Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz?
(1 bekijken) (1) Gast
In het gedeelte "Algemeen" kunt u diverse zaken plaatsen die betrekking hebben op het merk Mercedes-Benz, wat niet in een ander topic onderdeel past.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz?

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 4 jaren, 8 maanden geleden #91279

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Hoi Robin,

Het is niet meer dan een sierlijst,... Maar oh zo'n mooi detail.

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 4 jaren, 8 maanden geleden #91282

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Ik heb nog zo'n mooi detail van de W123.

Tijdens de voorpret van de vakantie namelijk het klaarmaken en poetsen van de Oude Benz W123 250, viel mijn oog op het volgende detail. De rechter buitenspiegel van de W123 is anders dan die van de linker zijde, althans de chromen lijst die er achter zit.

Het viel me gewoon op, en is het niet mooi?

Laast bewerkt: 1 jaar, 2 maanden geleden Door 250Petrolgrun.

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 4 jaren, 8 maanden geleden #91283

• 280
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Inderdaad mooi. Vooral die lijst op de C-stijl (je vorige foto). Ik kijk vanuit mijn kantoor meestal recht bovenop de auto en laatst viel het me op dat de rechter spiegel ook onder een iets andere, scherpere hoek staat.
We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 4 jaren, 8 maanden geleden #91285

Zou het heren? Ha! Dat is me echt nog nooit opgevallen. Ik gaat direct kijken.

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 4 jaren, 8 maanden geleden #91286

Robin-H schreef:
Heeft dat ding eigenlijk ook een praktisch nut? Of is het écht puur een sierlijst?

Tja, het is wel een mooie lijst maar ik denk dat hij toch meer uit noodzaak als laatste detail op de W123 is geschroefd om de lasnaad van het dak te bedekken

Ikzelf vind de "boze" achterlichten van de zijkant gezien erg mooi op de W123, ook de ronde luchtinlaten op het dashboard zijn best apart te noemen.

Math

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 4 jaren, 8 maanden geleden #91317

• 280
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
10409753_743146325724680_1610994993659143779_n.jpg

10514617_743152259057420_6157911559370948569_n.jpg

10580138_743152229057423_2973136508186095327_n.jpg

Kijk Robin: de andere hoek van de rechter buitenspiegel. Ik moest er ineens aan denken en dacht, ik schiet er vlug even een fotootje van.

Geinig he?

Ik zie nu wel dat er weer wat gepoetst mag worden
Laast bewerkt: 4 jaren, 8 maanden geleden Door 280.

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 4 jaren, 8 maanden geleden #91323

Yep! Had het zelf inderdaad ook gezien, alhoewel de mijne geen extra 'chromen' randje heeft. Hij staat inderdaad ook in een schuinere hoek. Geinig.

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 4 jaren, 8 maanden geleden #91326

• 280
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Het valt me trouwens ook op dat er een extra rubber stuk tussen de spiegel en de deurstijl zit....

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 4 jaren, 8 maanden geleden #91331

• Bix
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hmm,
Dat die spiegels R en L onder een andere hoek staan is niks bijzonders hoor.
Elke auto heeft dat, behalve als de bestuurderstoel (en het stuur) exact in het midden gepositioneerd zit.
Sterker nog, er zijn zelfs auto's die het andersom hebben.
Maar dan zit het stuur meestal aan de andere kant.
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 4 jaren, 8 maanden geleden #91338

• 280
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Bix. Ik heb anders genoeg auto's gereden (en nog steeds, bijvoorbeeld mijn huidige Opel Insignia) waarbij het spiegelhuis onder exact dezelfde hoek staat maar, uiteraard, het spiegelglas onder een andere hoek.

Dat het verder niet bijzonder is dat ben ik met je eens. Het was me in dit geval echter nooit eerder opgevallen. En dat vind ik dan weer geinig
Laast bewerkt: 4 jaren, 8 maanden geleden Door 280.

