Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Nu de lucht weer vochtiger wordt....
(1 bekijken) (1) Gast
In dit topic kunt berichten plaatsen omtrent de techniek van de oude Mercedes-Benz, zowel mechanisch als elektronisch.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Nu de lucht weer vochtiger wordt....

Nu de lucht weer vochtiger wordt.... 3 maanden, 1 week geleden #104204

• F4E
  • Afwezig
  • " Donateur "
Gisteren (koele ochtend, hoge luchtvochtighei) startte de W201 2.0 al heel lastig en liep de motor niet fraai. Na een korte rit en een boodschap doen in de stad wilde ik weer vertrekken. Sleutel omdraaien, startmotor prima, maar aanslaan ho maar. Bij meerdere pogingen hooorde ik op een gegeven moment een knal vanuit de uitlaat en heb ik het thuisfront gebeld mij even te komen oppikken met de gloednieuwe leasebak (VW Arteon).

's middags na het werk weer terug naar de stad met een gereedschapskist achter in de Arteon. Inmiddels was het mooi weer en had de auto een dag in de zon doorgebracht. En ja hoor: in één keer starten en gelijk strak in de toeren.

Thuis gekomen heb ik even de stroomverdeelkap losgehaald en de contactpunten, alsmede de rotor iets opgeschuurd. Daarna weer teruggeplaatst en wederom startte de auto in een keer goed.

Vanochtend voor vertrek naar mijn werk toch nog even de Benz willen starten en ook dit keer ging hij in één keer aan.

De bougies (A-kwaliteit) zijn +/- 3 jaar geleden vervangen door Mercedes Klassieker service en ik schat even in dat er sindsdien +/- 15.000 km met de auto is gereden.

Rotor, verdeelkap en bougie- / bobinekabels zijn 6 jaar geleden vernieuwd en sindsdien heeft de auto een kleine 40.000 km gelopen. Geen idee wat het vernieuwingsinterval is van deze onderdelen..

Waar denken de kenners op dit forum aan bij bovenstaand relaas?

Ik ontvang graag goede tips.

Gr

Henri

Re: Nu de lucht weer vochtiger wordt.... 3 maanden, 1 week geleden #104231

• F4E
  • Afwezig
  • " Donateur "
Helaas was het wat rustig met reacties hier op de OBC, maar diegenen die mijn logboek volgen weten wie mijn vaste garagist is, dus heb ik Cor even een mail gestuurd.

Om de ontsteking te testen kun je met een schroevendraaier een paar trucjes uithalen om te checken of je vonkjes ziet vanuit de bougiedoppen of bobinekabel; Ik ben uit het werk even bij Cor langsgereden en bofte dat er net een gebruikte, maar nog werkende set verdeler en rotor vervangen was, die ik dus mee kon nemen om e.e.a. te testen.

Na vervanging van verdeler en rotor sloeg de Oude Zwitser bij eerste contactomdraai weer aan

Gr
Henri

Re: Nu de lucht weer vochtiger wordt.... 3 maanden, 1 week geleden #104233

• wimm
  • Afwezig
  • " Donateur "
Beste Henri,

Dat is goed nieuws zeg. Nu de boel dan maar vervangen.

gr Wim.

Re: Nu de lucht weer vochtiger wordt.... 3 maanden geleden #104240

• F4E
  • Afwezig
  • " Donateur "
Just done. Zie mijn logboek
Gr
Henri
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.25 seconden

Wie is online?