Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz.
(1 bekijken) (1) Gast
In dit topic kunt berichten plaatsen omtrent de techniek van de oude Mercedes-Benz, zowel mechanisch als elektronisch.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz.

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 10 maanden, 3 weken geleden #104071

  • 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
  • Berichten: 186
Beste OBC leden,

Er lopen hier op het OBC forum diverse topics over benzine gerelateerde onderwerpen.

Binnenkort maar het e.e.a. verzamelen in dit topic om duidelijkheid te scheppen.


De oliemaatschappijen worden verplicht om biobrandstoffen aan benzine toe te voegen.


Die bio brandstoffen zijn niet goed voor de oldtimer. En tijdens onze Technische-Dag van 11 Maart 2017 hebben wij daar een item over gehad die u terug kunt lezen op dit forum. ( Gebruik de zoekfunctie.) Zoals als ons lid Sam al heeft geschreven zit er in alle RON 95 benzine 5 tot 7 procent Ethanol toegevoegd, wat op termijn schadelijk is voor onze Mercedes-Benz benzine wagens

Dat er in de in de toekomst Ethanol aan RON 98 word toegevoegd is nog niet bekent. Zelf voeg ik preventief in ieder geval de Millers Oils VSPe Power Plus aan toe in de tank voor het tanken. Beter voorkomen dan later voor dure reparaties komen te staan en in het ergste geval ook nog pech onderweg of een spontane brand door het oplossen van leidingen en pakkingen door de Ethanol.

Dus heeft u een benzine exemplaar tank RON 98 en voeg preventief bij voorkeur Millers Oils VSPe toe. VSPe toevoegen is goedkoper dan een dure reparatie op termijn van wellicht hele dure onderdelen van het brandstof systeem, die misschien ook niet meer leverbaar zijn zoals de Pierburg brandstofdrukregelaar van mijn W123 250!

Doe er uw voordeel mee, groet Arno








Wat is en wat doet VSPe Power Plus van Millers Oils?


* Beschermd klepzittingen.
* Voorkomt ethanol corrosie.
* Verhoogd het octaan met 2 punten. Bijvoorbeeld van 95 naar 97 Ron.
* Reinigt de injectoren en carburateur sproeiers.
* Reinigt de verbrandingskamer van kool aanslag en voorkomt dus pingelen.

* Eerst de VSPe in de tank, dan de benzine er aan toevoegen voor een optimaal mengsel.




De keuze bij de pomp voor old- & Youngtimer rijders zal door de steeds verdergaande milieueisen steeds moeilijker worden door het toevoegen ethanol. De ethanol in de brandstof zorgt er voor dat, leidingen, injectoren, brandstofverdelers ( spinnenkop ), pakkingen, carburateurs, vlotters & vlotterkamers gaan corroderen door het invreten van de ethanol waardoor u op termijn voor dure reparaties komt staan. En wellicht zijn de benodigde onderdelen niet meer leverbaar of zelfs heel duur.






Dit is de huidige situatie met de brandstof van vandaag de dag. U ziet dat in Euro 95 al tot maximaal 7% bio ethanol is toegevoegd wat niet door de oliemaatschappijen wordt gemeld op het etiket op de pomp.




De problemen zoals boven geschreven en de eigenschappen van de bio ethanol.




Millers Oils levert de volgende toevoegingen voor de brandstof.

Gebruik: Eerst de toeving in de tank, dan de brandstof tanken voor een optimaal mengsel.








Vele Old- & Youngtimers zijn gemaakt voor een hoog octaangehalte met loodhoudende benzine. In het verleden noemde men deze benzine Super Benzine en had een octaangehalte van 98 Ron. De benzine met 98 Ron sterft langzaam uit. Het is steeds bij minder tankstations verkrijgbaar.

De octaan verhoger van Millers Oils zorgt er voor dat uw Old- of Youngtimer weer een optimale verbranding heeft en door nieuwe brandstoffen die aan de strenge milieueisen moeten voldoen geen schade oploopt.




De effecten op termijn voor uw motor door de bio ethanol aan de brandstoffen van vandaag de dag zijn niet mis.





