Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij
In het topic projecten kunt u berichten plaatsen over de werkzaamheden aan uw oude Mercedes-Benz, van reparatie tot restauratie.

Onderwerp: W114 coupe Basis

W114 coupe Basis 3 jaren, 5 maanden geleden #97272

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Dag allen,
İk noem het basis omdat de vloer een beurt krijgt, wel ja een beurt? Ze wordt volledig vervangen. Met hulp van een vriend met jaren ervaring heb ik er goed zicht op.
Allereerst interieur eruit en nog belangrijker de dreunmatten met warmeluchtblazer helemaal verwijderd, dan zie je pas alles..

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 5 maanden geleden #97317

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Nog eens wat verder gewerkt, we gaan 1 zijde linkerkant, afwerken en dan naar de ander zijde overgaan, ondertussen nog wat van de vloer verwijderd ;heel belangrijk dat je hier chassis balken niet doorzaagt..
Laast bewerkt: 3 jaren, 5 maanden geleden Door wolfskin.

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 5 maanden geleden #97318

• wimm
  • Afwezig
  • Junior Boarder
Heeft er water ingestaan? Wat een werk..petje af.

Succes.

Groeten wim

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 5 maanden geleden #97330

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Dag Wim, ik weet niet of er water in heeft gestaan maar vergeet niet dat leeftijd('70) ook een grote rol speelt..
Vandaag weer wat delen losgemaakt, opletten hier dat raamwerk vrijwaard moet blijven, linksvoor te zien

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 5 maanden geleden #97331

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
De binnendorpel is ondertussen ook wat aan gebeurd nl; de vorige eigenaar had hierover een overzet-binnendorpel geplaatst, deze hebben we laten staan maar door de vloer te verwijderen komen eigenlijk twee dorpels naar onderen toe, zwevend op elkaar. Hier is 1 geheel van gemaakt door deze delen met elkaar te verbinden door lassen. Zo is er een goed vertrek punt om de vloer later aan te bevestigen (lassen)

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 5 maanden geleden #97513

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Aangezien buiten - dorpel ook vervangen gaat worden en om te voorkomen dat de wagen een knik of plooi krijgt moet A-stijl, B-stijl en verbinding tussen deze twee verzekerd worden alvorens dorpel te verwijderen ; dit hebben we gedaan door aan binnenzijde een plaat te lassen over deze hele lengte. De bodem is nog wat meer verwijderd ondertussen

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 5 maanden geleden #97525

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Ondertussen is mijn vloerplaat binnen

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 5 maanden geleden #97526

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Belangrijk deel tijdens deze herstelling is de voorste krikpunt, maw de A-stijl. Deze verbinding met konsole was er niet meer doordat konsole bijna volledig was weggeweest.

Laast bewerkt: 3 jaren, 4 maanden geleden Door wolfskin. Reden: Ontbreekt

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 5 maanden geleden #97530

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
De A-stijl onder handen genomen ;bestaat uit (van boven naar beneden) bocht A-stijl richting binnenkant waar stevig aansluiting moet zijn met binnenste kader, dan de konsole een tussenstuk en ten slotte de krik busje. Ik moet verbinding van bovenste bocht terug waarmaken, dan moet er een nieuwe konsole gelast worden op de bocht en ten slotte het krik busje tegen de konsole lassen. Voorbereiden is rommel wegdoen met als resultaat :

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 5 maanden geleden #97532

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Wow dit is een serieuze klus Wolfskin maar je pakt het grondig aan.
Is het plaatwerk voor een coupe nog wel te vinden? Ik denk dat veel plaatwerk toch wel afwijkt van de sedan en dat maakt het allemaal toch wel lastiger.

Bij restauratiewerkzaamheden is het haast niet te voorkomen dat er soms wat roest achterblijft. Behandel je dat nog met een roestomvormer?

Succes met je project.

Gr Edwin
We willen u bedanken: wolfskin

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 5 maanden geleden #97536

• Brendos
  • Afwezig
  • " Donateur "
Daar sluit ik me bij aan, een heel werk maar zo te horen gaat het goed komen. Succes.

