Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz?
(1 bekijken) (1) Gast
In het gedeelte "Algemeen" kunt u diverse zaken plaatsen die betrekking hebben op het merk Mercedes-Benz, wat niet in een ander topic onderdeel past.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz?

Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 6 jaren, 6 maanden geleden #48752

• bassje
Kreeg ineens een idee voor een nieuw topic met als onderwerp: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz?
Ik was mijn auto aan het schoonmaken toen mijn oog viel op de asbak. Heb hem er even uitgehaald en ik vind het een mooi detail van het interieur van de W201.

Toen de W201 werd gelanceerd was roken nog heel gewoon en werd je nog niet beschouwd als een paria van de samenleving zoals dat nu wel het geval is.
Auto's werden standaard met meerdere asbakken en een sigarenaansteker geleverd zonder dat je daarvoor de optie 'rokerspakket' hoefde aan te kruisen op de optielijst.
De asbak in het dashboard van de W201 werd zelfs verlicht, met andere woorden: Ik ben hier, je kunt je as hier kwijt, welkom!

Een paar foto's van dit mooie detail aan de W201:

1_2012-08-17.JPG

2_2012-08-17.JPG

3_2012-08-17.JPG

4_2012-08-17.JPG

5_2012-08-17.JPG

Wat vinden jullie een mooi detail aan je Oude Benz? Plaats daarbij een foto om het te verduidelijken .
Laast bewerkt: 4 jaren, 6 maanden geleden Door 250Petrolgrun. Reden: Topic titel aangepast.

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 6 jaren, 6 maanden geleden #48852

• HenkO
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Dit betreft een detail van W 201. Ik vind hiervan de mogelijkheid om de motorkap in twee standen open te kunnen zetten wel bijzonder (45 en 90 graden). Is voor het uitvoeren van het onderhoud zeer gemakkelijk en erg praktisch. Als tweede punt vind ik het ruitenwissermechanisme zeer bijzonder en ingenieus bedacht, de variabele wisserarmlengte tijdens de veegslag van het voorraam. Hierdoor wordt dmv 1 wisserblad meer dan 90 % van het ruitoppervlak gewist . Is iets waar ik altijd tijdens het rijden in de regen op moet letten. De ingenieurs van MB waren toch echt slimme mensen.
Met vriendelijke groet,

HenkO W201 190D
Laast bewerkt: 6 jaren, 6 maanden geleden Door HenkO.
We willen u bedanken: wolfskin

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 6 jaren, 6 maanden geleden #48907

Dat zijn beiden tevens details van de W124.
Op andere modellen hebben de motorkappen ook 2 standen.
Groetjes, Rene.

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 6 jaren, 6 maanden geleden #48914

• ton
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Een mooi detail vind ik dat bij alle oude Benzen tussen pakweg 1975 en 1995 en misschien nog wel later de knoppen, meters en handles allemaal op dezelfde, voor de handliggende plek zitten.

Mijn vrouw, die een grondige hekel aan gadgets en veranderingen heeft, stapt gedachteloos van de W123 in de S124 en kan alles vinden en bedienen.

Dat vind ik een mooi detail; design dat uit de weg zit.
Laast bewerkt: 6 jaren, 6 maanden geleden Door ton.

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 6 jaren, 6 maanden geleden #48935

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Ik ga beginnen met één detail want, kan nog wel wel even door gaan wat ik allemaal bijzonder vind aan mijn W123 250.

Als 1e:

Het ventiel op de Otto Fuchs kroonkurk velg. Voor wie goed kijkt, ziet dat er ook een ster van Mercedes-Benz is ingeslagen. Het chroom van het ventiel is al mooi maar, ook de doordachte opbouw hoe je dit ventiel moet monteren op de velg, hij bestaat uit 3 delen.

Alleen hier al kan ik van genieten want, een zwart rubber ventiel is maar een gewoon ventiel.

