Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog
(1 bekijken) (1) Gast
Hier kunt u een eigen topic aanmaken waarin u de gehele geschiedenis over uw oude Mercedes-Benz kunt bijhouden en laten zien met foto's.

Gegarandeerd een mooi naslagwerk voor de toekomst!

Laat uw topic titel altijd beginnen met met Baureihe W,C of R vervolgd door het type bijvoorbeeld: W109 300SEL 6.3

Onderwerp: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 1 jaar, 7 maanden geleden #102144

Beetje pech, een winterband heeft ineens een flinke bult en de hele auto waggelt. Daardoor werd hij ook nog zenuwachtiger aan het gaspedaal.

Vandaag dus maar weer de zomerbanden op de achteras gemonteerd.

slecht te zien aar het karkas heeft aan een kant echt een bult...

Van de 2 nieuwe radiateurslangen is er ook al een kapot, stukgeschaafd tegen de dynamo.
Stom van mezelf dacht ik, maar de slang is ook gewoon wat te kort en past niet goed. Toch balen... oude slang dus maar weer teruggemonteerd.

De oude slang terug

Wel ook de gasstangen wat beter afgesteld waardoor de auto rustiger aan het gas hangt.

Behoorlijk terug bij af dus

Math

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 1 jaar, 7 maanden geleden #102150

Vandaag 4 andere Winterbanden opgehaald. Firestones.
Nu nog laten monteren. De Fulda's waren eigenlijk ook al wat aan de oude kant...

Math

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 1 jaar, 7 maanden geleden #102155

Vandaag al sneeuw dus niets te vroeg met de winterbanden.

Hier is aan de binnenkant goed te zien dat het rubber van de Fulda Montero losgelaten heeft, vandaar de bult op het loopvlak. Vreemd hoor, toen ik de banden eraf heb gehaald was er geen probleem...

Nu met 4x Firestone Winter erop. Helaas niet de velgen opnieuw mooi zwart kunnen spuiten. Dan maar later improviseren.

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 1 jaar, 6 maanden geleden #102251

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Ha Mathieu,

Wat heb je toch weer heerlijk door gehobbyd met je vacuümpomp en je kogellagertjes. Je verhaal over de druk op de lagers is inderdaad best bizar dat er zoveel kracht op komt te staan, vind het wel mooie informatie. Leuk ook dat je er weer een wagen bij hebt, het houd bij jou nooit op,..

Vreemd inderdaad van die band, gelukkig ben je er op tijd achter en een klapband vermeden. Vreemd ook van die koelslangen dat ze niet goed passen?

Heb weer genoten van je bijdrages, het is fijn lezen en foto's kijken.

Groet, Arno
We willen u bedanken: Zuendfolge, jsp

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 1 jaar, 5 maanden geleden #102660

Vandaag een mooie set matten binnengekregen voor de 220D. Ik zag deze op een duits forum en heb ze ook besteld.

Voorlopig staat de 220D nog even te wachten op wat klussen en rijd ik vooral met de C220 maar de matjes liggen alvast klaar:)

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 1 jaar, 3 maanden geleden #102840

Ook de W115 profiteert mee van het verzinken en passiveren, ik kon het niet laten hier ook snel wat onderdeeltjes vanaf te halen.

En ook het extra beschermblek van de motorsteun laten doen. (Edwin

Math

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 1 jaar, 3 maanden geleden #102841

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Zuendfolge schreef:

En ook het extra beschermblek van de motorsteun laten doen. (Edwin

Top. Maar ik schaam me diep
Binnenkort maar eens een ritje in oostelijke richtingplannen.

Gr Edwin

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 1 jaar, 3 maanden geleden #102843

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Die wagen wordt zeker goed verzorgd, komt altijd goed aan overal

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 1 jaar, 3 maanden geleden #102844

Hoi Edwin, niet nodig hoor, je hoeft het echt niet te komen ophalen. Ik dacht ik kom wel een keer naar een technische dag of zo maar de tijd vliegt....

Maar komt wel goed, en anders is er toch nog de post mocht het nodig zijn.

Groetjes, Math
We willen u bedanken: CocoW114

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 1 jaar, 3 maanden geleden #102851

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Ha Math,

Inderdaad opties genoeg maar het leek me leuk mijn W114 naast jouw W115 te zetten. Helaas kan dat nu even niet want ik moet nog steeds met het differentieel verder. Ik overweeg zelfs om de auto tijdelijk te schorsen ivm de naderende APK. Tsja het alom bekende tijdgebrek.

Maar we houden het warm .

Wat ziet dat passiveren er fraai uit zeg. Moet je daar zelf nog iest aan voorbereiden? Stralen of zo?

Gr Edwin
We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 1 jaar, 3 maanden geleden #102867

Hoi Edwin,

Je hoeft niet echt voor te bereiden maar hoe mooier schoon en vlak het oppervlak is hoe mooier het resultaat zeg maar. Spullen die echt ingevreten zijn door roest blijven een pokdalig oppervlak houden.

