Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c
(1 bekijken) (1) Gast
Hier kunt u een eigen topic aanmaken waarin u de gehele geschiedenis over uw oude Mercedes-Benz kunt bijhouden en laten zien met foto's.

Gegarandeerd een mooi naslagwerk voor de toekomst!

Laat uw topic titel altijd beginnen met met Baureihe W,C of R vervolgd door het type bijvoorbeeld: W109 300SEL 6.3

Onderwerp: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 3 weken geleden #103510

Tja, en dan verkoop je dus vrij plotseling je w116 280se. Er kwam een verzamelaar, die bood het juiste bedrag en daar ging de S.... Zonder Mercedes-benz leven voelt toch alsof ze je een arm hebben afgezaagd dus moest er weer snel een andere wagen komen. Die is er nu.

Na een zoektocht van wel één hele week staat er nu dus een Heckflosse op het pad.

Ik heb er 3 bekeken deze week. Een wat mottige 200, die viel gelijk af. Te veel gedoe en het interieur stond mij niet aan. Daarna naar Bussum waar ik zaterdag een 190c van 1963 kon gaan bekijken. Een erg originele en vooral keiharde auto, uit Italia. Helaas met het nodige werk, waardoor de vraagprijs voor mij écht te hoog was in verhouding tot het geboden. Alle rubbers waren uitgedroogd en écht alle chroomdelen vertoonde pitting, krasjes of deukjes. Daarnaast had die auto nog geen NL kenteken en moesten er écht 4 nieuwe banden, remslangen en een radiateur onder. Mooie, leuke, harde en originele wagen, doch niet voor mij. Ik wil best goed betalen maar dan wil ik ook weinig werk. Een foto:



Maarrrrr... via via had ik te horen gekregen dat er in Drenthe nog een 190c te koop zou staan. Een vriend van mij had dat gehoord van een Mercedes-benz specialist op de Veluwe waar hij vaak komt. Specialist gebeld, die heeft de eigenaar van de wagen gebeld en idd: hij was te koop en ik mocht meneer bellen. De contactgegeven kreeg ik gelijk en de garagist meldde mi"j: "prachtige auto, je moet echt snel gaan kijken".. Goed. Ik zondag all the way richting het noorden van Drenthe, richting Deutschland

Daar aangekomen staat ons een prachtige W110 190c op te wachten, een 64'er. Handgeschakeld, 166.000 km, schijfremmen vóór en in originele topstaat..



Auto van binnen, buiten en onderen bekeken. Technische staat mogen beoordelen (toch fijn die 25 jaar ervaring..) en een uitgebreide proefrit kunnen maken. Daarna hebben we maar eens een prijs afgesproken en een goeie aanbetaling gedaan. En zo kwam ik dus in het bezit van een w110 heckflosse uit maart 1964

Gisteren weer terug naar Drenthe om de wagen op te halen. Banken verwerken namelijk geen spoedbetalingen op zondag en een kenteken op naam zetten kan dan ook niet. Dus weer terug. En met de heckflosse naar huis!



Nog ff een paar pics:









De wagen rijdt top. 130 is een prima snelheid en de motor loopt top. Het enige minpuntje is dat ik de auto erg gevoelig voor zijwind vind. Iemand daar ervaring mee?

Nou , goed, meer verhalen volgen!
We willen u bedanken: 250Petrolgrun, Zuendfolge, rolfmercedes

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 3 weken geleden #103511

  • Actros
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Gefeliciteerd Wasserman
Die zie je zelden in deze conditie.

Grt Ricus

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 3 weken geleden #103512

Da's toch nog snel gegaan Yuri, wel terug in de tijd t.o.v je vorige Benz maar dat was je bedoeling toch?
Ziet er zo te zien netjes uit en met een knipoog destijds naar Amerika
Veel plezier met de Heckflosse en we hopen hem/haar eens te mogen bewonderen!

