Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Wassermann's Heckflosse W110 190c nieuwe radio
(1 bekijken) (1) Gast
Hier kunt u een eigen topic aanmaken waarin u de gehele geschiedenis over uw oude Mercedes-Benz kunt bijhouden en laten zien met foto's.

Gegarandeerd een mooi naslagwerk voor de toekomst!

Laat uw topic titel altijd beginnen met met Baureihe W,C of R vervolgd door het type bijvoorbeeld: W109 300SEL 6.3

Onderwerp: Wassermann's Heckflosse W110 190c nieuwe radio

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden geleden #104888

Gisteren is de nieuwe vlotter binnengekomen. Ook een nieuwe vlotternaald was inmiddels in huis.

Ik heb de carburateur nog maar eens uit elkaar geschroefd en de boel er ff ingezet.

Net ff rondje gaan rijden: loopt echt een stuk rustiger. Dat er iets met het vlotterniveau moest zijn kon eigenlijk niet anders, maar het bleef een gokje.

In de jaren 90 werkte ik als restauratie en revisiemonteur bij een toko die in Franse klassiekers deed. De Solex PBIC zat op heel veel van die auto's en gelukkig had ik die originele handboeken nog waar die carbu én mogelijke storingen in beschreven stonden, bewaard. Het bleek weer eens een gouden greep te zijn geweest om spullen niet weg te pleuren dus.
We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden geleden #104889

Hoi Yuri,
Goed dat het al verbeterd is. Boeken zijn altijd handig (ik heb nog steeds spijt dat ik ooit mijn gehele W114/115 werkplaatshandboek heb weggegeven bij de verkoop van mijn 200D toen).

Over de carburateurs heb ik ook nog info gevonden, dus mocht je toch nog iets tekort komen uit de ¨franse¨ boeken dan hoor ik het wel.

Groetjes, Math

We willen u bedanken: jsp

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 5 maanden geleden #104895

Dank Math, voor het aanbod! Ik heb de benz maar even in de garage gezet: het ding loopt rond de 850-900 toeren gewoon helemaal prima. Iets lager, 800 zou helemaal mooi zijn. Dat is ook het punt dat nét het laadstroomlampje van de gelijkstroomdynamo uit blijft. Voor nu even niet meer aan zitten, tijd is op. En m'n moderne auto heeft ook ff aandacht nodig: één van de vier gasinjectoren heeft kuren gekregen. Daar moet ik eerst ff naar gaan kijken.

zucht..
We willen u bedanken: wolfskin

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 2 weken geleden #104969

Nu het herfst is en de winter al flink aan de poort staat te rammelen is het wat stil rond de W110 190c geworden. Hij staat op stal, naast mijn Nekaf jeep te wachten op beter weer. Drukte op het werk en drukte thuis maken dat het allemaal wat minder prio heeft.

Daarbij is het jachtseizoen en dat betekend voor mij dat ik zoveel mogelijk in het veld te vinden ben als ik vrij heb en de nodige jachtdagen in het buitenland heb. Die vriezer, die moet vol. En dat moet in deze maanden. Dus veel weg.

Toch was er weer even tijd over en die heb ik gebruikt om een nette transistor ontsteking te monteren. Eigenlijk heel simpel: een bouwpakketje van "Velleman" dat een maatje in elkaar heeft gesoldeerd voor mij. Van de week ingebouwd, appeltje eitje: een geschakelde plus er op, een min, een draad naar de contactpuntjes en een draad naar de bobine. Condensator afkoppelen en klaar is kees.

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 2 weken geleden #104970

Mooi Setje, merkt je dat hij beter vonkt nu? Bv bij wat armer mengsel?

Ik heb destijds in de 230S een Pertronix ingebouwd omdat ik het versluit van de kontaktpunten en gestotter daarbij bij optrekken uit klage toeren vervelend begon te vinden.

helaas was er iets mis met het setje en bleef de ontsteking overslaan. Erg jammer want ik denk dat de techniek que ontsteking wel erg vooruitgegaan is.

Groeten Math

PS is jagen met de W110 geen mooie optie? Kofferruimte genoeg!

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 2 weken geleden #104972

Ik merkte vooral dat de motor veel makkelijker aanslaat na een koude start en ook zonder gedoe met de choke netjes blijft lopen. Ik had vroeger al zo'n set in mijn Citroën GS 1220, en dat werkte goed en bleef heel. Bij die auto waren de puntjes zo'n beetje totaal onbereikbaar dus hoe minder vaak je er aan moest sleutelen hoe beter.

Zo'n Pertronix-set ken ik. Het werkt heel goed inderdaad maar het gaat helaas ook wel eens stuk en dan ben je de haas. Bij de transistor-set van Velleman kun je als ie stuk gaat gewoon de condensator terug aansluiten en rijd je weer verder. Voor nu werkt dit prima, ik wil eigenlijk een vol-elektronisch systeempje bouwen maar dan moet ik eerst mijn draaibank opbouwen (die staat in onderdelen bij de buurman...) omdat ik dan een paar onderdelen moet gaan maken. Komt wel.

Jagen met de heckflosse: neah, dan moet die vieze hond op de achterbank

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 1 week geleden #104997

• wimm
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Heerlijke reportages ...dank en op naar het voorjaar.

Gr Wim.

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 4 maanden, 1 week geleden #104998

• CocoW114
  • Afwezig
  • " Donateur "
Bij mijn W114 werkt het Velleman setje als weer 3 jaar. Ik had in het begin een keer problemen met vocht. Na het geheel goed afgedicht te hebben draait het systeem probleemloos.
Een goeie investering gezien de voordelen.

