Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij
Hier kunt u een eigen topic aanmaken waarin u de gehele geschiedenis over uw oude Mercedes-Benz kunt bijhouden en laten zien met foto's.

Gegarandeerd een mooi naslagwerk voor de toekomst!

Laat uw topic titel altijd beginnen met met Baureihe W,C of R vervolgd door het type bijvoorbeeld: W109 300SEL 6.3

Onderwerp: Logboek van CocoW114: W114 230.6

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 5 maanden, 1 week geleden #104866

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Leuk detail, een nieuwe aangeschafte oude sleutelhanger voor de 230

Gr Edwin

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 5 maanden, 1 week geleden #104868

• sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
Dit zijn de dingen waar je heel blij van kan worden.
De kers op de (schwarzwalder kirsch) taart.
Veel plezier ermee Edwin.

Groet sam
We willen u bedanken: CocoW114

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 3 maanden geleden #105143

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Hoi Edwin,

Mooie sleutel hanger, ook hier heb ik me weer lekker ingegraven. Even alles nog bekijken lezen, genieten!

Groet, Arno

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 2 maanden, 2 weken geleden #105256

How is het gesteld met de taxatie?

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 2 maanden, 1 week geleden #105323

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Tsja dat is al weer even geleden dat beide Benzen getaxeerd zijn. Zelf was ik niet al te snel met een afspraak maken en de taxateur had het druk. Maar goed het is toch goed gekomen.
De kwaliteitsbeoordeling is vastgesteld op 3+. De vervangingswaarde is vastgesteld op €9.000. Een toename van €2.000 in 3 jaar .

De W108 heeft dezelfde kwaliteitsaanduiding gekregen als de W114 (niet terecht mijn inziens) en is fors is prijs toegenomen. Een W108 wordt volgens de taxateur meer gewaardeerd als klassieker zeker de zwaarder gemotoriseerde versies. Maar daar zal ik in mijn logboek van de W108nog wat van plaatsen.

Gr Edwin
Laast bewerkt: 2 maanden, 1 week geleden Door CocoW114.
We willen u bedanken: wolfskin, sam, Nachtuil

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 2 maanden, 1 week geleden #105328

Netjes, al zou ik anonimiseren....
We willen u bedanken: CocoW114

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 4 weken geleden #105595

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Zo eindelijk weer eens wat tijd vrij gemaakt om aan de W114 te klussen.De spulletjes zijn binnen.

Eerst maar een het dopje van het remvloeistofreservoir vervangen. Die is nog leverbaar (Ate) maar helaas anders dan de oude (gelijmde) dop. Mmm lelijk en duur.

Al jaren stond er op het programma om het achterste deksel op het blok te vervangen. Deze zag er uit alsof er met kit was gewerkt en of er en soort bloemkolen door de antivries op groeiden. Achteraf viel dat erg mee en was vervanging eigenlijk niet nodig. De voorste vervang ik dan ook nog maar even niet. En gelukkig geen tere boutjes afgebroken.
Om er goed bij het kunnen moest het spruitstuk er af. Wellicht niet echt nodig maar dit werkt wel makkelijk en wegnemen gaat snel.

Nu het spuitstuk er af was kon ik gelijk de kleppen / hotspots in het uitlaatspuitstuk weer gangbaar maken. Ondanks dat de lagertjes keramisch zijn lopen de asjes binnen de kortste keren te zwaar om goed en soepel te werken. Lastig systeem hoor.

Nog een foto'uit mijn archief van een jaar of 5-6 geleden. Leuk om weer eens terug te kijken hoe het toen was

Van de week even antivries halen en eens kijk of ze wil starten en dan wellicht naar de TD

De volgende klus die op het programma staat is het vervangen van de krukaskeerring voor. Dat zal niet direct zijn maar ik heb me al vast ingelezen in Wimm's logboek van zijn W123.

ps Wimm was het nu links of rechts draad van de krukasbout?