Groet...Rolf

ps: ik woon zelf in Arnhem en zou je mij het adres kunnen geven van die Mercedes specialist op de Veluwe? alvast dank!
Laast bewerkt: 7 maanden, 3 weken geleden Door rolfmercedes.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 3 weken geleden #103514

Ook hier dan maar veel plezier met je nieuwe aanwinst gewenst

Zo te zien kon je ook nog kiezen tussen een Ponton en een Heckflosse

Met beide even een proefritje gemaakt?
vriendelijke groet,
Henk

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 3 weken geleden #103519

De Ponton 190A heb ik serieus overwogen. De Ponton met de lagere en bredere grill, het "B" model vind ik niet zo mooi. Voor mij was de Ponton toch net even te ouderwets. Met name de trommelremmen rondom en het feit dat de meeste Pontons geen optionele rembekrachtiger hebben stond mij niet zo aan. Het rijdt leuk maar een heckflosse is echt aanzienlijk moderner en vooral veel ruimer. Meer glas, veiliger, dat soort zaken. Het moest dus een heckflosse worden.

Gisteren ben ik met de 190c naar 't werk gereden. Dat is een stukje van 100 km heen en weer, over de snelweg. Mijn kantoorcollega's zijn nu allemaal jaloers. Da's leuk.

De 190c rijdt lekker maar er zijn een paar puntjes naar voren gekomen. Ten eerste een dreun bij 110-125 km/h. Ik vermoed dat dat door een onbalans in de cardanas komt dus die ga ik laten balanceren. Ik heb net een paar mailtjes de deur uit gedaan om te zien wie en waar dat het beste kan.

Verder lekt de uitlaat én is het nog een systeem van het model zonder de tussendemper. Ik heb gelijk een complete uitlaat laten komen, met een tussendemper. Scheelt kabaal. En ik wil proberen er mee op vakantie te gaan dus moet het gewoon goed. Geen gebeun meer

Daarnaast heb ik de auto gisteren een grote inspectieronde gegeven. Alle doorsmeerpunten een portie vet gegeven én vastgesteld dat de technische staat echt wel ok is. Remblokken, remklauwen, remslangen: nieuw. Vier nieuwe bilstein schokbrekers zitten er ook onder. De versnellingsbak is gereviseerd en je ziet overal dat er met veel zorg en de juiste spullen aan de auto gewerkt is. Het hele onderstel lijkt gereviseerd te zijn, nergens zit speling op en alles voelt super strak en solide aan.

Deze week in ieder geval die uitlaat er onder en ik ga ook het schutbord en de middentunnel iets beter ontdreunen en isoleren. En die cardanas laten nazien.
We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 3 weken geleden #103520

Fraaie wagen hoor.
Geniet er maar van.

gr. Hans

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 3 weken geleden #103521

Gefeliciteerd met je nieuwe 'kleine' Heckflosse
Een stap terug in de tijd.
Mooi interieur heeft ie.

gr. Jan.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 3 weken geleden #103533

Zo, we zijn lekker op pad. De auto maakte toch wat te veel herrie. Onderzoek wees een wat matige uitlaat uit. Nieuwe besteld, die kwam gisteren al binnen. Kwam mooi uit want op weg naar huis pleurde de achterdemper los van de voorpijp. Finaal door.



gelijk de nieuwe d'r onder:



Het nieuwe pijpje heeft de auto weer iets stiller gemaakt. Toch zit er dus nog steeds een dreun in rond de 100/120. Dat MOET er uit natuurlijk dus toog ik gisteren naar den officiële Mercedes-Benz Classic Partner Niederlassung in mijn regio. Daar de wagen even laten onderzoeken. Probleem is 99% zeker te wijten aan twee (nieuwe) imitatie motorsteunen waarvan de rubbersamenstelling foutief is. Een bekend probleem bij producten van Meyle volgens de chef daar. De oplossing ligt dan dus in montage van 2 nieuwe originele motorsteunen. Die zijn natuurlijk leverbaar en kosten ongeveer 190 euro per stuk, tegen 5 tientjes per stuk voor die smerige imitatietroep van Meyle. Hoe dan ook, men stelde voor even in overweging te nemen nieuwe steunen te monteren en gaf de tip mee om met het origineel nummer op zak toch vooral eens te kijken of er ergens nog een setje new old stock steunen online te vinden was. Dat noem ik nog eens meedenken!