Laast bewerkt: 10 maanden, 3 weken geleden Door 250Petrolgrun.
We willen u bedanken: W105, jsp

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 10 maanden, 1 week geleden #104253

  • sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
  • Berichten: 36
Een goed plan Arno om dit alles in een topic onder te brengen, in de nabije toekomst gaat er waarschijnlijk veel veranderen op brandstofgebied door de Europese wetgeving die nu al voorschrijft dat in 2020 alle EG-landen E10 moeten aanbieden in de euro 95.
De euro 98 blijft hier voorlopig van vrijgesteld maar je weet nooit wat de brandstofmaatschappijen hier mee gaan doen.
Afgelopen week heb ik een gesprek gehad met een operator van Shell en deze vertelde mij dat in de V-power van Shell absoluut geen ethanol is toegevoegd en dat dit in de toekomst ook niet gaat gebeuren tenzij er een wettelijke verplichting komt.
Deze operator ken ik inmiddels vrij goed en ik weet dat hij exact op de hoogte is van de samenstelling van deze inmiddels euro 98 brandstof.
Ik hoop dat de leden die info hebben over andere merken en soorten brandstof hier een aanvulling op kunnen geven.
Mijn ervaring met Shell V-power 98 zijn ronduit positief, de auto rijdt fijner, reageert beter en directer op het gas en is ook nog eens zuiniger gaan lopen wat het prijsverschil grotendeels opheft.

Groet sam
We willen u bedanken: jsp

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 10 maanden, 1 week geleden #104258

Mijn auto rijdt ook veel beter én zuiniger op V-power, 98 van de BP en 102 dan op die brakke euro 95..

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 10 maanden geleden #104271

  • jsp
  • Afwezig
  • " Donateur "
  • Berichten: 39
wassermann schreef:
Mijn auto rijdt ook veel beter én zuiniger op V-power, 98 van de BP en 102 dan op die brakke euro 95..


In de Duitse 102 zit tot 5% Ethanol in.

E5 staat er.

Maar goed dat kan nog in elke auto. En ja ik rij alleen 98 of hoger in mijn dagelijks aangezien die geen E10 kan. Verschil merk je wel. Motor is veel rustiger met de 102.
Laast bewerkt: 10 maanden geleden Door jsp.

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 10 maanden geleden #104297

  • 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
  • Berichten: 186
Bij BP staat nu ook een stikker E5 bij de Ron 98,

We willen u bedanken: sam, jsp

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 10 maanden geleden #104314

Waar gaan we naartoe met die ellende, moet je straks kilometers om gaan rijden om aan de juiste brandstof te (kunnen)komen?Het ziet er voor ons als liefhebbers van de oude techniek niet erg rooskleurig uit

Zelf kan ik eventueel nog uitwijken naar ons buurland Duitsland maaaaaar voor hoelang????kolere wat een ellende zeg!

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 10 maanden geleden Door rolfmercedes.
We willen u bedanken: jsp

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 10 maanden geleden #104321

5% ethanol gaat geen problemen opleveren. Ik heb alle brandstofslangen, membranen en pakkingen vervangen en dat gaat prima zo.
We willen u bedanken: jsp

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 10 maanden geleden #104323

Dat help ik je hopen Yuri, met alleen nieuwe type anti Ethanol slangen, membramen etc vernieuwen redt je het mijn inziens niet alleen.Dit is ons nadrukkelijk op het hart gedrukt bij een eerdere technische dag.

Ethanol(hoe gering ook in de benzine)heeft op de lange duur wel degelijk een verwoestende uitwerking, denk daarbij aan je carburateur, kleppen etc!
Cor de Jong heeft dat met bewijzen aangetoond en constateert verder dat hij een toename aan klachten waarneemt.Dat zal ie toch niet uit z'n duim zuigen, want op stemmingmakerij zit niemand te wachten toch??

