Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog
(1 bekijken) (1) Gast
Hier kunt u een eigen topic aanmaken waarin u de gehele geschiedenis over uw oude Mercedes-Benz kunt bijhouden en laten zien met foto's.

Gegarandeerd een mooi naslagwerk voor de toekomst!

Laat uw topic titel altijd beginnen met met Baureihe W,C of R vervolgd door het type bijvoorbeeld: W109 300SEL 6.3

Onderwerp: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 6 maanden geleden #105118

Van de week toch maar weer even aan de slag. Ik heb de kokerbalk links eindelijk weer dichtgelast. Daarna in de primer gezet met de kwast.

Nu de lasnaden afkitten met strijkkit. Dan de hele kokerbalk met de staalborstel schoonmaken en het geheel in de anti-steenslag (overschilderbaar) spuiten.

Daarna aflakken in 623 Hellelfenbein, maar ik heb ook nog geen lak op kleur.

Groeten Math

We willen u bedanken: jsp

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 6 maanden geleden #105120

Da’s mooi werk man!

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 6 maanden geleden #105129

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Ha Mathieu,

Ik ben weer bij, lekker bezig weer met de W115.

Groet, Arno

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 5 maanden, 2 weken geleden #105236

Nu bezig met de kokers schoon te maken, leuk werk.

De onderkant van de achterschermen moet echter ook gelast worden, hier zitten platen overheen gepopt.

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 5 maanden, 2 weken geleden #105252

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Math, jij bent weer goed bezig en jij hebt er ook goed verstand van.

Groet, Arno

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 4 maanden geleden #105543

Zo vandaag maar een halve dag vrij genomen en toch eens aan die achterschermen begonnen. Ik had eigenlijk wat spijt dat ik eraan begonnen was want eigenlijk zijn de technische zaken belangrijker. Ik zou eerst de voorruit moeten vervangen en stuurbekrachtiging inbouwen.

Ik denk dat wanneer ik met deze kant klaar ben dat ik dat eerst ga doen.

Enfin, onder de opgepopte plaat zat natuurlijk narigheid.

Behalve de buitenplaat toch ook maar de binnenplaat nieuw besteld. Ik heb geen zetbank dus wel handig als het al een beetje past. Mooi dat het nog te krijgen is.

Dan alles passend maken. Helaas was ook het voorste hoekje van het binnenscherm rot. Hier dus zelf maar een plaatje voor gemaakt.

En alles waar ik straks niet meer bij kan maar vast in de 2K grondverf gezet.

De buitenplaat alvast op maat gemaakt en gepast.

Een keer een lasdruppel in mijn oor gevallen auw. een brug zou toch wat handiger zijn...

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 4 maanden geleden #105546

Bekende foto's. Wel leuk dat je dit allemaal zelf kan/doet

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 4 maanden geleden #105548

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Hoi Math,

Mooi dat je er aan begonnen bent. Nu kan ik mooi afkijken hoe je dit aanpakt en wat je allemaal tegenkomt . Jammer dat je vermoeden op meer rottigheid klopt. Balen, maar wel degelijk opgelost zo. Heb je voor de naad van het achterscherm doorgeslepen?

Bij mij liggen zo ook al wat jaartjes te wachten op actie

Succes met de klus.

Gr Edwin

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 4 maanden geleden #105552

Hoi Edwin, E tu Brute?

Dus jouw 230 ook?

Het is wel echt de eerste plaats bij de W114/115 die gaat roesten met die waardeloze dubbele plaat waar alle condenswater tussen loopt. Ach, het kan beter, maar het kan zeker allemaal veeeel slechter. Mijn vader´s 200D van 1969 was in 1980 al 10x rotter. Ik vind de 220D nog steeds in goede originele staat.

Ja ik heb net onder de naad/rand doorgeslepen. De gepopte plaat zat er ook net onder de naad op. Met zo een naad valt het allemaal niet zo op, ook straks niet met de kleur.

Ik ga wel opletten om dat knikje in de wielkast achter te behouden. een teken van originaliteit. Bij nieuwe wielranden is dat dan vaak gewoon recht.

Math
Laast bewerkt: 4 maanden geleden Door Zuendfolge.

