Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

W123 230e 1984 uitlaat vervangen..vraagje...
(1 bekijken) (1) Gast
In dit topic kunt berichten plaatsen omtrent de techniek van de oude Mercedes-Benz, zowel mechanisch als elektronisch.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: W123 230e 1984 uitlaat vervangen..vraagje...

W123 230e 1984 uitlaat vervangen..vraagje... 2 maanden, 1 week geleden #105471

• Siggy
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hallo medeliefhebbers, tijdje stil geweest aan deze zijde... maar hoop dit seizoen meer tijd voor de 123 te hebben.

Kan iemand mij wat informatie geven over het volgende .. ik heb een gaatje in mijn uitlaat op de bochtgedeelte dat richting t spruitstuk gaat. Nu ben ik aan het kijken welke uitlaat ik nodig heb om van voor naar achter de boel te vervangen.

Ik zie namelijk voor de 230e een ander type met een vlampijp een deelmet dubbele buizen daarna met pot . Bochtje pijpje nog een middendemper en einddemper. Echter loopt t bij mjj anders.. vanaf het spruitstuk een deel met 2 buizen overlopend naar 1 stuk dat denk ik een katalysator ingaat. Zie voor dit gedeelte de lambdasonde in de pijp zitten. Is t nodig om de uitlaat te vervangen voor weer een deel met kataysator of kan ik een uitlaat zonder kat nemen zoder daar problemen mee te krijgen bij mijn apk en met mijn verbruik?

Ben verder maar een leek.. dus als mijn info links en rechts niet helemaal correct beschreven is.. dan daarvoor mijn excuses.

Dit voorste gedeelte heb ik nu...

En onderstaande afbeelding wil ik halen

Is dat mogelijk zo? Of problemen met apk zonder kat? En wellicht lopen van de motor?

Hieronder situatie onder mijn auto

Laast bewerkt: 2 maanden, 1 week geleden Door Siggy.

Re: W123 230e 1984 uitlaat vervangen..vraagje... 2 maanden, 1 week geleden #105484

Ik zou dezelfde plaatsen anders loopt de motor waarschijnlijk niet lekker apk problemen weet ik niet.Die tweede gaat het niet worden denk ik.Kijk of de dealer hem nog kan leveren anders wellicht bij Marcel Kappen of internet afstruinen.

Groet...Rolf

Re: W123 230e 1984 uitlaat vervangen..vraagje... 2 maanden, 1 week geleden #105492

• Siggy
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hoi Rolf, bedankt voor je reactie. Krijg net ee reactie. Dealer kan alleen nog aan de einddemper komen. Fors bedrag wel... rest niet meer leverbaar. T systeem zou wel moeten passen. Enige is dat ik de lambdasonde moet verwijderen en een kastje onder t stuur. Verder een iets onder de motorkap afdoppen. Dan zou de auto gewoon goed zo niet beter moeten lopen. Althans dat is wat ik begrepen heb.

Zal laten weten wat het geworden is.

Re: W123 230e 1984 uitlaat vervangen..vraagje... 2 maanden, 1 week geleden #105493

• sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
Misschien kun je ergens een bochtje laten buigen zodat de uitlaat voorlopig weer dicht is als lassen niet kan.
Dan heb je meer tijd om rustig te zoeken naar een vervanger.
Hoor wel dat RVS uitlaten op maat gemaakt worden wat ook duur is maar wel lang mee gaat,wellicht een alternatief als origineel niet meer leverbaar is.

Re: W123 230e 1984 uitlaat vervangen..vraagje... 2 maanden, 1 week geleden #105499

• Siggy
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hoi Sam,

Ik heb een foto toegevoegd van de bocht waar het gaatje in zit. Heb inmiddels wel een uitlaat gevonden en deze zal er binnenkort onder worden geplaatst. Heb een originele nieuwe kunnen vinden. Echter wel zonder Kat. Maar heb me ingelezen en laten informeren. zit zou geen probleem mogen zijn. We zullen t wel merken. slechter dan met een deze lekke uitlaat zal die niet gaan rijden denk ik.

Ik heb ook de RDW gesproken. En die gaven ook aan dat het volgens hen geen probleem zou moeten opleveren met de apk. Wel zal er wat afgesteld moeten worden om de uitstoot onder bepaalde waardes te krijgen of iets dergelijks.

Nogmaals bedankt voor het meedenken Sam.
We willen u bedanken: sam

Re: W123 230e 1984 uitlaat vervangen..vraagje... 2 maanden, 1 week geleden #105500

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Goedemorgen Siggy,

Het is geen enkelprobleem om een uit laat zonder Katalysator onder je W123 230E te monteren. Mocht er een Lambda sonde gemonteerd zijn moet je die wel over zetten op de uitlaat zonder Katalysator. En je zal aan de Mercedes-Benz Motortest-kast moeten om de het benzine/luchtmengsel opnieuw af te stellen.

Dat is de bekende Mercedes-Benz motortest kast die we altijd op de Technische-Dag gebruiken.

De Mercedes-Benz motortester:

Er is geen Mercedes-Benz Dealer meer die deze kast heeft, met de oude software om onze oude Mercedes-Benz automobielen af te stellen, zoals ze ooit de fabriek hebben verlaten.
Daarom is dit een unieke kans om je op te geven voor, de Technische Dag van de OBC.

De Mercedes-Benz motortester heeft vaak deze reactie tot gevolg!

Re: W123 230e 1984 uitlaat vervangen..vraagje... 2 maanden, 1 week geleden #105501

• Siggy
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hoi Arno,

Top!! Bedankt voor je reactie. Dan moeten ze er een bout op lassen geloof ik waar de zonder dan ingeschroefd kan worden. Zal zeker ff af laten stellen dan bij die jongens.

Deze stekker zit er op dit moment op.. zie afbeelding.

Re: W123 230e 1984 uitlaat vervangen..vraagje... 1 maand geleden #105828

• Beekrb
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Ik heb de mijne op eBay besteld in de usa. Binnen drie weken geleverd maar ik heb een usa model 380 SL met catalysator. Alles paste wel netjes
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.28 seconden

Wie is online?

Deze gebruikers zijn al online:
Kom snel binnen op het forum!

Forum Statistiek

• Total Users: 544
  • Latest Member: Weri
  • Total Posts: 24.5duizend
  • Total Topics: 1578
  • Total Sections: 19