Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz.
(1 bekijken) (1) Gast
In dit topic kunt berichten plaatsen omtrent de techniek van de oude Mercedes-Benz, zowel mechanisch als elektronisch.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz.

Re: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 6 maanden, 1 week geleden #104509

E5 maakt toch niet zoveel uit? Volgens mij lopen onze oldtimers ook op de huidige Euro95, toch?
Groetjes, Rene.
Laast bewerkt: 6 maanden, 1 week geleden Door Sterretje1968.
We willen u bedanken: jsp

Re: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 6 maanden, 1 week geleden #104510

• sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
Hallo Rene,

Zeker lopen onze oldtimers en youngtimers op de euro 95 met 5% ethanol.
Afhankelijk van de leeftijd kan de ene er wel gewoon tegen maar vooral voor de oudere weggenoten is de ethanol ook in de 5% versie een regelrechte sluipmoordenaar.
Grofweg denk ik als je kijkt op E10 check.nl en jouw model kan niet tegen de E10 dan zou ik persoonlijk ook niet het risico willen nemen met de E5.
Als je dit af en toe een keertje tankt kan het niet gelijk veel kwaad.
Dit is mijn mening om er zeker van te zijn om grote dure reparaties aan het brandstofsysteem te voorkomen en daarbij ook nog eens de vraag of de onderdelen nog voorradig zijn, hoe ouder des te schaarser worden ze.

Groet sam
We willen u bedanken: Sterretje1968, jsp

Re: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 6 maanden, 1 week geleden #104523

• Ferry
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hallo sterren!, Na het lezen van deze topic vandaag naar de BP en SHELL geweest om 98 Premium en of V-power te tanken. Op de pompen zijn nu bij deze brandstoffen de stickers met E5 geplakt, wat nu?, de pomphouder van BP vertelde dat er ook Bio Ethanol in zit en de pomphouder van SHELL weet het niet.
Wat nu?, gelukkig rijd ik op LPG, dit is de enige oplossing denk ik. en af en toe op benzine rijden de toevoeging er in.

sam schreef:
Een goed plan Arno om dit alles in een topic onder te brengen, in de nabije toekomst gaat er waarschijnlijk veel veranderen op brandstofgebied door de Europese wetgeving die nu al voorschrijft dat in 2020 alle EG-landen E10 moeten aanbieden in de euro 95.
De euro 98 blijft hier voorlopig van vrijgesteld maar je weet nooit wat de brandstofmaatschappijen hier mee gaan doen.
Afgelopen week heb ik een gesprek gehad met een operator van Shell en deze vertelde mij dat in de V-power van Shell absoluut geen ethanol is toegevoegd en dat dit in de toekomst ook niet gaat gebeuren tenzij er een wettelijke verplichting komt.
Deze operator ken ik inmiddels vrij goed en ik weet dat hij exact op de hoogte is van de samenstelling van deze inmiddels euro 98 brandstof.
Ik hoop dat de leden die info hebben over andere merken en soorten brandstof hier een aanvulling op kunnen geven.
Mijn ervaring met Shell V-power 98 zijn ronduit positief, de auto rijdt fijner, reageert beter en directer op het gas en is ook nog eens zuiniger gaan lopen wat het prijsverschil grotendeels opheft.

Groet sam

Re: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 6 maanden, 1 week geleden #104525

• Ferry
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hallo ster reizigers!!, Ik ben vandaag naar BP en de SHELL geweest en op de utimate 98 en op de pomp voor V-Power stond een sticker met E5 duizend bommen en granaten!!!.
De pomphouder van BP vertelde mij dat alle benzines nu met Bio Ethanol zijn uitgerust, en de SHELL bediende wist het niet,
Dus wat nu?, gelukkig rijd ik op LPG, maar wil tegen uitdroging toch eens in de zoveel tijd op benzine rijden, en ik wil volgend jaar naar Spanje rijden en daar is LPG heel moeilijk te krijgen.
Dan maar Millers.
Misschien een goed idee of niet?, Millers is vrij duur, is het mogelijk om het groot in te kopen door de club met korting?, er zullen genoeg gegadigden zijn onder ons om het bij de club op te halen denk ik.

Groet

Re: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 6 maanden, 1 week geleden #104526

• sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
Hallo Ferry

Het brandstoflabels bij de 98 benzines moeten het E5 label voeren omdat er max 5% ethanol toegevoegd mag worden wat de een wel doet en de ander niet.
Navraag gedaan bij Shell naar de V power en men beweert bij hoog en bij laag dat er geen ethanol aan toegevoegd is maar dat omdat het mag wel een E5 label op deze brandstof moet staan.
Zie ook de voorgaande berichten in dit topic hierover.
Bij de KNAC kan je Millers kopen met korting als je hier lid van bent.
Ik denk dat het veel extra werk met zich meebrengt als iemand van de OBC dit centraal moet regelen.
Denk alleen al dat het voorschieten van de voorraad al aardig in de papieren gaat lopen en dan alle rompslomp ernaast van verpakken en opsturen
We willen u bedanken: W105, wassermann, jsp

Re: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 6 maanden geleden #104569

sam schreef:
Grofweg denk ik als je kijkt op E10 check.nl en jouw model kan niet tegen de E10 dan zou ik persoonlijk ook niet het risico willen nemen met de E5.
Daar zit iets in ja. Maar die E10 Check vertrouw ik voor geen meter.
Dat is hetzelfde als "wij van WC-eend adviseren WC-eend".
Groetjes, Rene.

