Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij
Hier kunt u een eigen topic aanmaken waarin u de gehele geschiedenis over uw oude Mercedes-Benz kunt bijhouden en laten zien met foto's.

Gegarandeerd een mooi naslagwerk voor de toekomst!

Laat uw topic titel altijd beginnen met met Baureihe W,C of R vervolgd door het type bijvoorbeeld: W109 300SEL 6.3

Onderwerp: Logboek van CocoW114: W114 230.6

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 8 maanden, 4 weken geleden #103182

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
@Rolf, even een kleine vervuiling van mijn eigen logboek met een foto van de W108 ontdaan van de slik. En inderdaad deze was goed vet. Op de foto ziet een natte auto er altijd prachtig uit.

Ik ben benieuwd wanneer we je nieuwe auto mogen bewonderen.

@ Arno, ik ben ook zeer benieuwd naar het effect, maar ook of het differentieel goed is. Het blijft een gok natuurlijk met gebruikte onderdelen. Maar het schiet helaas niet erg op. Ik ben met te veel zaken tegelijk bezig. Inmiddels heb ik de W114 dan ook geschorst want de APK is inmiddels verlopen.

Gr Edwin
We willen u bedanken: jsp

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 8 maanden, 4 weken geleden #103183

Edwin,

Voordat ie de weg op gaat met zijn geliefde kijkt Rolf kritisch of wel alles in orde is

gr. Jan
Laast bewerkt: 8 maanden, 4 weken geleden Door jbrespecials01. Reden: woord vergeten
We willen u bedanken: 250Petrolgrun, CocoW114

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 8 maanden, 4 weken geleden #103186

ja dat klopt Jan en vervolgens....de nagels in stijl lakken voordat we op pad gaan.Van m'n partner uiteraard
oké we gaan het logboek van Coco W114 230.6 niet vervuilen toch?

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 8 maanden, 3 weken geleden Door rolfmercedes.

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 8 maanden, 4 weken geleden #103187

Edwin, enkele leden hebben de W116 280S al tijdens de afgelopen TD mogen bewonderen maar....speciaal voor jouw wacht ik tot hij er echt weer top uitziet
De bedoeling is om hem weer terug te brengen naar z'n geboorte jaar 1978

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 8 maanden, 4 weken geleden Door rolfmercedes.
We willen u bedanken: CocoW114

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 8 maanden, 4 weken geleden #103197

• sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
Heb je gelijk je tuin kunnen ophogen met een echte Zeeuwse border, wie heeft dat.
Wat een mooi resultaat heb je bereikt met deze auto Edwin.
Petje af en een diepe buiging.

Groet sam

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 8 maanden, 2 weken geleden #103317

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
jbrespecials01 schreef:

Voordat ie de weg op gaat met zijn geliefde kijkt Rolf kritisch of wel alles in orde is

Hahaha ik zie het beeld van de kritisch kijkende Rolf helemaal voor mee Prachige foto.

@ Allen bedankt voor de complimenten. Enne die slik is echt vet. Bij nader inzien is de W108 niet eens helemaal schoon geworden. Onder de dorpels hangt nog meer. Maar goed verder met de W114.

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 8 maanden, 2 weken geleden #103318

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Vanmiddag dus in de klamme hitte eindelijk het differentieel onder de auto gehangen. In principe zijn het maar 4 moeren die via gaten in de kofferbodem goed te bereiken zijn. Alleen was het even lastig om de draadeinden van het diff precies boven de gaten van het subframe te krijgen. De passing is vrij nauw waardoor de boel snel klemt, maar met 2 krikken ging het goed (of een tweede persoon natuurlijk die even helpt richten maar ja die was er niet).

Een as zit er ook weer in maar dat ging lastiger dan het verwijderen. Dit differentieel lijkt ook wel een of twee mm breder dan het origineel.

'Speciaal' gereedschap voor het borgveertje van de as.

De (orginele) Hardeyschijf was nog best aardig na zoveel jaren dienst maar die heb ik toch maar vervangen door een nieuwe aangezien de boel nu toch los is.

Volgende week staat de auto hoop ik weer op zijn wielen.

Gr Edwin
We willen u bedanken: Nachtuil, jsp

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 8 maanden, 2 weken geleden #103319

Ben benieuwd Edwin, hoop dat alles past.
Succes met de klus in deze hitte

Groet...Rolf

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 8 maanden, 2 weken geleden #103342

Mooi klusje !

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 8 maanden, 1 week geleden #103362

Hoi Edwin,

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit differentieel gaat bevallen!

Voor mijn 220D heb ik er ook eentje van een 240D klaarliggen. Dat zal niet heel veel schelen maar toch een paar honderd toeren op de snelweg. Wel wil ik eerst de keerringen vervangen omdat het differentieel gezandstraald is, ik ben bang dat er nu zand in zit.

