, aantal gebouwde exemplaren 59,578

Motor type: M117, 8 cilinder viertakt in 90 graden V vorm.

Boring x slag: 92mm x 85mm.

Cilinder inhoud: 4517cc

Vermogen 165KW / 225PK bij 5000 tpm.

Koppel: 377NM bij 3000 tpm.

Compressie 8.8:1

Brandstof systeem: Tot July 1975 Bosch D-Jetronic.

Brandstof systeem : Van af July 1975 Bosch K-Jetronic

 

450SEL 6.9

W116.036 gebouwd van1975 tot in 1980, aantal gebouwde exemplaren 7,380

Motor type: M100, 8 cilinder viertakt in 90 graden V vorm.

Boring x slag: 107mm x 95mm.

Cilinder inhoud: 6834cc

Vermogen 210KW / 282PK bij 4250 tpm.

Koppel: 550NM bij 3000 tpm.

Compressie 8.8:1

Brandstof systeem : Bosch K-Jetronic 

 

300SD ( Alleen nieuw uitgeleversd in U.S.A & Canada. )

W116.120 gebouwd van 1978 tot in 1980, aantal gebouwde exemplaren 28.634

Motor type: OM617 5 cilinder viertakt in lijn Turbo Diesel.

Boring x slag: 90.9mm x 92.4mm

Cilinderinhoud van af 1978: 3005cc

Cilinderinhoud van af 1980: 2998cc

Vermogen van af 1978: 82KW 110PK bij 4200 tpm

Vermogen van af 1980: 89KW 120PK bij 4350 tpm

Koppel van af 1978: 228NM bij 2400 tpm.

Koppel van af 1980: 230NM bij 2400 tpm.

Compressie: 21.5:1

Brandstofsysteem: Bosch mechanische injectie pomp.

Turbo: Garrett Turbine

 

 

Wie is online?

Deze gebruikers zijn al online:
Kom snel binnen op het forum!

Forum Statistiek

  • Total Users: 462
  • Latest Member: yanneske1
  • Total Posts: 21.5duizend
  • Total Topics: 1418
  • Total Sections: 19
  • Total Categories: 5
  • Today Open: 0
  • Yesterday Open: 0
  • Today Answer: 3
  • Yesterday Answer: 2