‘s avonds dus een beetje zitten ebayen. Na een uurtje zoeken niets gevonden. Jammer. Tot ik rond 22.00u opnieuw een rondje deed… en ja hoor: twee nieuwe originele M-B steunen kunnen scoren. Voor 1/3 van de prijs van MB. Ze zijn inmiddels onderweg
We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 3 weken geleden #103541

  • 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
  • Berichten: 58
Ha Yuri,

Van harte gefeliciteerd met je W110 190C Heckflosse. Prachtige auto, mooie reportage en de windgevoeligheid zal denk ik wel een dingetje zijn uit die tijd? De W116 was natuurlijk qua rijden een veel modernere en comfortabelere auto. Wat je verteld over de imitatie troep schijnt ook bij de firma FEBI Bilstein het geval te zijn.

Fijne dat je de originele nog hebt kunnen krijgen en dat voor 1/3 van de huidige prijs, dat is altijd fijn.

Ik kijk uit naar je volgende reportage, groet Arno

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 2 weken geleden #103559

rolfmercedes schreef:

ps: ik woon zelf in Arnhem en zou je mij het adres kunnen geven van die Mercedes specialist op de Veluwe? alvast dank!


Natuurlijk: Dat is het Sterren Service Centrum.
www.sscbv.net/
We willen u bedanken: rolfmercedes

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 2 weken geleden #103567

Gisteren zijn de nieuwe ouwe stock motorsteunen binnengekomen en heb ik ze gelijk in de auto gezet. Wat een enorm verschil! Ik heb nu een auto waar ik zonder van mijn stoel af te trillen 140 mee kan rijden.

Ik denk dat er nog wel ergens een stukje over die steunen zal volgen.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 2 weken geleden #103572

Nu de motorsteunen aan de voorzijde vervangen zijn is het al een stuk rustiger in de auto. Ik heb de achterste steun ook nog ergens NOS gevonden en die is ook onderweg. Dat zal nog wel wat schelen.

Tweede deel van het plan is ook in uitvoering: isolatie van motorkap, schutbord en cabinevloer. Dat is toch best wel een pestwerk Om te beginnen heb ik zo’n beetje het hele interieur uit de auto moeten halen.



Isolatiemateriaal heb ik gekocht bij de Akoestiekwinkel.nl en bestaat uit een set “vibraflex” ontdreunplaten voor schutbord, vloer en dorpels. Verder nog een set ontdreuningsplaatjes van een wat lichtere soort. En een dikke vloermat van zwaar materiaal.

Eerstens heb ik oude, loszittende, ontdreuningsmaterialen uit de auto gesloopt. Spul wat vast zat en goed was heb ik laten zitten. Daarna heb ik het schutbord opnieuw met ontdreuningsmateriaal beplakt. Da’s een boel meten, aftekenen, knippen en proberen.


Over het ontdreuningsmateriaal komt dan de speciale isolerende vloermat:


Ook de transmissietunnel heb ik zo ingepakt:


En tegen het schutbord ook een laag:



De vloeren worden ook voorzien van die mat en daar overheen het originele spul, dan ziet het er nog een beetje authentiek uit. Het oog wil ook wat he..




Volgende stap is het isoleren van m’n motorkap en de dashboardpaneeltjes.

Wordt vervolgd.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 2 weken geleden #103575

  • wimm
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 8
Goed bezig.. Bij mij was en is het verschil merkbaar.

@ arno: zie je ik ben niet de enige!!

gr Wim

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 2 weken geleden #103576

  • 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
  • Berichten: 58
Wat een reportage weer Yuri,.. Bedankt voor de update, lek om te lezen en te bekijken.

Inderdaad Wimm, je bent niet de enige met een isolatie fetisj,..

Groet, Arno

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 2 weken geleden #103588

Vandaag isolatietestdag. Met de heckflosse over de A4 met 130-140 km/h. De motorkap moet nog maar nu al is het een stuk aangenamer bij 130 km/h. Mind you, dat armetierige motortje draait dan al bijna 5000 toeren!
Laast bewerkt: 7 maanden, 2 weken geleden Door wassermann.
We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 2 weken geleden #103592

Vandaag heb ik het isolatieproject afgerond. Hier onder mijn verslag, sorry voor de dubbele foto's, want enkele hebben jullie al gezien...
Zo’n heckflosse uit de jaren 60 is niet de stilste wagen, helemaal niets als je uit een ’74-er S-klasse komt mét velours. Dat zo’n heckflosse een rumoerige wagen is komt hoofdzakelijk door twee dingen, te weten de korte eindoverbrenginmg waardoor de motor op snelheid veel toeren (en dus herrie) maakt én de afwezigheid van serieuze geluidsisolerende materialen.
Het eerste oplossen is lastig, het tweede oplossen is relatief eenvoudig zelf te doen. Dus bestelde ik een heleboel isolatiespullen en ging in aan de slag met het isoleren van mijn mercedes 190c.
Eerst maar ff de boel leeghalen..