Vorige week de nieuwe vooruit en nog wat onderdeeltjes opgehaald

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 1 jaar, 2 maanden geleden #102879

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Ook hier weer mooie vorderingen, nieuwe matten en voorruit. Je bent lekker bezig met al je Oude Benzen.

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 10 maanden, 3 weken geleden #104027

Vandaag maar eens begonnen aan de 220D, snel voor het eten even wat strippen en het paravan rooster verwijderd.

In de Waterbak onder het rooster zie je dat het in de naad altijd gaat roesten na de jaren. Als dit doorrot loopt al het water het interieur in met alle verdere roestgevolgen van dien. Nu dus de tijd om dit goed aan te pakken.

links zie je een zwart pinnetje liggen van de klemmetjes van het paravanrooster. Deze moet je weer verzamelen om ze later weer van buiten in de klemmetjes te drukken.

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 10 maanden, 3 weken geleden #104028

• wimm
  • Afwezig
  • Junior Boarder
goed bezig Math.

herkenbaar...pinnetjes zoeken

Groeten Wim

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 10 maanden, 3 weken geleden #104045

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Ha Mathieu,

Het ziet er goed uit onder het paravanrooster, beetje poetsen en glans komt door het rooster naar boven. Jij kan ook echt niet stil zitten hè?

Veel klus plezier, groet Arno

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 10 maanden, 3 weken geleden #104053

Tja, ik ben blij de de W110 diesel nu goed loopt dus nu is de 220D eindelijk aan de beurt. Het was eigenlijk niet de bedoeling om 2 mercedes diesel te hebben (en 2x zoveel werk te hebben) maar het is zo gelopen. Nu wil ik ze beide niet kwijt. De W110 is prachtig klassiek en de W115 is gewoon een super auto en met wat liefde echt mooi en netjes te maken.

Zal wel de C220 W202 moeten verkopen want heb ook nog een leaseauto en betaal daar ook best veel bijtelling voor...

Inderdaad Wim, bij de W123 moet je ook pinnetjes zoeken, daar zijn ze gelukkig vierkant en rollen ze misschien minder ver weg ha ha
Laast bewerkt: 10 maanden, 3 weken geleden Door Zuendfolge.
We willen u bedanken: jsp

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 10 maanden, 3 weken geleden #104063

Hoi Math (niet boos worden ) maar kun je niet beter de diesels wegdoen? i.v.m met de naderende klimaatdoelstellingen.

Ik begrijp het als geen ander dat je dat niet wil maar, het is vechten tegen windmolens en nu het zo extreem droog was hebben ze weer een argument onze hobby om zeep te helpen, terwijl zeeschepen, vliegtuigen en niet te vergeten de industrie enorme hoeveel heden rotzooi uitbraken

Nogmaals...niet boos worden en veel plezier met de klussen

Groet...Rolf

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 10 maanden, 3 weken geleden #104093

Tja Rolf...

Ik heb de deksel al op de neus gehad met de 240d/240TD/200TD...

Maar wie is nu de grote stinker
(foto gemaakt toen we net met de 240D van de veerboot kwamen in Griekenland)

Laast bewerkt: 6 maanden geleden Door Zuendfolge.

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 10 maanden, 3 weken geleden #104096

Ja Math daar hoef ik niet lang over na te denken wie de grote stinker is economie hè?

Tja na de diesels worden de benzine auto's geschoren las laatst een verhaal van zo'n groene lullo, die lulde om de hete brij heen, hij was een groot voorstander van elektrisch rijden en toen de interviewer hem wees op de grondstoffen die in de accu zitten en waar ze vandaan komen, lulde die over wat anders.Hier wordt je toch niet goed van

Ok dit was het weer, lekker genieten van je hobby toch?

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 10 maanden, 3 weken geleden Door rolfmercedes.

Re: Nieuwe 220D W115 van 1972 op het oog 7 maanden, 4 weken geleden #104912

Mannen! De 220D schiet niet zo erg op, en nu begint het ook alweer koud te worden in de garage. Hij is geschorst (eerste keer in mijn leven dat ik een auto schors ) dus ik heb de tijd. Nu er geen druk op zit zal het wel niet sneller gaan.

Voorlopig rijd ik lekker in de Heckflosse, daar heb ik de 14 inch winterbanden opgezet en de vooras meteen weer eens doorgesmeerd. Alleen wil ik hier nu eigenlijk ook achterin 3 puntsgordels inzetten.

We willen u bedanken: jsp
Tijd voor maken pagina: 0.96 seconden

Wie is online?

Geen

Forum Statistiek

• Total Users: 554
  • Latest Member: pjotter1968
  • Total Posts: 24.7duizend
  • Total Topics: 1607
  • Total Sections: 19
  • Total Categories: 5
  • Today Open: 0