Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Wassermann's Heckflosse W110 190c nieuwe radio
(1 bekijken) (1) Gast
Hier kunt u een eigen topic aanmaken waarin u de gehele geschiedenis over uw oude Mercedes-Benz kunt bijhouden en laten zien met foto's.

Gegarandeerd een mooi naslagwerk voor de toekomst!

Laat uw topic titel altijd beginnen met met Baureihe W,C of R vervolgd door het type bijvoorbeeld: W109 300SEL 6.3

Onderwerp: Wassermann's Heckflosse W110 190c nieuwe radio

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 6 maanden, 2 weken geleden #104472

Hoi Yuri,

Ik heb een siliconen mal voor wieldoppen te spuiten. Ik heb je een PB gestuurd.

Groeten, Math
We willen u bedanken: wassermann

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 6 maanden, 2 weken geleden #104477

Dag Math, ik heb je een PB gestuurd. Zo'n ring is natuurlijk een geweldige oplossing. Scheelt onwijs veel tijd en je krijgt als je het goed doet vast een beter resultaat dan met afplakken denk ik.

Ik had al zitten lonken naar zo'n ring maar ja, 90 euro voor een stuk gereedschap wat je dan maar 1x gebruikt voor 4 doppen, daar moest zelfs ik (gereedschapsgek..) over nadenken

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 6 maanden, 1 week geleden #104499

Zo forumvrienden. Het was een mooi klus en koop-weekend hoor!

Vrijdag met vier man in een skodaatje naar Mannheim gerost voor de jaarlijkse Veterama-beurs. Hotel genomen, veel bier gedronken en zaterdag om 10 uur door het hek naar binnen. Wat een super relaxte, grote en toffe beurs mensen. Een dikke aanrader. Aan 1 dag heb je niet genoeg hoor....

Na een paar uurtjes rondlopen heb ik daar een paar leuke spullen weten te scoren.

Om te beginnen 3 goed bruikbare wieldoppen voor mijn ombouw naar 14 inch. Voor slechts 13 euro. Voor drie dus hé. hahahaa!

Daarna vond ik het zogenaamde "zwischenpolster", het kussen waarmee je van 2 voorstoelen een bank kunt maken. In de juiste kleur én in goede staat

in de wagen ziet dat er zo uit:

En als laatste nog een ontzettend leuke poster:

Zondag ben ik met de wieldoppen aan de slag gegaan. Ik maak daar nog een verslagje van.
We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 6 maanden, 1 week geleden #104500

Goed. Wieldoppen. Omdat ik van de 13 inch kruiwagenwieltjes af wil onder mijn heckflosse ga ik naar 14 inch. Daar moeten dus 14 inch wieldeksels op en die moeten in de kleur MB140 hell grau gespoten worden. Maar voor je ze kunt spuiten moet je ze eerst verf- kras- en deukvrij maken. Dat is een klussie...

we beginnen met vier goed bruikbare wieldeksels:

Die gaan we ontlakken, met verfafbijt.

Daarna heeeel goed spoelen met warm water, en nalopen met een doekje met thinner.

Dan krijg je dit als resultaat:

Nu gaan we ff kijken hoe erg de krassen zijn:

krassen kun je mooi wegschuren, de wieldeksels zijn van rvs. Dus schuren en daarna polijsten.

Ik heb daarvoor waterproof schuurpapier in korrel 120, 240, 400 en als laatste 1200:

Na het wegschuren van de krassen is dit het resultaat:

Nu moet dat weer gaan glimmen, dus tijd om de polijstspullen op te zoeken.

Voor ik ga polijsten nog ff licht opschuren met staalwol, vergelijkbaar met een korrel 2000.

Nu dan de boel eerst grof polijsten, met de grote sisalschijf op de polijstmachine. Handschoenen en bril verplicht!!
Na de sisal-schijf en grof polijstmiddel ziet het er zo uit:

Nu wassen met warm water en afwasmiddel.

Daarna de fijnpolijstschijf op de machine en nabewerken met een lager toerental. Polijsten in de draairichting, dan krijg je geen verticale strepen:

Na ongeveer 2 uur hard werken, zweten etc heb je dan vier glimmende wieldeksels liggen:

en die douw je hierna in de vaatwasser. Hiermee spoel je alle vieze meuk van de achterzijde weg maar ook lossen alle resten polijstmiddel op en dat is extreem belangrijk als je wil gaan spuiten natuurlijk.