Re: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 6 maanden geleden #104577

Tja wat een verhalen over benzine, het lijkt een beetje een olie verhaal te worden.Ik weet nog steeds niet hoe het echt in elkaar steekt, maar goed!

Gisteren een bericht binnengekregen van de ANWB(bij velen waarschijnlijk al bekend)
Ik citeer.. dat je per 1 oktober met je diesel van voor 1997 Brussel niet meer inkomt op straffe van een boete.Zo moeten ook alle buitenlandse automobilisten welke naar Brussel willen afreizen zich vooraf registreren?

Zijn we in oorlog met België? is het weer 40-45? hier zakt m'n broek vanaf

Groet...Rolf
We willen u bedanken: W105, jsp

Re: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 6 maanden geleden #104578

• W105
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
  • Alle MB's na WO-II
@Rolfmercedes: het is nog erger dan in 40-45 want toen was NL niet eens in oorlog met BE!

Overigens worden deze maatregelen in BE zelf zeker ook niet met gejuich onthaald maar met veel onbegrip! Diesels worden masaaal van de hand gedaan temeer omdat de zaak nog veel strenger gaat worden en zelfs Euro2 en 3 voertuigen binnenkort niet meer welkom in in de stedelijke gewesten! Heel pro-actief ga ik morgen daarom de Sandero Stepway 1.5DCi van mijn vrouw inruilen voor een i20 versie die wel een GROEN label draagt. Maar blij wordt hier niemand van, behalve mijn vrouw dan
Met vriendelijke groet,

Hans Fierloos
Service Operation Manager

E-mail: hans.fierloos@hotmail.nl
We willen u bedanken: rolfmercedes, jsp

Re: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 6 maanden geleden #104580

• jsp
  • Afwezig
  • " Donateur "
Ik heb overigens een auto die niet op E10 kan en tank alleen 98 of hoger.

Overigens heeft deze auto een stale tank en stale benzineleidingen tot nu toe niets weggeroest. Inmiddels is deze wagen in mijn bezit al 11 jaar en af en toe voor nood ook e10 en e85 moeten tanken.

Ook Aral ultimate 102 heeft tot maximaal 5% Ethanol in zitten.

Laast bewerkt: 6 maanden geleden Door jsp.
We willen u bedanken: sam

Re: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 6 maanden geleden #104584

Verbaast me niks van die 5% in Aral 102.
Wegrotten van benzine slangen en leidingen etc in onze oude beestjes duurt wat langer

Groet...Rolf

Re: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 6 maanden geleden #104587

wat een paniek allemaal....

Re: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 6 maanden geleden #104592

• jsp
  • Afwezig
  • " Donateur "
@Rolf ik geloof dat de benzinepompen,leidingen en slangen om te bouwen zijn naar Ethanol. Maar E5 zal geen kwaad doen.
Laast bewerkt: 6 maanden geleden Door jsp.

Re: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 5 maanden, 4 weken geleden #104608

Gelukkig 2 pompen bij mij in de buurt met competition.

Prijs is er wel naar 1,99 euro per liter.

Re: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 1 week, 6 dagen geleden #105739

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Nieuws,. vanuit BP.

Hartelijk dank voor uw vraag en interesse in onze Ultimate 98 brandstof.

BP levert twee soorten benzine: Euro 95 en Ultimate 98.
De twee belangrijkste verschillen tussen deze benzines zijn het octaan getal (RON) en het ethanol gehalte.
De Euro95 van BP bevat 5% Ethanol. Het octaangetal (RON) van deze benzine is 95
De Ultimate 98 van BP bevat geen ethanol en heeft een octaangetal (RON) van 98.
De Ultimate 98 benzine is ontwikkeld voor veeleisende high-performance motoren (Turbo charged, verhoogde compressie verhouding) maar ook voor oudere motoren met hoog vermogen die ontwikkeld waren voor loodhoudende benzine. (Deze hadden een RON van 98).

BP Ultimate 98 is dus zeker geschikt voor uw voertuig.
euro 95 en 98 hebben bij ons ook een E5 sticker.
Dit komt doordat de 95 maximaal 5% ethanol bevat en voorlopig nog geen 10%.

De 98 bevat geen ethanol en dit blijft voorlopig ook zo. Maar vanwege de regelgeving en vanwege het feit dat er geen E0 stickers beschikbaar zijn is er besloten om er voorlopig E5 stickers op te plakken.

Met vriendelijke groeten,

Danny de Vis

Retail Support Representative
Tel: 0800 272 72 70
E-mail: consumentenservice@bp.com
We willen u bedanken: sam

Re: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 1 week, 5 dagen geleden #105753

• sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
Inmiddels is bekend geworden dat in Nederland per 1 oktober a.s. de E10 zijn intrede doet.
Tankstations mogen E5 benzine blijven verkopen naast de E10 benzine maar moeten hier natuurlijk wel een aparte tank voor hebben.
Hebben ze dat niet dan dient er E 10 verkocht te worden.
Dit geld dus alleen voor de euro 95 en NIET voor de euro 98.
Let dus goed op het etiket op de pomp vanaf oktober voordat u tankt of voeg van te voren een ethanol killer toe.

Groet sam
Laast bewerkt: 1 week, 5 dagen geleden Door sam.
We willen u bedanken: Sterretje1968
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.43 seconden

Wie is online?

Geen

Forum Statistiek

• Total Users: 541
  • Latest Member: marion
  • Total Posts: 24.3duizend
  • Total Topics: 1567