Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Wassermann's Heckflosse W110 190c nieuwe radio
(1 bekijken) (1) Gast
Hier kunt u een eigen topic aanmaken waarin u de gehele geschiedenis over uw oude Mercedes-Benz kunt bijhouden en laten zien met foto's.

Gegarandeerd een mooi naslagwerk voor de toekomst!

Laat uw topic titel altijd beginnen met met Baureihe W,C of R vervolgd door het type bijvoorbeeld: W109 300SEL 6.3

Onderwerp: Wassermann's Heckflosse W110 190c nieuwe radio

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c: op wintersport! 1 maand, 1 week geleden #105525

We willen u bedanken: 250Petrolgrun, Zuendfolge

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c: op wintersport! 1 maand, 1 week geleden #105527

Anno 2019!
Prachtig.

gr. Jan.

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c: op wintersport! 1 maand, 1 week geleden #105528

Mooi hoor nu nog een witte ski in het midden,Hollandser kan niet

Groet Rolf
Laast bewerkt: 1 maand, 1 week geleden Door rolfmercedes.

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c: op wintersport! 1 maand, 1 week geleden #105529

• sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
Klaar voor het grote wintersport avontuur.
Ik wens jullie veel plezier en natuurlijk een goede reis.

Groet sam

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c 2 weken, 2 dagen geleden #105701

Het verslag van ons wintersport avontuur heb ik hier gezet, veel plezier met lezen!

www.oudebenzclub.nl/forum/het-reisbureau...t-de-heckflosse-190c

Dan even terug naar de auto: de montage van de 4 nieuwe banden in de maat 185hr14 heeft de auto erg veel goed gedaan. Voornamelijk omdat het toerental bij 100 km/h in de 4e versnelling nu lager is omdat deze banden iets groter zijn. Dat heeft als voordeel dat je een hogere kruissnelheid kunt aanhouden, 130 km/h is nu geen probleem. Daarbij is ook de topsnelheid iets gestegen: het was met hangen en wurgen 148 km/h en nu is het onder goede omstandigheden rond de 155 km/h. Dat is prettig, het geeft me wat extra marge.

Verder is de wegligging gewoon veel en veel beter geworden. De auto kleeft aan de weg, je kunt hard en zonder gillende banden een haarspelbocht door. Het was een flinke investering, zeker 1000 euro all-in, maar meer dan de moeite waard. Ik kan deze banden, al dan niet met een wit randje, van harte aanbevelen aan jullie!

We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c 2 weken, 2 dagen geleden #105702

• wimm
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Kijk dat is lekker dat deze diepte investering rendeert..dat maakt het thuis ook enigzins te verantwoorden..

En het ziet er bovenal ook super mooi uit.

gr Wim
Laast bewerkt: 2 weken, 2 dagen geleden Door wimm.

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c 2 weken, 1 dag geleden #105713

Wat ze “er thuis van vinden” zal me echt een worst zijn Wimm mijn wagen, mijn poen en mijn hobby hahahaha
Maar je hebt wel gelijk: geld uitgeven is leuker als je daarna merkt dat het zin heeft gehad. Ik kan echt aan iedere heckflosse, pagode of 108/109 rijden aanraden om die rug uit te geven aan deze banden.

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c 1 week, 6 dagen geleden #105740

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Mooi Man,

Top Banden dus! Daar doe je het voor, ga me nog verdiepen en wegdromen bij je Wintersport avontuur want, dat zal me wel weer een smeuïg verhaal met foto's zijn geworden.

Tot het wintersport avontuur "Alpine Classique", groet Arno

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c nieuwe radio 2 dagen, 14 uren geleden #105817

Bij aankoop zat er in mijn benz een Blaupunkt Frankfurt radio. Fm, mono, bouwjaar 1964. Aan de Zwitserse goedkeuringssticker te zien het originele apparaat waarmee de auto geleverd werd. Mooi om naar te kijken want behalve wat gekraak deed de FM helemaal niets meer en op de AM kon ik alleen nog een of andere religieuze zender ontvangen.

Om toch muziek te kunnen luisteren had ik een IO-play 2 unit ingebouwd. Een paar fatsoenlijke speakers onder het dashboard en een actieve subwoofer onder de stoel en klaar. Muziek streamen van je telefoon en meezingen maar..

Maar ja… nog steeds geen FM radio ontvangst, want in de IO-play 2 zit geen radio. Na een klein jaartje zo rond te rijden was ik dat zat. Ik heb dus een andere oplossing gezocht en gevonden.
Zie hier de radio van “ RetroSound”. Een volledig modulair radiosysteem, met FM, Bluetooth, Usb enz enz enz. De radio is zeer compact en past dus in ieder dashboard, de knoppen zijn verstelbaar op hoogte breedte en positie en er zijn vele soorten draaiknoppen voor. Met RetroSound bouw je feitelijk je eigen radio voor jouw eigen klassieker. Ik heb gekozen voor het “long beach” model, geschikt voor het bedienen van apple spullen.

Het frontpaneel wat je op de foto ziet is een origineel blaupunt frankfurt front, wat ik als extra kocht op een beurs: mocht ik toch moeten gaan zagen dan niet in het originele frontje. Maar zagen, dat bleek helemaal niet nodig! De RetroSound unit past namelijk achter het front van mijn eigen Blaupunt Frankfurt na wat passen en meten:

Inbouwen in mijn heckflosse was simpel en na een uurtje zat het er in:

Onder het dasboard een draadbundel gemaakt en die in origineel isolatiespul gewikkeld:

En spelen maar!

Voor meer info over RetroSound kun je hier kijken:
www.adamscc.nl/nl/auto-audio/retro-sound/classic-radio-s
We willen u bedanken: Zuendfolge

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c nieuwe radio 2 dagen, 9 uren geleden #105818

Super nice mod!

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c nieuwe radio 2 dagen, 9 uren geleden #105819

Er komt op het display nog een screenprotector, met een europese FM/AM schaalverdeling. Dan ziet je helemaal niet meer dat het een moderne radio is.

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c nieuwe radio 2 dagen, 8 uren geleden #105820

Het staat er al op sublime mooi gedaan man!
veel plezier ermee.

Groet... Rolf
Laast bewerkt: 2 dagen, 8 uren geleden Door rolfmercedes.

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c nieuwe radio 1 dag, 7 uren geleden #105832

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Die radio past prachtige bij de rest van het interieur. Goeie update.
Ik ken deze radio's niet maar zie op de site ook mooie frontjes van Becker radio's met pinstripe.

Gr Edwin
Tijd voor maken pagina: 0.39 seconden

Wie is online?

Geen

Forum Statistiek

• Total Users: 541
  • Latest Member: marion
  • Total Posts: 24.3duizend
  • Total Topics: 1567
  • Total Sections: 19
  • Total Categories: 5
  • Today Open: 0