Na de vaatwasser ziet het er zo uit:

En nu kun je je wieldeksels gaan spuiten: je moet nu de te spuiten deeltjes even schuren met 400 of 800, de boel heel goed ontvetten met thinner en dan afplakken of gebruik maken van de spuitsjaboon zoals ik ga doen.

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 6 maanden geleden #104579

Al enige tijd (zeg maar vanaf de dag dat ik deze auto heb.. ) was ik op zoek naar het boekje waarin de M-B dealerlijst staat. Nou had ieder jaar zijn eigen boekje dus het vinden van een boekje uit 1964 was nog best een uitdaging.

Heel de veteramabeurs afgezocht, niet gevonden.... en vorige week stond dat boekje in eens op Ebay.de. Bingo dus. Gelijk gekocht en vandaag binnen.

Het zijn van die kleine dingen die een hobby zoals deze tot een hobby kunnen maken.
Nieuwe uitdaging: een zwitserse dealerlijst uit 1964 vinden want mijn auto komt uit CH en daar werd die lijst toegevoegd aan de boorddocumenten.
We willen u bedanken: 250Petrolgrun, jsp

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 6 maanden geleden #104588

• wimm
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Kijk dat zijn weer mooie aanwinsten zeg.

Ik ben benieuwd naar het eind resultaat van de wielen.

Gr Wim

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden, 3 weken geleden #104656

• wolfskin
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Mooi verhaal
Alles komt goed hoor je wel eens
Hier komt alles zeker goed

Groetjes wolfskin

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden, 3 weken geleden #104670

Fraaie poster btw! Altijd leuk om met een paar gelijkgestemde matties beurzen af te struinen, dan nog scoren ook SUPER. Mooi verslag m.b.t. het oplappen van de wieldeksels. Ennuh… relaxte vrouw heb je, of was ze weg? als ik iets schoon wil maken op dezelfde manier moet ik goed m'n best doen

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden, 2 weken geleden #104678

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Youri,

Bedankt weer voor het plaatsen van heerlijke verhalen en foto's. Een genot om te bekijken en te lezen. Mooi om te zien hoe jij dat met passie allemaal weer in orde maakt.

Ik kijk nu al uit naar de reportage van het spuiten van je wieldeksels.

Groet, Arno

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden, 2 weken geleden #104691

Mensen, bedankt voor de bemoedigende woorden!

Gisteren was 't een mooie dag en daarom had ik de heckflosse zaterdag al van stal gehaald. Na een nachtje buiten staan was de boel zo koud dat ik mooi van de gelegenheid gebruik kon maken om de klepspeling eens te controleren. Dus even het dekseltje er af, wat voelermaatjes er bij een meten maar. Nou, dat viel goed mee. 1 inlaatklep stond iets te ruim (0,15 ipv 0,08 tot 0,10) en ook moesten er twee uitlaatklepjes een dameshaartje nauwkeuriger gesteld worden. Al met al een half uurtje werk

Natuurlijk gelijk even de staat van de oliekanalen bekeken, de ketting kunnen checken en gekeken of alles netjes vast zat en of er overal olie kwam. Alles in orde, dekseltje er weer op en rijden maar

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden, 2 weken geleden #104708

Nou, de eerste storing is een feit

Al sinds ik de auto heb loopt de motor, als ik het stationair toerental op 700 rpm zet, onregelmatig. Dat was niet erg want op 750 liep ie echt prima. Nu niet meer. Onder de 1000 toeren gaat ie lopen zagen. Het stationair toerental gaat op en neer tussen de 700 en de 900. Da’s nie goe... ergens trekt het fijne motortje dus wat valse lucht denk ik.

Natuurlijk heb ik alle aansluitingen gecheckt, de ontsteking is goed afgesteld en spelingsvrij en de contacthoek is constant. Klepspeling is ook goed. Morgen maar even verder kijken want door de week lukt dat nu niet meer, mijn nieuwe opdracht vreet enorm veel tijd....

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden, 2 weken geleden #104709

Zeker een leuk motortje om te zien, met niet teveel toeters en bellen
Waarschijnlijk een vacuüm probleem, je zal met remmen reiniger aan de slag moeten om uit te zoeken waar het lek zit.

