Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne!
(1 bekijken) (1) Gast
In het gedeelte "Algemeen" kunt u diverse zaken plaatsen die betrekking hebben op het merk Mercedes-Benz, wat niet in een ander topic onderdeel past.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne!

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 11 maanden geleden #99982

• sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
Hoi Rolf
Gehoord op de shell van het personeel.
Groet sam
We willen u bedanken: rolfmercedes

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 11 maanden geleden #100024

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Beste leden van de Oude Benz Club,

Ter informatie, we hebben antwoord van Esso - Exxon/Mobil.

Het antwoord kunt u hier onder lezen en schrijf gerust uw commentaar er onder. Het is tevens een onderwerp op de Technische-Dag op 11 Maart 2016.

Groet, Arno

Geachte heer Langendam,

Bedankt om contact op te nemen met Esso Klantendienst.

De meeste Euro 95 die momenteel in Nederland wordt verkocht, bevat tot 5 volumeprocent bio-ethanol (bio-ethanol wordt verkregen door fermentatie van suikers tot alcohol; de suikers zijn vaak afkomstig van suikerbieten, mais en tarwe). De Esso Synergy Supreme + (98 octaan) die verkrijgbaar is op welbepaalde stations, bevat momenteel geen bio-ethanol. Hoewel de technische normen en wetgeving toestaan dat er tot 10 volumeprocent ethanol aan de 98 octaan wordt toegevoegd, is ExxonMobil niet van plan om bio-ethanol aan deze soort benzine toe te voegen in de nabije toekomst. Afhankelijk van toekomstige wetgeving zou onze positie hieromtrent echter kunnen wijzigen.

In juli 2016 werd er in België een koninklijk besluit aangenomen dat het verplichte percentage voor het bijmengen van ethanol in benzine per 1 januari 2017 verhoogt van 4 naar 8.5 volumeprocent. Om hieraan te kunnen voldoen, moest de Euro 95 met maximaal 5 volumepercent ethanol compleet vervangen worden door E10. Voertuigen die niet compatibel zijn met E10, kunnen Esso Synergy Supreme + (98 octaan) tanken. Deze kwaliteit is op de meeste Belgische stations beschikbaar naast de Euro 95 E10.

Op dit moment zijn er in Nederland geen plannen voor de introductie van E10. Aangezien we niet weten hoe de toekomstige wetgeving er zal uitzien, kunnen we ook geen uitspraken doen over de eventuele (blijvende) beschikbaarheid van benzine zonder ethanol (98 octaan), of benzine met maximaal 5 volumeprocent ethanol (95 octaan).

Wat de toekomst van fossiele brandstoffen betreft, zijn wij ervan overtuigd dat deze nog lang nodig zijn. Elk jaar publiceert ExxonMobil zijn energieprognoses voor de toekomst in de Outlook for Energy. Onze Outlook for Energy voorziet dat olie wereldwijd gezien nog voor lange tijd de belangrijkste energiebron voor transport zal blijven. De overgang naar bijvoorbeeld elektrisch vervoer zal, mede vanwege de grote investeringen die het vergt, heel geleidelijk gaan.

Best regards/Met vriendelijke groeten,

Daniel Jankovits

End Consumer & Customer Care Assistant
Customer Service, Fuels & Lubricants, EAME

NL tel : +31 76 529 1200
BE tel francais : +32 800 94 032
BE Nederlandstalig : + 32 800 94 031

customercare.bnl@exxonmobil.com

ExxonMobil Business Support Center Hungary Limited Liability Company
Registered seat of the Company: Váci út 81-85., 1139 Budapest, Hungary
Registered with the Court of Registry of Metropolitan Tribunal
Company registration No.: 01-09-721052.
We willen u bedanken: rolfmercedes, GerritW202, jsp

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 11 maanden geleden #100026

Dat weten we dan ook, netjes dat ze antwoord hebben gegeven
dus als ik het goed begrijp in België 98 tanken
We willen u bedanken: jsp

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 11 maanden geleden #100036

Dan heeft m'n gevoel me wederom niet in de steek gelaten, ik tank al een tijd Esso Synergy Supreme + (98) en daar worden de auto en ik blij van ondanks de hogere liter prijs is de wagen zuiniger geworden.Iets om over na te denken Arno, is beter dan die euro 95 waar 5% bio ethanol in zit toch?of je moet om voordeliger? uit te zijn een Ethanol Killer toevoegen maar, wat doet dat spul op de lange duur?