Om dit vervelende fenomeen de kop in te drukken zijn er Ethanol killers in de markt te koop alleen, daar heb ik zo mijn persoonlijke twijfels over, wat zal die toevoeging op de lange duur aanrichten?Denk maar aan die octaan booster rotzooi welke we allemaal in de tank hebben gekieperd.Wie een andere visie heeft mag het zeggen

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 10 maanden geleden Door rolfmercedes.
We willen u bedanken: jsp

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 10 maanden geleden #104324

5% zal weinig schade aanrichten. 10% is een ander verhaal. Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik liever mijn eigen mening vorm dan dat ik klakkeloos een mening van een specialist volg, die heeft zijn informatie namelijk ook niet uitsluitend door eigen wetenschappelijk onderzoek verkregen

Ik ben sinds 1994 met klassiekers bezig en heb, mede door mijn werk voor de anwb, wel e.e.a. geleerd over wat wel en wat niet te geloven. De een zegt dit, de ander zegt dat. Ik vorm mijn eigen mening aan de hand van mijn eigen ervaringen
We willen u bedanken: Zuendfolge, rolfmercedes, jsp

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 9 maanden, 3 weken geleden #104374

  • sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
  • Berichten: 36
Vandaag een bezoek gebracht aan de raffinaderij ESSO Antwerpen en daar aan de Koerman (operator)
navraag gedaan naar het percentage ethanol in de superplus benzine, zo heet de euro98 in België, en het antwoord was geen.
Enkel in de euro 95 wordt ethanol toegevoegd.
Nu komt deze benzine bijna niet naar Nederland maar voor onze Belgische leden is dit wel van belang.

Groet Sam
Laast bewerkt: 9 maanden, 3 weken geleden Door sam.
We willen u bedanken: CocoW114

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 9 maanden, 3 weken geleden #104375

  • CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
  • Berichten: 84
Ha Sam,

Dat is goed nieuws want ik tank meestal Esso 98 in de oude Benzen.
Bij de pomp wordt dit aangeduid als Supreme 98. Overigens rept de site van Esso met geen woord over ethanol. Alleen wat geleuter over moleculen .

Gr Edwin
We willen u bedanken: sam

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 9 maanden, 3 weken geleden #104376

Hoi Sam,

Je bent in het hol van de leeuw geweest bij Esso goed nieuws denk ik van die Super Plus benzine zonder 1 druppel Ethanol.Overigens tank ik met de Benzen tegenwoordig in Duitsland, daar heet het ook Super Plus en wordt er op de pomp met geen woord over Ethanol gerept.

Die Ethanol Killers(al eerder over geschreven) weet ik niet wat ik ervan moet denken hoor, ben een kat uit de boom kijker.
We wachten maar af of dat de oplossing is

Groet...Rolf

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 9 maanden, 3 weken geleden #104378

  • sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
  • Berichten: 36
Ja Edwin dat heb ik ook gezien op hun site
Binnenkort kom ik hopelijk ook een keer bij Exxon Mobil/Esso in de botlek en je snapt natuurlijk wel wat ik daar aan de operator ga vragen, zodra ik daar geweest ben laat ik het hier weer weten

Ja Rolf in het hol van de leeuw gevraagd naar de tijger in m'n tank.
Maar geen zorgen hoor ik ben er weer heelhuids uitgekomen.
Voordeel als je het rechtstreeks aan de operator kan vragen dan krijg je meestal een eerlijk antwoord.

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 9 maanden, 2 weken geleden #104410

Zeer binnenkort verschijnen in alle tankstations van Europa de nieuwe labels voor de verschillende brandstoffen.
Wel een beetje verwarrend.... de "B" staat niet voor benzine, maar voor Diesel. Oppassen dus !

We willen u bedanken: rolfmercedes

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 9 maanden, 2 weken geleden #104411

En de nieuwe aanduiding voor DIESEL is B7

Bedankt voor de informatie!



gr. Jan
Laast bewerkt: 9 maanden, 2 weken geleden Door jbrespecials01. Reden: letter vergeten

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 9 maanden, 2 weken geleden #104414

  • sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
  • Berichten: 36
Alle benzine krijgen een ronde sticker met daarin een E die staat voor ethanol met daarachter een cijfer dat het ethanol percentage aangeeft.
Voor diesel is een vierkante sticker gekozen met daarin een B die staat voor biogehalte gevolgd door een cijfer dat het percentage aangeeft.
Alle gasachtigen krijgen een ruitvorm met daarin de productnaam.
Deze tekens moeten zowel op de pomp staan als ook op het vulpistool.
Dus rond is benzine
Vierkant is diesel
Ruit is gas

Groet sam
Laast bewerkt: 9 maanden, 2 weken geleden Door sam.