Gaat jou wel lukken, succes ermee

Groet...Rolf

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden, 2 weken geleden #104836

Vandaag de benz op de brug. Een vriend van mij heeft een garagebedrijf en moet 1x per jaar een "wintercheck" voor z'n klanten organiseren. Daarbij is er dan personele versterking nodig en dan kom ik een dag auto's nalopen. Blijft leuk dat werk in de garage en zo blijf ik ook bij en bekend met nieuwe techniek. Na de auto's van de klanten kon de benz nog twee uurtjes de brug op dus gelijk de lekkage op de uitlaataansluiting hersteld, de remmen getest en alle smeerpunten doorgesmeerd.

Daarnaast een zoektocht naar valse lucht georganiseerd. De valse lucht hebben we niet gevonden. Tenminste, niet waar wij dachten hem te vinden. Uiteindelijk kwamen we na een uur achter een lek membraan van de acceleratiepomp en daar was een luchtlekje ontstaan. Een nieuw membraan had ik bij me, in de revisieset, maar dat moest wel aangepast worden. Dat is gelukt en de auto loopt nu 90% beter. Nog een beetje fine tunen, maar dat lukt wel.

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden, 1 week geleden #104842

Ik ben toch nog niet tevreden over de stationairloop. Boven de 900 toeren loopt ie lekker, doch zet je hem daar onder dan gaat het toerental stijgeren. Op en neer. Da´s irritant en het hoort niet.
Wat dat nou toch zou kunnen zijn....

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden, 1 week geleden #104846

Hallo Youri,

Dit lijk mij toch een brandstof/luchtmengsel probleem te zijn.

Al een test met remmenreiniger gedaan? Met lopende motor inlaatspruitstuk, carburateur etc. inspuiten en dan zien / horen of het motortoerental oploopt. Zo ja, dan de plek waar het effect het grootste is en dan heb je vermoedelijk de oorzaak snel gevonden. Een doorgeslagen pakking of lekke slang kan de oorzaak zijn.

Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke oorzaak.

Groeten,Pieter

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden, 1 week geleden #104847

Yes, al die testjes al gedaan. Spuiten met remmenreiniger, waar dan ook, heeft totaal geen effect. Alle slangen getest, afgekoppeld, afgedopt, etc. Rembekrachtiger afgesloten, aansluitingen allemaal afgedopt: geen effect. Diverse pakkingen van de carbu vervangen: geen effect.

We zoeken verder natuurlijk, dank voor het meedenken en de tips.

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden, 1 week geleden #104849

Gasklep vervuild?

Gr. Jan

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden, 1 week geleden #104860

Ook die heb ik nagelopen Jan. De carburateur is helemaal schoon, in- en uitwendig. Het is een vreemd verhaal hè...

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden, 1 week geleden #104865

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Hoi Youri,

kan het niet zo zijn dat het mengsel nu juist veel te rijk staat? Je heb ten slotte meerdere vacuümlekken verholpen en die zijn waarschijnlijk al langer tijd geleden ontstaan.

Of wat minder waarschijnlijk een onjuist vlotterniveau?

Succes met je zoektocht.

Gr Edwin

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden, 1 week geleden #104875

Die vlotter, daar heb ik sowieso maar een nieuwe voor besteld. Die komt wel binnen over een paar dagen. Het plastic drijvertje zit namelijk enigszins los op de messing houder. Dat is nu geen probleem maar kan dat wel worden, dus nieuw er in. Voor 25 euro ga ik niet knoeien.

Het mengsel is ok. Zowel stationair als op toeren klopt dat gewoon. Het gekke is dat ie boven de 850-900 toeren stationair prima loopt. Maar dat is te snel. Hij moet 750-800 draaien en dat lukt niet goed, dan gaat ie staan zagen...
Tijd voor maken pagina: 0.48 seconden

Wie is online?

Deze gebruikers zijn al online:
Kom snel binnen op het forum!

Forum Statistiek

• Total Users: 541
  • Latest Member: marion
  • Total Posts: 24.3duizend
  • Total Topics: 1567
  • Total Sections: 19
  • Total Categories: 5
  • Today Open: 0