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 1 jaar, 9 maanden geleden Door rolfmercedes.

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 11 maanden geleden #100037

• sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
Fijn dat er op een redelijke termijn antwoord kwam.
Gisteren i.v.m. dit onderwerp navraag kunnen doen bij de shell en hun antwoord kwam in grote lijnen overeen.
Zoals al eerder geschreven houden zij er rekening mee dat zij over moeten schakelen op E10 door wettelijke eisen aan het einde van dit jaar maar zij willen hierin niet de koploper zijn.
Het is dus afwachten wat de rest doet.
De shell V power bevat geen ethanol en heeft in Nederland een octaangehalte van 95,net als bij esso zijn er geen plannen voor bijmenging van etanol in de toekomst tenzij de wettelijke eisen veranderen.

Groet Sam

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 11 maanden geleden #100042

Ik tank al sinds Firezone een pomp in mijn omgeving heeft Competition 102, deze brandstof in mijn Ponton a 190b. Deze brandstof heeft een octaangehalte van 102. Ze geven aan dat hier geen ethanol in zit. Het is wel wat duurder dan 95/98. Ik vul alleen nog een additief bij omdat mijn Ponton net geschikt is voor loodvrij. De motor loopt hier prima op! Bij mijn MG-B verdween zelfs het gepingel.

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 11 maanden geleden #100046

Beste OBC Leden,

Ik hoop dat we op korte termijn echt weten welke brandstof het moet zijn voor onze old/youngtimer
En dat we niet in 't ongewisse blijven. Is het een politiek spelletje vanuit Brussel, of
gaat het echt om het milieu minder te belasten. Vul zelf maar in.
hoog. Er word in de discussie gesproken over de toevoeging ethanol. Maar er is ook nog iets dat heet Methanol. Maar dat is weer iets anders denk ik. Misschien is deze brandstof te belastend voor het milieu.
Ook een brandstof die ook voor de toekomst bestemd kan zijn? Of heeft het misschien te veel nadelen. In ieder geval Mercedes-Benz heeft in de jaren 80 van de vorige eeuw al tests
gedaan met deze "toekomstige gerichte"brandstof. Hoe de status nu is, is mij niet bekend.

MvG. Jan

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 11 maanden geleden #100063

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Zoals in het antwoord wat ik van de Esso Exxon/Mobil mocht ontvangen zit er in de Esso Synergy geen Ethanol dus deze iets duurdere brandstof tanken bespaart ons op termijn een dure reparatie.

Een gedeelte uit het antwoord van Esso wat hier boven in zijn geheel is terug te lezen;

De Esso Synergy Supreme + (98 octaan) die verkrijgbaar is op welbepaalde stations, bevat momenteel geen bio-ethanol. Hoewel de technische normen en wetgeving toestaan dat er tot 10 volumeprocent ethanol aan de 98 octaan wordt toegevoegd, is ExxonMobil niet van plan om bio-ethanol aan deze soort benzine toe te voegen in de nabije toekomst. Afhankelijk van toekomstige wetgeving zou onze positie hieromtrent echter kunnen wijzigen.

Groet, Arno
We willen u bedanken: Lammie

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 10 maanden geleden #100243

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Beste OBC leden,

Vanavond de W201 190E 2.6 Lorinser leeg gereden, ook had ik de tankkanister al in de benzinetank geleegd.

Dus vanavond was het zover Ethanol vrij tanken. Maar wat verbaasde me? Zoals in de Email die ik mocht ontvangen is het geen 98 RON Octane maar 95 RON Octane? Althans dat staat op het etiket.

Dat wordt dus nog een Email naar de Esso Exxon/Mobile!

Groet, Arno

Het etiket.

Het juiste vulpistol.

Het juiste vulpistol in de tankopening.

Tankkanister afvullen.

Tankkanister weer terug in reservewielbak.

Tankkanister borgen met de originele Mercedes-Benz sluiting.

De klep kan dicht en kofferbakmat kan er weer weer overheen. Altijd fijn 7 liter reserve benzine.

Laast bewerkt: 1 jaar, 10 maanden geleden Door 250Petrolgrun.