Het onderdeel nummer voor de ventielen is: MA107 400 00 13 en kosten ongeveer € 5,- per stuk.

ventiel.jpg

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 6 jaren, 6 maanden geleden #49051

• Bix
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Sinds kort heb ik een witte pookknop in mijn wagen.
Witte wagen, blauwe ruiten en interieur, wit stuur en nu dus een originele witte ronde bol met schakelpatroon en al.
Fotootje is wat minder want met de mobiel genomen.

WP_000053.jpg
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 6 jaren, 5 maanden geleden #49197

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Wat ik nou mooi vind aan mijn W201 2.6 Lorinser is;

De BBS RS 098 Velgen. De maat is 7J 16 H2 ET 35

De banden maat is 205/50 R16.

Image023_2012-08-22.jpg

Image025_2012-08-22.jpg

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 6 jaren, 5 maanden geleden #49209

• jan350se
Ik vind het leuk om details te zien waaraan je kunt zien dat je te maken hebt
met een oude auto.
Ik welke auto zie je namelijk nog een koperen expansievat? En een ander leuk detail
vond ik aan de binnenzijde van het achterlicht. Hierin staat een stempeltje van de
productiedatum: 27 juli 1972
Dat is bijna twee maanden voordat de W116 officieel werd geïntroduceerd.

detail01.JPG

detail02.JPG

Groeten Jan

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 6 jaren, 5 maanden geleden #49214

• Johan.v.Assema
Erg mooie wielen onder de W201 Lorinser Arno

Ik vind veel details mooi aan een W124 500E en kan eigenlijk niet kiezen welke detail ik nou het aller mooist vind vandaar misschien niet het aller mooiste en zeker geen detail maar wel specifiek voor de 500E ; de door Porsche ontworpen (zeggen ze ) uitgeklopte wielkasten .

Afb5001.jpg

Afb5002.jpg

Afb5003.jpg

Afb5004.jpg

Afb5005.jpg

Afb5006.jpg

Afb5007.jpg

Afb5008.jpg

Afb5009.jpg
Laast bewerkt: 6 jaren, 5 maanden geleden Door .

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 6 jaren, 5 maanden geleden #49215

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
@Jan350SE, dat is inderdaad een heel leuk detail aan je W116 350SE zo'n productie stempel!

@Johan, dank je wel! Ze zijn in 1988 nieuw bij de W201 geleverd, dat ze er nog zo uit zien geeft wel aan dat de Zwitserse eigenaar heel zuinig op deze wielen was.

Heel mooi detail en herkennings punt van de W124 500E. Prachtig op de foto gezet.

Groet, Arno

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 6 jaren, 5 maanden geleden #49427

• Bas
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Ik vond dit altijd een mooi (functioneel) detail aan mijn ex 560'er: de electrische stoelverstelling met memory! Ongelofelijk dat ze dat in 86 al hadden.

P1010600.JPG

P1010601.JPG

P1010602.JPG

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 6 jaren, 5 maanden geleden #49440

• Bix
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Beste mensen, ik heb gelogen...
Eerder zei ik dat ik mijn witte pookknop het mooiste vind maar dat was nog onder invloed van de nieuwigheid van dat ding.
Echter:
Vele en vele en vele malen meer mooier vind ik het feit dat de ster op de voorplecht van mijn Strich-8 direct verlicht wordt door het strijklicht van de koplampen van de auto zelf!
De ster wordt bij het rijden in het pikkedonker dus als een soort fantoom voor je in de donkere nacht geprojecteerd!
Laat de W114/W115 nou de enige na-oorlogse Mercedes-Benz zijn waarbij dat fenomeen optreedt.
De ingenieurs van Mercedes-Benz hebben dat zelf nooit zo bedoeld bij het ontwerpen maar later wel ontdekt dat het zo is.
Onderstaand de foto ervan uit het boek 'Mercedes-Benz /8 W114 W115' van de Benz-ingenieurs Rohde & Koch.
Dat is boek is zo'n beetje de /8-bijbel.

sterbijnacht0001.JPG
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Laast bewerkt: 6 jaren, 5 maanden geleden Door Bix.