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 4 maanden geleden #105564

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Ja helaas heeft mijn 230 er ook last van. En zo te zien is er ook al eens (in Frankrijk?) aan geplamuurd. Maar het lijkt nog niet zo heel ernstig. We zullen zien. Ik heb geen haast.

Gr Edwin

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 3 maanden, 3 weken geleden #105582

Hoi Edwin,

Zo te zien is in elk geval de buitenplaat doorgeroest, maar het ziet er verder gewoon netjes en origineel uit. Of de binnenplaat ook al is aangetast kun je misschien aan de binnenkant zien, maar daar zal wel de befaamde PVC schutz overheen zitten.

Ik heb de buitenplaat er naar tevredenheid opgelast. De radius heb ik wat in moet slijpen op 2 plaatsen en aan de onderkant heb ik gaatjes geboord en middels proplassen vastgelast aan het binnengedeelte. Vervolgens afgeslepen en geschilderd met 2K Grondverf.

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 3 maanden, 3 weken geleden #105589

• wimm
  • Afwezig
  • Junior Boarder
Errug knap dat je dit kan. En bovenal het ziet er goed uit.

Lekker als de shit weer weg is. Anders blijft het maar door rotten onderhuids.. en de wetenschap alleen al rijdt niet lekker.

Gr Wim

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 3 maanden, 3 weken geleden #105594

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Aan de binnenkant valt inderdaad niks te zien. Alleen een royale laag PVC schutz. Duimen maar.

Gr Edwin

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 3 maanden, 1 week geleden #105766

Inmiddels ook de hoek aangepakt. Zit grotendeels achter de bumper. Ik wilde wel de naad tussen het achterpaneel en het zijpaneel behouden, dus hier een omgezet stukje plaat van binnen vastgelast.

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 3 maanden, 1 week geleden #105767

Dat ziet er weer keurig uit zo.

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 2 maanden, 2 weken geleden #105884

Nu weer wat voortgang aan de 220D. Het is niet gelukt om een stuk onderzijde van een linkerspatbord te vinden helaas. Omdat het scherm verder nog wel goed is, en omdat ik niet het hele scherm wil overspuiten, heb ik de onderkant toch maar opgelapt.

Ook de spatplaat maar opgelapt. De latere zijn van kunststof, deze helaas nog niet

Onder de sierlijst achter begonnen ook wat kleine plekjes, deze ook maar meteen aangepakt. En met een plamuurmes het zichtbare gedeelte van de gebarsten bitumenlaag van de achterkant afgestoken.

Nu straks nog de voorruit waar het eigenlijk mee begon
Groeten Math

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 2 maanden, 2 weken geleden #105888

• wimm
  • Afwezig
  • Junior Boarder
super goed bezig....Math.

leuk om te volgen.

Gr Wim

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 2 maanden, 2 weken geleden #105894

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Lekker bezig Math!

Maar die spatplaten, is het niet gemakkelijk om de plastieken versies te plaatsen
Minder werk en gaan langer mee

Verder blijft het een mooie te volgen project

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 2 maanden, 2 weken geleden #105896

Hoi hoi.
Goed te horen dat het leuk is om te volgen

Ja die plastieken versies zijn wel goed maar ik had er volgens mij geen meer liggen of ze zijn van de 280E/8 van mijn broer.

Vandaag weer verder met het spatbord schuren en plamuren, bumper schoonmaken en met ML behandelen en delen op kleur spuiten. Ik heb de zijplaat achter toch in de anti-steenslag gespoten. Origineel is deze glad gelakt. Ik ben zelf nog aan het twijfelen wat beter is, enfin het is gedaan.

Groeten Math

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 2 maanden, 2 weken geleden #105902

wauw, netjes man! Dat thuis aan de auto spuiten heb ik tot nu toe nooit aangedurfd...
Tijd voor maken pagina: 2.63 seconden

Wie is online?

Deze gebruikers zijn al online:
Kom snel binnen op het forum!

Forum Statistiek

• Total Users: 554
  • Latest Member: pjotter1968
  • Total Posts: 24.7duizend
  • Total Topics: 1607
  • Total Sections: 19
  • Total Categories: 5
  • Today Open: 0