Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij
In dit topic onderdeel kunt u berichten plaatsen omtrent het exterieur van de oude Mercedes-Benz.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Dinitrol verwijderen?

Dinitrol verwijderen? 2 jaren, 4 maanden geleden #99394

• Bakkie
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Dag,

laatst ben ik wezen kijken naar een oldtimer. Deze was behandeld met dinitrol. Volgens de eigenaar bij een bedrijf, maar ik heb het idee dat hij het zelf gedaan had. De dinitrol zit op gekke plekken, zo is de hele achterbak bewerkt. Het is nog wat nattig. Verder zat het op de sierlijsten onder de portierten (iig achter). Het maakt dat de auto er onmiddellijk een stuk minder aantrekkelijk uit ziet. Technisch is hij op het eerste oog op orde.

Vóór aankoop zou ik de auto laten keuren. Maar hier even over die dinitrol.

Is het naar jullie ervaring met lampenolie en/of wasbenzine restloos verwijderbaar? Kan je, anders gezegd, die sierlijsten en die bak weer schoonkrijgen?

Een tweede vraag die ik heb is hoe gevaarlijk dat spul zelf is. Het is toch gewoon chemische rotzooi, of zie ik het verkeerd? Ok als het onder de auto zit, maar in de portieren, de bak, en misschien nog meer plekken... ik weet het niet.

Gegroet en bij voorbaat dank voor jullie reacties.
We willen u bedanken: jsp

Re: Dinitrol verwijderen? 2 jaren, 4 maanden geleden #99395

• wimm
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Beste "Bakkie"

Vreemd dat de wagen eronder zit op plekken waar het niet hoort.
Zonder de auto gezien te hebben blijft het lastig om te oordelen. Maar het is voor mij een indicator hoe zorgvuldig en netjes het gedaan is..ook hoe er met rest van de auto om gegaan kan zijn.

De argumenten die je nu noemt zijn juist voor mij een reden om het niet te doen..omdat je er ook veel mee kunt wegmoffelen. een duidelijke foto reportage voor en na is een vereiste mijn inziens.
Daarnaast een faktuur waarop het aantoonbaar is..?

het verwijderen van dit spul zou ik als ik jou was een bedrijf benaderen die het ook aan kan brengen.
Zij zullen ook gereedschap e.t.c moeten schoonmaken na het toepassen van dit spul.

groeten wim.

Re: Dinitrol verwijderen? 2 jaren, 4 maanden geleden #99398

Hallo Bakkie,

Dinitrol is volgens mij een product op basis van aardolie en dus verwijderbaar met bijvoorbeeld wasbenzine want dat tast de laklaag niet aan. Eventueel na verwijdering even poetsen en klaar is Kees. Een snellere manier van verwijderen is het gebruik van thinner maar daar zou ik persoonlijk NIET aan beginnen omdat thinner de laklaag WEL zou kunnen aantasten.

Groeten, Pieter

Re: Dinitrol verwijderen? 2 jaren, 4 maanden geleden #99400

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Inderdaad wasbenzine, terpentine, diesel en veel poetspapier / -doeken

Gr. Edwin

Re: Dinitrol verwijderen? 2 jaren, 4 maanden geleden #99407

• Bakkie
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Dag allen,

ok, bedankt. Als ik nog een keer zou gaan kijken, dan vraag ik of we even wat kunnen verwijderen om te zien hoe het chroom er dan (nog) uitziet.

Maar dinitrol verwijderen uit de achterbak is een ander verhaal.

Als ik nog/weer ga kijken meld ik me weer. Gegroet!
Laast bewerkt: 2 jaren, 4 maanden geleden Door Bakkie.

Re: Dinitrol verwijderen? 2 jaren, 4 maanden geleden #99487

Maak eens wat foto's Bakkie dan kunnen de leden welke er verstand van hebben een beter oordeel geven.
Zelf heb ik Dinitrol eens overwogen, maar als alles er onder gaat zitten zal vuil er ook aan blijven hangen.Ik ben er nog niet uit of ik dit zou laten doen en als ik je vraag zo lees hoe het spul te verwijderen? zou ik dat zeer zeker nooit met thinner doen

Groet...Rolf

Re: Dinitrol verwijderen? 1 maand, 3 weken geleden #105028

• spaansen
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Lampolie werkt ook super

Ik heb het als volgt gedaan:

Deel inspuiten met spuitfles met lampolie enige minuten laten intrekken .
Hogedruk spuit met water afspuiten
80% was toen weg bij mij.
Nogmaals inspuiten
In borstelen met schoonmaakborstel of dergelijke
Nogmaals afspuiten.
Daarna met dasty geel ontvetter herhaalt en gelijk de stoep afgespoten

[img][/img]

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.27 seconden

Wie is online?