Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c
(1 bekijken) (1) Gast
Hier kunt u een eigen topic aanmaken waarin u de gehele geschiedenis over uw oude Mercedes-Benz kunt bijhouden en laten zien met foto's.

Gegarandeerd een mooi naslagwerk voor de toekomst!

Laat uw topic titel altijd beginnen met met Baureihe W,C of R vervolgd door het type bijvoorbeeld: W109 300SEL 6.3

Onderwerp: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden, 1 week geleden #103640

Dat klussen op de grond/straat/oprit/garagevloer is inderdaad precies zoals ik het doe. Ik heb een garage, een ruime, maar er staat geen brug en ach, dan beun ik net zo lief op de oprit.

Toch heb ik de verleiding kunnen weerstaan om vanavond op de grond de achterste motorsteun (eigenlijk versnellingsbaksteun) te vervangen. Omdat ik ook de koppelingsplaat wil controleren voor we de Alpen door gaan moet de bak er toch ff onder vandaan en dat ga ik dus lekker bij een vriendje op de brug doen. Maatjes met garagebedrijven daar moet je zuinig op zijn

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden geleden #103645

Gisteren de Flosse bij m'n matties van Citroëngarage Oldenhage in Nieuw-Vennep op de brug gezet en preventief een vers koppelingetje in de auto gezet. Ik ga er mee op vakantie en in de alpen wil je geen gezeik natuurlijk. De koppeling voelde wat versleten aan: de boel greep erg laat aan en dat rijdt ook niet fijn. Dus maat Johan omgekocht met een doos koekjes en de wagen op de brug. Dat sleutelt natuurlijk super fijn en in 4 uurtjes zat de boel weer in elkaar.

Bakkie er af:

Nou, die plaat was wel op dus...

vliegwiel was gelukkig nog helemaal prima. Het scheelt als je een koppeling vervangt voor ie gaat slippen:

verse spullen:

gelijk een "new old stock" originele steun er onder natuurlijk:

En hoppa de boel weer in elkaar:

Dat rijdt en voelt wel ff een stukkie beter!

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden geleden #103681

Nou Yuri dat was niks te vroeg, dat had straks in Alpen nog leuk kunnen worden.Vliegwiel gelukkig nog in tact als je op de klinknagels zit ben je mooi de pisang
Mooie klus weer en veel plezier met de Heckflosse op vakantie...remmetjes wellicht ook nog even checken?

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 5 maanden geleden Door rolfmercedes.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden geleden #103690

De hele auto moet natuurlijk grondig worden nagezien voor zo'n reis. We gaan toch zeker 3500 km rijden. Gisteren de auto in de garage op pootjes gezet en als eerste de achterste motor(bak)steun juist afgesteld, dat was nog niet gedaan namelijk.

Verder gaan de wieltjes er nog even af, worden de wiellagers voor nog even afgesteld en gaan de achterremmen nog even open voor een schoonmaak en afstelsessie. Lekker gesleuteld gisteren, morgen weer verder.

We willen u bedanken: 250Petrolgrun, rolfmercedes

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden geleden #103692

Denk je ook aan de handrem!!
[voor het geval dat ie op een helling staat]

Ik wens je een goede reis.

gr. Jan

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden geleden #103699

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Yuri, je bent een held!

Hoe grondig je de W110 190c aanpakt is gewoon genieten. Zou nog wel een filmpje willen zien/horen nu met de motorkap isolatie. Heerlijk op vakantie met deze auto is een feest. Wat een voorbereiding, natuurlijk ook een deel van de hobby en nu weet je dat alles voor elkaar is. Dat geeft rust. De motor klinkt in ieder geval heerlijk al is het met 5000tpm.

Veel klus plezier verder met de wiellagers en de remmen, groet Arno.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden geleden #103707

Zodra de auto weer op zijn wieltjes staat en ik een ritje heb zal ik een nieuw filmpje maken van het interieurgeluid.