Om te beginnen moest het schutbord goed worden ontdreund, net als de vloeren van de auto. Dat was een lastige klus. Veel hoekjes, gaatje, steuntjes. Maar met de juiste spullen en geduld is het gelukt om een flinke hoeveelheid anti-dreunmatten aan te brengen op de juiste plaatsen.

Daarna heb ik geluidsisolerende matten aangebracht op de bodem en de tunnel:




Over de dempende matten heb ik dan weer het oudere materiaal gelegd zodat het er enigszins origineel uit blijft zien.

Daarna was de motorkap aan de beurt. Hiervoor heb ik een door mercedes-benz voorgesteld pakket besteld. Op de motorkap zat niets vanuit de fabriek op dit schrale instapmodel.

Nu zit dit er op, ruim 3 cm dik:

Daarna de dorpels en de rest van de cabine: de vloerpanelen achterin, de dwarsbalken en de doos onder de achterbank. Hiervoor ook weer eerst anti-dreunmatten en daarna een laag dempend materiaal zoals men in de fabriek gebruikte.









En nog effe een foto van de gereedschapjes en andere troep die handig zijn bij deze klus:
We willen u bedanken: 250Petrolgrun, Nachtuil

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 1 week geleden #103628

Yuri bedankt voor het adres, enne...je bent goed bezig met de Heckflosse.
Succes met je nieuwe aanwinst niet erg lekker werken met die hitte heb er ook last van met m'n eigen project

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 7 maanden, 1 week geleden Door rolfmercedes.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 1 week geleden #103629

Klinkt niet gek dat motortje, het is ook wel eens Benz hè

Groet...Rolf

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 1 week geleden #103635

Ha Rolf, nou dat "niet lekker werken" met dit weer klopt wel ja. Ik ben zo'n figuur wat doorgaat en doorbeukt want het moet af. Nou dat heb ik geweten: doorbeuken met 27 graden in de volle zon, uur na uur: niet handig. Zondag gaar, écht gaar dus, maandag koorts en vervolgens dinsdag en woensdag zo ziek als een hond in bed. Gesloopt.

Vandaag weer aan het werk en met de heckflosse naar kantoor. Wat is die auto stil geworden! Bij 100 km/h zoef je in stilte over de weg, vanaf 120 wordt het iets rumoeriger en je kunt gewoon perfect 140 cruisen.

Het isoleren van je auto kan ik een ieder van harte aanraden, het voegt enorm veel comfort toe.

Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 7 maanden, 1 week geleden #103638

Nou Yuri daar ben je jezelf dus tegen gekomen om maar door te beuken met die hitte en nog ziek geworden Gelukkig weer opgeknapt!

Zelf wacht ik maar even tot die klo...hitte wat minder wordt, moet ook alles buiten doen en ben niet zo jong meer, kijk wel uit zeg!
Voordeel is dat je bij daglicht alles ziet.Kijk natuurlijk wel stiekem hoe jij die isolatie aanbrengt en of echt een wereld van verschil is, ga het ook overwegen.Wat is eigenlijk het beste materiaal hiervoor?

Succes verder en blijf je leuke topic uiteraard volgen

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 7 maanden, 1 week geleden Door rolfmercedes.
Tijd voor maken pagina: 0.62 seconden

Wie is online?

Deze gebruikers zijn al online:
Kom snel binnen op het forum!

Forum Statistiek

  • Total Users: 520
  • Latest Member: Benzer
  • Total Posts: 23.9duizend
  • Total Topics: 1524
  • Total Sections: 19
  • Total Categories: 5
  • Today Open: 0
  • Yesterday Open: 0
  • Today Answer: 1
  • Yesterday Answer: 5