Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz?
(1 bekijken) (1) Gast
In het gedeelte "Algemeen" kunt u diverse zaken plaatsen die betrekking hebben op het merk Mercedes-Benz, wat niet in een ander topic onderdeel past.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz?

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 jaren, 11 maanden geleden #94224

• wimm
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Winter 2007..onovertroffen winterweer.

We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 jaren, 11 maanden geleden #94281

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 jaren, 11 maanden geleden #94288

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 jaren, 10 maanden geleden #94731

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
De herkomst van de w114 wordt hier onthuld. Het plaatje op de kofferbak van de dealer in Nice. Mooi in kunststof uitgevoerd. Ik hoop dat ie nog lang blijft zitten.

Ik heb even via streetview gekeken en zie dat er nu een Audi Centre gevestigd is, Da's dan wel weer jammer.

gr. Edwin

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 jaren, 10 maanden geleden #94743

• Ben380se
  • Afwezig
  • " Donateur "
De sticker van de OBC die mag natuurlijk nooit ontbreken echt een prachtig detail!

Laast bewerkt: 3 jaren, 10 maanden geleden Door Ben380se.

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 jaren, 10 maanden geleden #94746

Mijn middenconsole, mijn Wackle Dackel, de kleur en de Ster op me motorkap natuurlijk

Laast bewerkt: 3 jaren, 10 maanden geleden Door GerritW202.

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 jaren, 5 maanden geleden #96110

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Een mooi detail aan de Oude Mercedes-Benz,..

Er zijn er genoeg deze keer neem ik een gedeelte van de W108 250S.

In zwart wit zijn de contouren van het chroom om de body mooi te zien, het rechte lijnenspel van de W108/W109 is fantastisch, hoe langer men naar deze foto kijkt hoe mooier het wordt. Men gaat details zien die je normaal wel ziet maar niet waarneemt, zoals bijvoorbeeld het chromen lijstje rondom de achterlicht unit.

Kijk geniet en ervaar, beleef het verleden in het heden op de Oude Benz Club.

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 2 jaren, 9 maanden geleden #98615

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
De midden console van de Mercedes-Benz W123,

In de tijd dat de Mercedes-Benz W123 geproduceerd werd was er vrijwel geen autofabrikant die een automobiel zo ergonomisch maakte als Daimler-Benz.

Als een mooi voorbeeld dient onder andere de middenconsole uit de W123. In één oogopslag vind men de bedieningselementen die men tijdens het rijden blindelings kan bedienen.

Het is is iets waar je nooit bij stilstaat omdat, het zo logisch is geconstrueerd. Dus voor mij een reden om er wel even bij stil te staan en een stukje over te schrijven.

Hier onder de midden console van mijn W123 250 serie 3 met productie datum oktober 1983.

We zien van boven naar beneden en beginnen uiteraard boven aan de midden console.

Van links naar rechts;

* Bedieningswiel hoogteverstelling lichtbundel van de koplampen. Bij een onbelangrijk wagen hoort deze in stand 1 te staan. Bij beladen wagen kan men deze in stand 2 of 3 zetten naar gelang het gewicht van de lading. Hoe zwaarder de lading hoe hoger de lichtbundel schijnt en verblind men de tegenligger. De o stand gebuikt men bij berg afrijden waarbij je de licht bundel lagernkunt zetten om de tegenligger in deze ook niet te verblinden.

* Bediening elektrisch stalen schuifdak.

* Bediening achterruitverwarming.

In het midden;

* De luchtschuifbediening schuiven voor waar men de ventilatie wenst.

* Verwarming links, Ventilator standen, Verwarming rechts. ( De zwarte schaaltjes achter de knoppen heb ik vervangen voor aluminium exemplaren. Speciaal laten maken omdat, alle zwarte kunststof schaaltjes breken door uitharden van de weekmakers die in het kunststof zijn verwerkt. ) Zou ze eigenlijk zwart moeten maken.

* Becker autoradio type; Grand Prix Electronic cassette stereo Kurier 619

* Asbak.

In het liggende gedeelte vinden we andere functies die gemonteerd zijn in een Zebranohouten paneel.

* De keuzehendel van de 4 versnellingen tellende automatische wisselbak.

* Stoelverwarming 2 standen links, Alarmlichtschakelaar, stoelverwarming 2 standen rechts.

* Bediening electrisch rechter buitenspiegel.

* Fader regeling tussen de voor- & achter luidsprekers van de radio.

We willen u bedanken: wimm

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 2 jaren, 8 maanden geleden #98655

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 2 jaren, 8 maanden geleden #98658

Het mooie detail is de prachtige kleur Cayenneorange

De neef van mijn vader had zo een 300D vroeger. Nu moet ik wel zeggen dat de kleur toen niet zo populair was.

Math

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 2 jaren, 1 maand geleden #100419

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Zebrano,

Interieur middenconsole W116 voorzien van prachtig Zebrano houten inleg panelen.

De naam Zebrano is afgeleid van de Zebra het Afrikaanse paard net zijn zwart/witte strepen.

Door het hout op een bepaalde manier te zagen en te bewerken worden de jaarringen van de boom gestreept weer gegeven.

Laast bewerkt: 1 jaar, 2 maanden geleden Door 250Petrolgrun.

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 1 jaar, 2 maanden geleden #102594

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Hier zijn al mijn foto’s alvast weer terug die op Photobucket staan maar niet meer te zien waren omdat ze $ 399,— per jaar willen vangen voor het online publiceren. Dikke doei,..

Wie heeft er nog mooie foto’s van zijn/haar oude Mercedes-Benz om onder de aandacht te brengen? Je mag ze natuurlijk ook nog maken en later plaatsen.

Hier nog een foto van mijn W123 250 met de kenmerkende achterlichten.

Laast bewerkt: 1 jaar, 2 maanden geleden Door 250Petrolgrun.
We willen u bedanken: rolfmercedes, wimm, Hans 300CE-24

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 1 jaar, 2 maanden geleden #102614

Hier het kontje van m'n ex

Groet...Rolf
We willen u bedanken: 250Petrolgrun, wimm

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 1 jaar, 2 maanden geleden #102619

Zit mijn jasje goed? Zit mijn dasje goed? De 230 CE gaat op stap met kerstmis
Laast bewerkt: 1 jaar, 2 maanden geleden Door waterloophai.

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 maanden geleden #105165

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Dit topic weer eens even nieuw leven in blazen,...

Als je naar de winterstalling gaat neem dan eens een fotocamera mee, om bij je oude Mercedes-Benz een mooi detail op de foto te zetten. Zoals hier onder kenmerkend voor de W114/W115 Strich 8. Ben benieuwd wat jullie een mooi detail vinden aan jullie oude Mercedes-Benz.

Succes, Arno

We willen u bedanken: wimm

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 2 maanden, 3 weken geleden #105213

Toch wel herkenbaar, de typische rondingen van mijn Bolhoed.
Zoals oa. de afgeronde chroom bumper en het karakteristieke achterlicht.

gr. Jan
Laast bewerkt: 2 maanden, 3 weken geleden Door jbrespecials01. Reden: foto dubbel
We willen u bedanken: W105, wimm
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.44 seconden

Wie is online?

Geen

Forum Statistiek

• Total Users: 541
  • Latest Member: marion
  • Total Posts: 24.3duizend