Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Mercedes-Benz Rennabteilung.
(1 bekijken) (1) Gast
In het gedeelte "Algemeen" kunt u diverse zaken plaatsen die betrekking hebben op het merk Mercedes-Benz, wat niet in een ander topic onderdeel past.

Onderwerp: Mercedes-Benz Rennabteilung.

Re: Mercedes-Benz Rennabteilung. 5 maanden, 1 week geleden #103046

Arno,

Een uitje naar het Louwman Museum met de OBC.
Een interessant thema
Nu nog een datum prikken.
Met een gids, mijnheer Louwman bijv. [als ie tijd heeft voor ons]

gr. Jan

Re: Mercedes-Benz Rennabteilung. 1 maand, 1 week geleden #104225

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
De onderstaande foto maakte ik tijdens de Historic Grand Prix op Zandvoort 31/8 t/m 2/9 2018.

Op de foto zien we de oude DTM ( Deutsche Tourenwagen Meisterschaften ) Mercedes-Benz W201 190E 2.5-16 Evolution II uit 1990 van Jacques Laffite die in 1990 met deze wagen uitkwam in het toenmalige DTM kampioenschap.

Nu 28 jaar later is de trotse eigenaar, de Nederlander Gerbert Luttikhuis die er mee uit komt in het Deutsche Tourenwagen Classics. Op de foto rijd Gerbert Luttikhuis op volle snelheid in de Arie Luyendijkbocht opkomen rechte stuk.

Deze editie van de HGP was dit circus een waardevolle aanvulling tijdens de HGP.

Dit was een origineel exemplaar van toen het DTM nog echt gebaseerd was op straatauto's en ik dit kampioenschap op de voet volgde. Spectaculairder werd het niet! Om als fabrikant deel te nemen aan het DTM moest men ook minimaal 500 exemplaren voor de openbare weg bouwen om gehomologeerd te worden voor deelname.

Re: Mercedes-Benz Rennabteilung. 2 weken, 1 dag geleden #104444

De laatste DTM Race van dit jaar vind plaats as. 12-14 Okt. op de Hockenheimring.
Tevens is dit de allerlaatste Race dat Mercedes deelneemt aan de DTM. Hiermee wordt een roemrucht tijdperk afgesloten voor het merk met de ster.:
Persoonlijk vond ik de DTM races uit de periode jaren 80 en 90 met die van de serie auto's afgeleide raceauto's de zgn. homologatieauto's het spectaculairst.
Bijgaand de race EVO 2 van Jorg van Ommen, de teammaat van Jacques Laffite.
Met op de achtergrond de Serie EVO 2 , beide auto's zijn wel 87x kleiner dan het origineel.

gr. Jan

Laast bewerkt: 2 weken, 1 dag geleden Door jbrespecials01. Reden: tekst vergeten
Tijd voor maken pagina: 0.28 seconden

Wie is online?

Deze gebruikers zijn al online:
Kom snel binnen op het forum!

Forum Statistiek

• Total Users: 510
  • Latest Member: Annejan
  • Total Posts: 23.4duizend
  • Total Topics: 1529
  • Total Sections: 19
  • Total Categories: 5
  • Today Open: 1