Ik hoor graag hoe de proefrit verloopt

Math

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 8 maanden, 1 week geleden #103369

Mooie klus ,Edwin, leuk om te zien

hartelijke groet , Bob

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 8 maanden, 1 week geleden #103378

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Eindelijk staat de W114 weer op zijn wielen. De assen plaatsen blijft een lastig ding maar goed. Ze zitten. De rest is vrij recht toe recht aan sleutelwerk maar leuk. Vanmiddag was het tijd voor de korte proefrit. Ramen open.
Met optrekken merk je vrijwel geen verschil maar op de snelweg loopt de auto wel iets rustiger. Die paar honderd toeren scheelt toch wel. 100 op de gps is nu 100-101 op de teller (lastig te zien). En je kan nog steeds 40 in z'n 4 rijden .

Ook heb ik nog even het membraan van de tweede trap een van de twee carburateurs vervangen. De andere had ik ooit al eens vervangen ivm vacuümlekkage.

Nu nog even een nieuwe apk en dan kan er uitgebreid proefgereden worden.

Gr Edwi

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 8 maanden, 1 week geleden #103379

Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat Edwin

Groet...Rolf

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 8 maanden, 1 week geleden #103399

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Fantastisch 1e resultaat zo Edwin, wat een prachtig om te zien zo'n mooi cardan onder de W114.

Op naar de APK en touren maar, ga er maar eens lekker van genieten na al dat sleutel werk.

Groet, Arno

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 3 maanden, 4 weken geleden #104548

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Er is weinig schokkend nieuws over de W114 te melden maar er zijn toch weer een paar kleine klusjes gedaan.
De 230 mist een hitteschildje om het rechter motorrubber te beschermen. Deze is niet meer leverbaar maar Mathieu had er (misschien al wel 2 jaar) eentje voor me klaar liggen. Dus die heb ik vorige week eindelijk opgehaald. Met de W114 natuurlijk. Op de heenweg ben ik lekker binnendoor gereden naar Eindhoven. Konden we gelijk elkaar Benzen bewonderd wat dan ook weer erg leuk is.

Mooi of niet?

En daar zit

Nogmaals bedankt Mathieu.

Ook is de auto getaxeerd afgelopen woensdag. Als het rapport binnen is zal ik nog wel wat plaatsen.

En vrijdag krijgt de auto 4 nieuwe banden. Ik heb besloten terug te gaan naar de origine maat 175 R14 ipv de Bridgestone's 195/70R14. Helaas is er niet heel veel keus die maat maar het zijn Conti's geworden. Volgens de bandenleverancier waren er nog maar 6 in Nderland

En bij nieuwe banden horen schone wieldoppen. Dus die hebben aan de achterzijde alvast een poetsbuurtje gekregen.

Als nieuw

Gr Edwin
We willen u bedanken: 250Petrolgrun, Zuendfolge

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 3 maanden, 2 weken geleden #104652

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
De nieuwe banden in de originele maat. Beter dan die 195's

De dop van het remvloeistofreservoir is helaas spontaan gescheurd.

Voor nood maar even de dop gelijmd. Dan kan er in ieder geval geen vocht bij de remvloeistof komen. Het zal wel niet lang houden maar dan kan ik in ieder op zoek naar een andere.

Gr Edwin

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 3 maanden, 2 weken geleden #104681

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Hoi Edwin,

Al had je weinig schokkends te melden is het wel een hele leuke reportage geworden. Je wieldeksels zijn prachtig geworden aan de binnen kant. En mooi dat je de originele bandenmaat hebt aangehouden, al is het wel schrikken dat er nog zo weinig in die maat te krijgen. Over een paar jaar hebben we problemen om de juiste banden te kunnen scoren.

Die Mathieu is geweldig, zijn kennis, now how en geheim onderdelen magazijn heeft al voor meerdere OBC leden uitkomst geboden.

Groet, Arno

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 3 maanden, 1 week geleden #104707

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Op Ebay vond ik een schuimrubberring voor de Bellino jerrycan. Niet echt noodzakelijk maar leuk om het geheel af te maken. De foto's heb ik als update bij het originele bericht geplaatst. Zie www.oudebenzclub.nl/forum/logboek--showr...amp;start=100#101079

Gr Edwin
Laast bewerkt: 3 maanden, 1 week geleden Door CocoW114.

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 3 maanden, 1 week geleden #104710

Top wat ik weer lees wat je allemaal gedaan hebt.
Hij wordt steeds mooier en kan ik de verkoop

Sorry

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 3 maanden, 1 week geleden Door rolfmercedes.

Re: Logboek van CocoW114: W114 230.6 3 maanden, 1 week geleden #104829

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Ooit. Wie weet....

Gr Edwin
Tijd voor maken pagina: 0.48 seconden

Wie is online?

Geen

Forum Statistiek

• Total Users: 520
  • Latest Member: Benzer