Gr, Brendos

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 5 maanden geleden #97554

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Zo Wolkskin,

Je bent niet bang! Respect voor je gedrevenheid en je aanpak. Leuk om je verslag te lezen en de foto's te bekijken. Heel veel succes en plezier gewenst met het opknappen van de W114.

Groet, Arno

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 5 maanden geleden #97562

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Dag coco w114, ik had de keuze ofwel met lapjes oplappen ofwel in 1 keer een goede basis.
En terechte vraag over onderdelen voor coupe, ik heb me zot gezocht in en buiten Europa achter namaak coupe onderdelen of goedkoop originele onderdelen, maar noppes . Wat vloerplaten betreft heb ik hier een gok gedaan en die van de sedan gekocht, we zullen wel zien maar wordt spannend . Op eerste zicht lijkt het te passen..
En de originele coupe - dorpels werd als het ware tijdens een zoektocht een schuurvondst 20 jaar geleden gekocht en te koop gezet op het net.
En als het echt niet anders kan kan ik nog altijd bij Benz terecht, gek toch dat je zelfs vandaag nog veel onderdelen verkrijgbaar zijn
En ja hoor zo veel mogelijk behandelen met primer of roest omvormer.
Dank je Brendos!
Hey Arno, ik hoop dat het een goed einde wordt maar het voorbereidend werk is tijdrovend en vermoeiend maar goed begonnen is half gewonnen toch?
Laast bewerkt: 3 jaren, 5 maanden geleden Door wolfskin. Reden: Ontbreekt
We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 4 maanden geleden #97588

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Eindelijk een verbinding gemaakt tussen de A-stijl en binnenste kader, nu kunnen we gerust hierop verder opbouwen ;konsole tegen A-stijl(zie foto) lassen waaronder het bus komt om de wagen op te kunnen krikken .

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 4 maanden geleden #97598

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
We hebben eens even gepast de vloerplaat bedoeld voor een 4-deurs en zie het komt mooi uit, wat ben ik blij

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 4 maanden geleden #97601

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Da's inderdaad een hele opluchting Wolfskin en scheelt een hoop werk om het paneel aan te passen.
Wat is eigenlijk dat zwart gelakte onderdeeltje met de geboorde gaatjes er in (paar foto's terug).

Gr Edwin

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 4 maanden geleden #97605

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hey Edwin, dat zwarte onderdeel noemt de konsole, in die vorm geplooid plaatwerk van 3mm dik die bij mij bijna volledig was weggerot(foto's 8 en 9). Een tussenstuk zeg maar dat tegen de A-stijl gaat komen waar vlak onder het bus wordt tegengelast. De gaatjes zaten er oorspronkelijk niet in, die zijn gemaakt om erdoor te lassen voor betere verbinding.
Laast bewerkt: 3 jaren, 4 maanden geleden Door wolfskin.

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 4 maanden geleden #97643

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
De befaamde konsole tegen de A-stijl gelast endat ziet er dus zo uit ;

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 4 maanden geleden #97644

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Ik wil eigenlijk zo vlug mogelijk de vloerplaat erin hebben maar geduld is hier ook belangrijk want je moet rondom nog vanalles voorbereiden,
Twee platen die ter hoogte van achterbank naar de vloer toekomen waren ook rot, dus deze ook "even" herstellen.
Hoe het er uitzag en aanpak van de herstelling..

En hetzelfde zichtbaar via binnen kant

Laast bewerkt: 3 jaren, 4 maanden geleden Door wolfskin.

Re: W114 coupe Basis 3 jaren, 4 maanden geleden #97698

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Het werk vordert gestaag, succes en we blijven je volgen!

Groet, Arno
We willen u bedanken: wolfskin, Hans 300CE-24
Tijd voor maken pagina: 0.68 seconden

Wie is online?

Geen

Forum Statistiek

• Total Users: 554
  • Latest Member: pjotter1968
  • Total Posts: 24.7duizend
  • Total Topics: 1607
  • Total Sections: 19
  • Total Categories: 5