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 4 jaren, 8 maanden geleden #91343

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Mooie detail foto's John,.. Zo zag ik het ook tijdens het poetsen en ik poets die auto al 8 jaar en nu pas viel het me op, kan je nagaan hoe lang het kan duren eer het kwartje valt!

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 jaren, 11 maanden geleden #94176

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Het aanzicht, achter het grote stuurwiel van een oude Mercedes-Benz is een pracht detail.

Daar bent u de Kapitein!

De sfeer zoals hier afgebeeld vind u in geen enkel hedendaagse automobiel. Analoge meters en klokken, maken het beleven van het rijden in een oude Mercedes-Benz een aangenaam tijdverdrijf. Ik zeg vakantie!

Prepareer uw of een oude Mercedes-Benz en ga de uitdaging aan!

Beleef het verleden in het heden, op de Oude Benz Club.

Laast bewerkt: 3 jaren, 11 maanden geleden Door 250Petrolgrun.

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 jaren, 11 maanden geleden #94179

De boven elkaar liggende RVS wissers.... Prachtig !!!

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 jaren, 11 maanden geleden #94180

Wat ik mooi vind aan mijn Benz(en) is eigenlijk niet een detail aan een auto maar meer een uitzicht / overzicht van wanneer je achter het stuur zit.
Ik heb het geluk meerdere Benzen te bezitten waaronder een W108 en een paar W115's en in beide types ervaar ik hetzelfde. Wanneer ik achter het stuur kruip en mijn ogen over het dashboard laat glijden zie ik weer die twee mooie grote klokken en voorop de neus de ster staan.
Dát vind ik nou mooi.

Vooral de ster op de motorkap. Zeg nou zelf, van hoeveel automerken kun je zeggen dat er iets onderscheidend's op de motorkap staat?

Gr, Pieter

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 jaren, 11 maanden geleden #94181

Tja die ster op de motorkap is inderdaad een prachtig Benz-detail, en eigenlijk het enige Benz-detail wat ontbreekt op mijn SL. Maar ja, je kan niet alles hebben en een ster op de motorkap van een SL is natuurlijk ook geen porem

Maar bij de C- en E-Klasse kun je tegenwoordig kiezen tussen uitvoeringen met ster op de motorkap of ster in de grill. Mijn keuze valt dan absoluut op de Elegance-modellen met de ster op de kap, zoals dat heurt bij een limo-Benz.
Laast bewerkt: 3 jaren, 11 maanden geleden Door WouteR107.

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 jaren, 11 maanden geleden #94183

Er mag dan wel geen ster óp de motorkap staan, zo'n grote ster in de grille staat ook prachtig. Alleen jammer dat je hem niet kunt zien wanneer je in de auto zit toch?

ik heb vroeger zelf een keer een grille ster van een vrachtauto in/op de grille van een W123 gemonteerd. Wel leuk maar té. Je bent jong en je doet maar wat hé.

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 jaren, 11 maanden geleden #94189

Men kleine w110 in men grote w110!

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 jaren, 11 maanden geleden #94199

Leuk! Mooi interieur ook, dat rode MB-tex

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 jaren, 11 maanden geleden #94203

• EveCe
  • Afwezig
  • " Donateur "
'Benz', 'Mercedes Benz', koud, nee ijskoud.

Ook in de zomer kan ik trouwens genieten van 'mijn ster'.

... en inderdaad een erge poetser ben ik niet!

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 3 jaren, 11 maanden geleden #94213

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
cotoneaster schreef:
Men kleine w110 in men grote w110!

Cotoneaster, ik heb je foto op de Facebook pagina van de Oude Ben Club gezet! Super foto! #trots

De link naar de OBC Facebook pagina: www.facebook.com/pages/Oude-Benz-Club/130495320361399

Groet, Arno
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.50 seconden

Wie is online?

Geen

Forum Statistiek

• Total Users: 541
  • Latest Member: marion
  • Total Posts: 24.3duizend