Vanavond ben ik eerst een uurtje gaan paardrijden (ik vond dat ik dat ook moet kunnen dus ben ik gaan lessen, je lacht je echt kapot hoor) en daarna kon ik het niet laten om nog ff de garage in te duiken. De achterremmen moesten open ter controle. Dat was een mazzeltje: alles is nieuw. De boel even schoongemaakt met een beetje remmenreiniger en klaar weer. Handrem nog ff een tandje afstellen en ook dat klusje kan worden afgestreept op het lijstje.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden geleden #103708

• wimm
  • Afwezig
  • " Donateur "
super zeg..geniet van je vakantie...

gr Wim.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 4 weken geleden #103742

250Petrolgrun schreef:
Zou nog wel een filmpje willen zien/horen nu met de motorkap isolatie.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 4 weken geleden #103745

Rijdt lekker zo te zien en goed de vaart erin
Ik zie een dansende benzine meter klopt dat?die stopt er een deze dagen denk ik mee of niet?

Groet..Rolf

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 4 weken geleden #103747

Die benzinemeter gaat inderdaad alle kanten op. Mijn idee was om dat vlottertje er even uit te halen voor een inspectie en wellicht de boel schoon te maken. Dat helpt nog wel eens. Maar met deze temperaturen omgekeerd in een kofferbak hangen en een tank open maken of, erger nog, een tank onder de wagen vandaan te halen leek mijn geen goed plan.....

Even afwachten nog dus.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 4 weken geleden #103752

Met alleen maar schoonmaken redt je het denk ik niet, meestal is de boel versleten als het een tig aantal keren op en neer is gegaan.Ben benieuwd, succes met die rot hitte

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 4 maanden, 4 weken geleden Door rolfmercedes.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 3 weken geleden #103774

Ik heb gisteren dat deksel boven de tank even losgetrokken. De tankvlotter is dus een vrij nieuwe van de Casu in Utrecht. Ik denk dat ik er maar even niets aan doe en gewoon iedere 350 km ga tanken.

Ook de contactpuntjes en condensator heb ik er nog nieuw ingezet en gelijk de hele ontsteking opnieuw afgesteld. Het torretje snort er weer lustig op los.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 3 weken geleden #103815

Vandaag nog effe wat dingetjes gedaan, zoals het schoonmaken van de koplampen waar de spiegels wat dof van waren geworden.

verder heb ik de tankbeluchting van nieuwe slangetjes vervangen. Die waren echt gaar.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 2 weken geleden #103823

Ha dat zijn leuke klusjes en niet onbelangrijk

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 4 maanden, 2 weken geleden Door rolfmercedes.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 2 weken geleden #103825

En.... geen benzinedruppels meer op de vloer.
Laast bewerkt: 4 maanden, 2 weken geleden Door jbrespecials01. Reden: tekst vergeten

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 2 weken geleden #103827

• wimm
  • Afwezig
  • " Donateur "
Wat een gave rapportage zeg..en goed dat je alles zo grondig doet.

Daar houd ik nogal van!

gr Wim
We willen u bedanken: wassermann

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 2 weken geleden #103832

De benzinemeur is gelukkig weg na montage van de nieuwe slangetjes. Lekken deed het gelukkig niet.. Nou nog ff kijken wat er met de radio aan de hand is: de blaupunt Frankfurt, anno 1965, heeft kuren met het FM gedeelte...
Laast bewerkt: 4 maanden, 2 weken geleden Door wassermann.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 2 weken geleden #103846

De tankvlotter is definitief stuk, het ding is inwendig uit elkaar gevallen.

Da's mooi ruk want mijn 64'er heeft een 52 liter tank en nog de oude vlotter die met een hevel werkt in plaats van dat latere ronde ding.

Morgen maar eens horen bij de dealer of dat snel leverbaar is.

zo nee dan pak ik wel een andere auto voor de vakantie.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 2 weken geleden #103849

goed. Die vakantie nadert snel en natuurlijk gaan er nu dus dingen stuk. Gelukkig maar Die tankvlotter is dus na 54 jaar al stuk, dus ik ga morgen even bij de dealer navragen of er sprake is van garantie/coulance en of dat onderdeel snel geleverd kan worden.

Verder heb ik m'n weekend een beetje besteed aan wat rondrijden en het verzamelen van de werkplaatshandboekjes, het gereedschap en wat reserveonderdelen. Als ik de tankvlotter nou nog ff vervang dan zijn we wel klaar.

Tijd voor maken pagina: 0.49 seconden

Wie is online?

Deze gebruikers zijn al online:
Kom snel binnen op het forum!

Forum Statistiek

• Total Users: 515
  • Latest Member: benny.jooken
  • Total Posts: 12
  • Total Topics: 1
  • Total Sections: 19
  • Total Categories: 5
  • Today Open: 0