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 6 jaren, 5 maanden geleden #50696

• harrypaal
Dit zijn een paar details waar ik uren naar kan kijken

P4050206klein.jpg

P4050213klein.jpg

P4050207klein.jpg

P4050211klein.jpg
Bijlagen:
Laast bewerkt: 6 jaren, 5 maanden geleden Door .

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 4 jaren, 8 maanden geleden #90540

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Een mooi detail,

Een leuk topic omhoog halen, waar jullie OBC leden de mooie details van jullie Oude Benz kunnen bespreken.

Zoals, bijvoorbeeld van de W123 6 cilinders of coupé zijn de chromen strips onder de achterlichten. Dit in combinatie met de chromen bumper en de 2 uitlaten waar je ook een W123 6 cilinder aan kunt herkennen, vind ik rond uit een mooi detail!

Groet Arno

IMG_9129.JPG

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 4 jaren, 8 maanden geleden #90547

Leuk topic inderdaad! Had 'm nog niet gezien.

Tsja.. er zijn zoveel leuke details aan onze oude bolides. Een greep uit mijn favorieten:

Het ontbreken van de B-stijl en raamomlijsting + de enorme coupé-deuren zorgen voor een behoorlijk sloep-gehalte om lekker met 80 te cruisen.

De vernieuwde lichtschakelaar uit de serie III die veel makkelijker te bedienen is dan het oudere exemplaar, de in meer dan 35 jaar onveranderde functie van de multischakelaar aan het stuur die (in de W123) aanvoelt alsof ie van massief metaal is en de aluminium tellernaaldkapjes die de metaaltinten in het interieur af maken.

Laast bewerkt: 4 jaren, 8 maanden geleden Door Robin-H.

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 4 jaren, 8 maanden geleden #90570

Beste Benzers,

Kenmerkend voor iedere Oude Benz is vanzelfsprekend de Ster!!!

Vanmiddag deze foto gemaakt van de Ster op mijn motorkap, iedere keer weer een waar feest om naar te kijken!

Groeten, Bernhard

Mercedes-BenzSter.JPG
Actie wordt met een C geschreven!

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 4 jaren, 8 maanden geleden #90587

Zoals Arno al beschreef, de klassieke chromen bumpers in combinatie de achterlichten. Subtiel maar toch zó herkenbaar aan de oude benz

DSC_001.jpg
We willen u bedanken: 250Petrolgrun, wolfskin

Re: Wat vind jij een mooi detail aan je Oude Benz? 4 jaren, 8 maanden geleden #90647

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Die gril met de ster fier in de lucht blijft toch altijd een Detail van herkenning waar je geen genoeg van krijgt,...

Laast bewerkt: 1 jaar geleden Door 250Petrolgrun.

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 4 jaren, 6 maanden geleden #91270

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Beste liefhebbers van de oude Mercedes-Benz,

Een mooi detail aan de W123 sedan,

Dat is de gebogen sierlijst onder op de C-stijl, die van de afwatering van de dakgoot naar de onderzijde van de achterruit gaat. In combinatie met het andere chroom en de carrosserie kleur, maakt het een pracht detail!

De Coupé heeft 'm niet en bij het T-model is het onmogelijk te realiseren.

Groet, Arno

Laast bewerkt: 1 jaar geleden Door 250Petrolgrun.

Re: Wat vind u een mooi detail aan uw Oude Benz? 4 jaren, 6 maanden geleden #91276

Heeft dat ding eigenlijk ook een praktisch nut? Of is het écht puur een sierlijst?
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.48 seconden

Wie is online?

Geen

Forum Statistiek

• Total Users: 520
  • Latest Member: Benzer
  • Total Posts: 23.9duizend
  • Total Topics: 1524