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 10 maanden geleden #100247

Dat is bijzonder. Een bedrijf die zijn eigen producten niet kent? Of is het locatie afhankelijk?

Overigens tank ik wel eens bij Esso Waalijk en ik weet zeker dat ze daar wel 98 super verkopen. Dat is ook de rden dat ik daar tank. Ik zal de volgende keer eens een foto maken.

Gr Edwin
We willen u bedanken: 250Petrolgrun, jsp

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 10 maanden geleden #100269

Klopt Arno, vandaag 6 februari getankt bij mijn vaste Esso tankstation in Velp(gld) en navraag gedaan bij de baliemedewerker.Esso Supreme + is geen 98 ongelood maar 95 ongelood met additieven.Volgens hem levert Esso geen 98 ongelood of zou 98 alleen langs de snelweg verkocht worden?Ik wordt er zo langzamerhand teureleurs van Hoop dat Edwin ons kan laten zien dat Esso wél 98 ongelood levert

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 1 jaar, 10 maanden geleden Door rolfmercedes.

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 10 maanden geleden #100271

• sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
Was vandaag op de esso raffinaderij in antwerpen en daar kan je dus gewoon 98 laden.ze hebben het dus wel maar verkopen het niet overal door de geringe vraag.
Ik reed met mijn W108 250S gewoon op E95,wel het ontstekingstijdstip iets aangepast.
Nu is dit geen V8 natuurlijk maar misschien heeft Cor hier de 11e maart wel een antwoord op.
Groet sam

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 10 maanden geleden #100279

Volgens de site van Esso verkopen ze inderdaad Supreme + 98. Dus allemaal een klein ommetje maken langs Waalwijk. Goed voor de omzet

Gr. Edwin
We willen u bedanken: rolfmercedes, jsp

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 10 maanden geleden #100321

De juiste keuze maken is niet altijd even eenvoudig.

Gr. Jan

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 10 maanden geleden #100354

Leuke pompen Jan zij ze van jouw? kom ik binnenkort bij je langs om te tanken

Groet....Rolf

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 9 maanden geleden #100453

Beste OBC vrienden het ligt er natuurlijk aan waar je je bevind met de oude Benz maar, als het aan mij ligt komt er voortaan alleen deze benzine in de tank van mijn Benzen hoef ik niet helemaal naar Waalwijk te rijden

Groet....Rolf

Laast bewerkt: 1 jaar, 9 maanden geleden Door rolfmercedes.

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 1 jaar, 8 maanden geleden #100782

CocoW114 schreef:
Volgens de site van Esso verkopen ze inderdaad Supreme + 98. Dus allemaal een klein ommetje maken langs Waalwijk. Goed voor de omzet

Gr. Edwin

Voor diegene die na het bezoek aan ER Classics nog even wat 98 willen tanken hier de routebeschrijving. Tot zondag.

Gr Edwin

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 11 maanden geleden #102450

Eerst tankte ik Firezone 98 ethanol vrij echter is die daarmee gestopt dus nu ook in Woudenberg Supreme + 98. bij de Esso getankt. Voor de lange ritten door Duitsland is het goed te weten dat Aral ook nog goede 98 levert.
Groet aan allen die hierover mee denken.
Wim201

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 5 maanden, 3 weken geleden #103535

• jsp
  • Aanwezig
  • " Donateur "
ik kom zelf uit Waalwijk info klopt
Laast bewerkt: 4 maanden, 3 weken geleden Door jsp.
We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne! 5 maanden, 1 week geleden #103602

• motorhan
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hallo,
Ik ben nog pas hier op het Forum en nog niet met de S250 1967 W108 gereden. Maar dat gaat op korte termijn wel gebeuren.
Ik kan niet meer aan mijn zwager vragen wat hij tankte ik weet wel dat de huidige benzine er minstens 2 jaar in zit.
Is het dan verstandig om de oude benzine er zoveel mogelijk uit te halen en verse benzine te tanken. En welke benzine adviseren jullie dan Euro 98 en moet daar dan nog loodtoevoeging bij.
Voorheen bij mijn oude motorfietsen moesten de koppen worden voorzien van harde zittingen. Vandaar mijn vraag.
Bedankt voor een reactie.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.46 seconden

Wie is online?

Deze gebruikers zijn al online:
Kom snel binnen op het forum!

Forum Statistiek

• Total Users: 515
  • Latest Member: benny.jooken