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 9 maanden, 2 weken geleden #104424

  • sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
  • Berichten: 36
Vanavond het web eens afgestruind op zoek naar meer info over dit gebeuren.
Allereerst gaan de stickers met hun specifieke aanduidingen de namen op de pomp voorlopig nog niet vervangen zoals gemeld in de media.
Ze worden toegevoegd om meer duidelijkheid te verschaffen aan de klant.
Het systeem dat in 28 landen tegelijk wordt ingevoerd moet het zeker in het buitenland makkelijker maken om te zien wat men tankt want ieder land heeft zijn eigen produktnamen die voor verwarring kunnen zorgen zodat men het verkeerde produkt tankt.
Zo is super bij ons in Nederland euro 98 maar in Duitsland is dit euro 95 waar superplus net als in België euro 98 is.
Over de namen in de zuidelijke landen maar te zwijgen.
De E5 sticker komt bij ons zowel op de euro 95 als 98.
In de euro 95 is maximaal 5% ethanol toegevoegd en in de 98 afhankelijk van het merk kan er tot 5% ethanol toegevoegd zijn alhoewel de meeste maatschappijen geen ethanol toevoegen aan de 98 mag dit dus wel en geldt dit als uitgangspunt zodat de klant weet dat hij nooit meer als die 5% tankt.
Jammer dat er geen 0% sticker in omloop is gebracht zodat we gelijk kunnen zien of we toevoegingen moeten gebuiken als een ethanolkiller of niet.
In de loop van volgend jaar zal de euro 95 E10 ook in Nederland ingevoerd worden maar een exacte datum is nog steeds niet bekend wat dan inhoud dat veel E5 stickers weer vervangen moeten worden door een E10 sticker.
Dus even voor alle duidelijkheid over de euro 98, er komt een sticker E5 op maar het is helemaal niet gezegd dat er ethanol in zit.
Verder moet bij alle benzine nu en in de toekomst naast de sticket altijd het octaangehalte vermeld zijn
We willen u bedanken: Sterretje1968

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 9 maanden, 1 week geleden #104503

Leden,

Ik tank altijd super 98 bij de Texaco.
Op de vraag of hier ethanol in zit kon de benzinepomphouder geen antwoord geven.
Hij was wel zo vriendelijk om navraag te doen.

Ook hier zit 2-5% ethanol in.
Het enige wat Texaco heeft zonder ethanol is competition 102 van Texaco.
Enig nadeel is dat dit niet bij iedere pomp verkrijgbaar is.

competition102.com

gr. Hans
We willen u bedanken: sam

Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 9 maanden, 1 week geleden #104504

  • Citrobenz
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 6
Volgens de Fehac is er nog wel benzine zonder ethanol.

Dit stond laatst in hun nieuwsbrief:

Advies blijft: tank een premiumbenzine
Benzine zonder ethanol en met een hoog octaan getal zoals Shell V-power 98, BP Ultimate 98 en Competition 102 blijven nog steeds verkrijgbaar. Het advies van de FEHAC blijft om een van deze benzines voor een oldtimer te tanken om motorschade te voorkomen. De FEHAC volgt de ontwikkelingen rond brandstof op de voet, met name welke ethanolvrije benzines verkrijgbaar blijven.
vriendelijke groet,
Henk

Re: Huidige Benzine, milieu en de oude Mercedes-Benz. 9 maanden, 1 week geleden #104505

  • 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
  • Berichten: 186
Beste Citrobenz,

Volgens mij voor zover ik weet is alleen Shell Vpower nog niet is bijgemengd met Ethanol.

Bij BP staat nu ook een stikker E5 bij de Ron 98,




Hier nog een filmpje over de premium brandstoffen, Shell V-Power komt als best getest er uit.

Laast bewerkt: 9 maanden, 1 week geleden Door 250Petrolgrun.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 4.98 seconden

Wie is online?

Geen

Forum Statistiek

  • Total Users: 554
  • Latest Member: pjotter1968
  • Total Posts: 24.7duizend
  • Total Topics: 1607
  • Total Sections: 19
  • Total Categories: 5
  • Today Open: 0
  • Yesterday Open: 0
  • Today Answer: 0
  • Yesterday Answer: 0