Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Werkplaatshandboek W906 Sprinter gevraagd.
(1 bekijken) (1) Gast
Geef duidelijk aan, voor welk type oude Mercedes-Benz, met Baureihe W, C of R en wat u precies zoekt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Werkplaatshandboek W906 Sprinter gevraagd.

Werkplaatshandboek W906 Sprinter gevraagd. 3 maanden geleden #105144

• RenK
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Benzers,
Sorry als het niet hier hoort meer is alleen even een vraag. Wel over een MB natuurlijk !!
Sprinter 313cdi w906 met om611 motor, heeft iemand daar toevallig techn info over ???
Reparatie manual zou geweldig zijn, kan hem wel in het Spaans vinden maar dat is niet te volgen Alleen maar plaatjes levert te weinig op.

Ga waarschijnlijk dit model bus kopen dus zoek info.
Vast bedankt voor meedenken.

Vr.grtz
kees

Re: Werkplaatshandboek W906 Sprinter gevraagd. 3 maanden geleden #105150

• Nachtuil
  • Afwezig
  • " Donateur "
Ik heb een 316cdi, maar ik heb alleen de gebruiksaanwijzing. Geen reparatieboek, maar ik kan er wel iets over vertellen. Aan de motor kun je niet veel zelf doen want alles wordt bestuurd door de boordcomputer.Een 313 is 3,5 ton en 130 pk.

Re: Werkplaatshandboek W906 Sprinter gevraagd. 3 maanden geleden #105172

• RenK
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hallo Nachtuil,

Gisteren uiteindelijk toch de 313CDI gekocht, moet bijna 2300kg trekken (snackwagen)
Benz kent hem ook als W906. Is 129PK en 2,2 ltr , heeft een grappige kleur: Chromgelb (mb1227)
Dit alles via de vin gevonden maar wil graag meer weten zodat ik voor onderhoud veel zelf kan doen. Olie en filters is geen raketwetenschap, maar waar dienen sommige slangen/buizen voor??? Motor type is onduidelijk ene site zegt OM611 andere OM651, welke is nu de juiste.
Bouwjaar is aug 2009. Zojuist even olie gepeilt en die was erg zwart, Nu is dit bij diesel toch snel donker maar.... ga toch maar wisselen als de sneeuw weg is. Moet dit buiten doen dus. Gaat 5W30 in maar hoeveel liter ? Zit er verschil in de filters van de 611 en 651 motor? Dat zijn de dingen die ik bijvoorbeeld zoek. Nee kleppen en timing kom ik niet aan daar heb ik te weinig kennis voor van deze motoren

Maar...... kan gaan oefenen op mijn defecte hyundai motor, kan ik toch niets meer aan slopen want die is vastgelopen door gesprongen olieleiding. Ander motor kost 4500 euries en hij is nog maar 3500 euries waard. Kijken of ik er wat mee kan anders verkopen met defecte motor.

Vr.groetend
Kees

Re: Werkplaatshandboek W906 Sprinter gevraagd. 2 maanden, 3 weken geleden #105205

• Nachtuil
  • Afwezig
  • " Donateur "
Maar de boordcomputer geeft aan wanneer er onderhoud moet gebeuren. Kun jij die boordcomputer dan aanpassen, anders gaat die blijven aangeven dat er onderhoud moet gebeuren.

Re: Werkplaatshandboek W906 Sprinter gevraagd. 2 maanden, 3 weken geleden #105224

• RenK
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hallo,

Als je heeeeeeel lang zoekt op internet vindt je soms wat De truc met de o knop op je klok, druk die meer dan 5 seconden in tot hij piept. (Geen knopbediening op je stuur)
www.youtube.com /watch?reload=9&v=Y2AlDyrFca4

Overigens mijn 313 staat in de garage, trapte dinsdag door de koppeling heen, drukgroep stuk dus
Daarom zoek ik ook deze werkplaats handleiding ,kan ik het zelf doen. Maar nu kost het me ruim 1500 euries.

Vr.grtz

Kees
Laast bewerkt: 2 maanden, 3 weken geleden Door RenK.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.25 seconden

Wie is online?

Geen

Forum Statistiek

• Total Users: 541
  • Latest Member: marion
  • Total Posts: 24.3duizend
  • Total Topics: 1567
  • Total Sections: 19
  • Total Categories: 5