En daarna de onderranden van de achterschermen.

Gr Edwin
Laast bewerkt: 4 weken geleden Door CocoW114. Reden: schrijffoutjes er uit gehaald

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 4 weken geleden #105596

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Ik kan nergens vinden met welk moment je het spuitstuk vast moet zetten. In theorie kun je moeren op 10mm draadeinden met ongeveer 50 Nm vastzetten. Ik ben tot de helft gegaan omdat de moeren van koper zijn. Maar weet iemand het juiste moment?

BvD Edwin

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 3 weken, 6 dagen geleden #105602

Hoi Edwin,

Bij mijn diesel heb ik de (koperen) moeren op gevoel vastgezet. Maar ik heb in 1 boek een waarde gevonden. Dit was voor de 200/230 M115 motor, zijnde voor de auspuffkruemmer an Zylinderkopf: 21 Nm

Dus met de helft van 50 zat je niet zo verkeerd.

Groeten, Math
Laast bewerkt: 3 weken, 6 dagen geleden Door Zuendfolge.

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 3 weken, 6 dagen geleden #105604

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Kijk daar kan ik wat mee Math,
Bedankt voor de moeite.

Gr Edwin

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 3 weken, 4 dagen geleden #105610

Dat ziet er weer netjes uit Edwin.

Wat aandraaien van bouten en moeren betreft houdt ik altijd als regel aan"vast is vast"op advies van een oude monteur alweer vele jaren terug,tenzij het kopbouten zijn!
Na enkele kilometers gereden te hebben,loop ik alles nog eens na.Hoop je te zien op de TD met je mooie W114.
Wellicht weet je ook wat meer over de stekkertjes?

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 3 weken, 4 dagen geleden Door rolfmercedes.

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 3 weken, 2 dagen geleden #105633

• wimm
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Lekker bezig Edwin...prachtig resultaat met de taxatie. Gr wim

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 1 dag, 6 uren geleden #105830

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
@Rolf, ja meestal zet ik de bouten ook vast op gevoel. Enkel heeft dit spruitstuk (gecombineerd in-uitlaatspruitstuk van aluminium en gietijzer) de nijging om niet goed af te sluiten heb ik gemerkt. Daarom wil ik het nu officieel doen.

@Wim, dank je. Ik ben tevreden.

Fototje van de koelvloeistof

Gr Edwin

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 1 dag, 6 uren geleden #105831

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Op de TD zag Bob dat de achteruitrijlampen van de oude Benz niet werken. Nooit wat van gemerkt, ik weet ook niet of het een apk eis is dus wellicht branden ze al langer niet?

Enkel ben ik er nog niet uit wat het probleem is. Na wat uitzoekwerk blijkt dat de schakelaar die bij de versnellingspook vastgeschroefd zit geen losse schakelaar is maar een geheel vormt met de bedrading en een stekkerblok die de vlak bij de zekeringkast zit.

Zo op het oog ziet alles er goed uit en als ik de schakelaar overbrug met een stukje draad branden de achteruitrijlampen. Dus de bedrading naar achter toe en de lampen zelf zijn goed . Conclusie: schakelaar defect of deze wordt niet goed geactiveerd door de pook?

Het vreemde is dat als ik de schakelaar test met met de multimeter of met een batterij en een lampje dan werkt de schakelaar wel .

En de beide delen van het stekkerblok zijn schoon en maken volgens mij goed contact. Dus ik ben er nog niet uit. Van de week nog maar eens verder zoeken.

Gr Edwin
Laast bewerkt: 1 dag, 6 uren geleden Door CocoW114. Reden: tekst aangepast
Tijd voor maken pagina: 0.40 seconden

Wie is online?

Geen

Forum Statistiek

• Total Users: 541
  • Latest Member: marion
  • Total Posts: 24.3duizend
  • Total Topics: 1567
  • Total Sections: 19
  • Total Categories: 5