Gr Edwin

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 3 maanden, 3 weken geleden #105049

Ik ben er ook erg blij mee.

Volgende stap: een accu die er oud uitziet. Want dat lelijke moderne ding is een doorn in m'n oog.

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 3 maanden, 3 weken geleden #105061

Hoi Yuri,

Ik heb ook wel eens naar een oud type accu gezocht. Valt tegen. Voor de echt oude klassiekers makkelijker dan een echte jaren 70 accu te vinden. Zeg maar een half doorzichtige met van die rode of gele schroefdoppen erin.

Toen ik mijn 220D kocht zat er wel een oud type accu in maar die heb ik inmiddels vervangen door een krachtiger nieuw exemplaar. Deze zou wel in de heckflosse gestaan hebben denk ik.

Groeten, Math

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 3 maanden, 3 weken geleden #105063

Bedankt voor je foto Math, die accu's zoals op jouw foto zijn inderdaad bijna onvindbaar. Een accu uit een voorgaande generatie, dus met blootliggende celverbindingsstrips, is nog nieuw te koop maar er schijnen zeer grote kwaliteitsverschillen te bestaan helaas. Ik moet dus even gaan uitzoeken wat een goede koop zou zijn.

Verder moet ik nou écht eens met de wieldoppen naar je toe komen... tijd tijd tijd.. om gek van te worden man
Laast bewerkt: 3 maanden, 3 weken geleden Door wassermann.
We willen u bedanken: Zuendfolge

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 3 maanden geleden #105140

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Ha Yuri,

Ben ook hier weer bij met je laatste ontwikkelingen. Leuk alle hulp en adviezen die je krijgt, dat vind ik mooi. Mooi topic van de Heckflosse, echt iets van en voor een liefhebber.

Groet, Arno

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 3 maanden geleden #105152

Hallo Yuri,

Telkens vond je wel iets om te verbeteren.
Maar het resultaat is er ook naar.
Indien je nog een retro accu zoekt.
Deze mijnheer wil je hem graag aanbieden.

gr. Jan

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 3 maanden geleden #105169

Mannen, bedankt! Die bosch accu is mooi trouwens. Wel duur helaas...

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 2 maanden, 3 weken geleden #105215

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Ha Yuri zojuist dit gevonden,

NIEUW! SHIELD ACCU’S VOOR UW KLASSIEKER.

Vanaf nu verkrijgbaar bij Millers Oils! Hard rubberen accu’s met een klassieke uitstraling van 6 of 12 volt. Deze accu’s kunnen door het harde rubber tegen een klein stootje.

Al onze klassieke voertuigaccu’s zijn van echt hard rubber (gummi), passend bij de originele specificatie van de fabrikant; accu’s worden droog geleverd zonder accuzuur samen met instructies voor inbedrijf-stelling. Neem de ultieme klassieke auto accu, die past bij de periode waaruit uw geliefde klassieker stamt.

Een uitgebreide range van hard rubber klassieker accu’s, beschikbaar in 6v en 12v.
• Classic look accu’s
• Accu restauratie mogelijk beschikbaar.
• Technisch advies en ondersteuning.
• Gemaakt in de UK.
• Opladers op aanvraag beschikbaar.
• Recyclingservice beschikbaar.
• Leverbaar met juiste hoeveelheid accuzuur.

Shield Batteries, opgericht in 1910 in Londen, begon met de productie van accumulatorenbatterijen en vervolgens met glazen potten. De productie vorderde tijdens de 1e en 2e wereldoorlog en zij richtte zich vervolgens op de productie van hardrubber (gummi) accu’s.

Shield Batteries staan bekend om de ultieme kwaliteit en prestaties in elke accu, omdat ze zeer bedreven zijn in de productie met een lange, bewezen staat van dienst.

Shield’s assortiment van 6 volt en 12 volt accu’s voor de klassieke en historische voertuigmarkten is ongeëvenaard. Deze accu’s worden met de hand gemaakt in het zuiden van Engeland door toegewijde en bekwame ambachtslieden met behulp van tijdgetrouwe technieken en zijn gemaakt voor een enorm scala aan historische voertuigen.

Een recente klant vertelt: “Net als mijn laatste accu 14 jaar geleden is deze accu een verbluffend mooi stuk industriële kunst en een product waar je heel trots op mag zijn. Bedankt dat jullie bedrijf deze prachtige en klassieke accu’s ontwerpen en fabriceren. Ik ben erg blij”.

Onze hard rubberen accu’s passen in een volledig assortiment klassieke auto’s, waaronder :
Austin Healey, Citroen, DAF, Ford Taunus, Jaguar E-Type, Mercedes, MG, Landrover, Opel, Peugeot, Porsche, Trabant, Wartburg, Volvo, VW Kever en nog veel meer.

Deze accu’s worden droog zonder zuur geleverd.

Via deze link kan je zo’n accu bestellen: millersoils.nl/product-categorie/accu/

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 2 maanden, 3 weken geleden #105216

Arno, hartelijk dank voor de info en de link. Ik ga er eens rustig naar kijken. Super!
We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 2 maanden, 2 weken geleden #105253

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Ben benieuwd Yuri, of het wat is. Laat je bevindingen maar weten bij een Ja/Nee.

Groet, Arno

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 2 maanden geleden #105345

Zo, weer terug van vakantie en vandaag de heckflosse mee naar kantoor. Blijft een leuke wagen, maar man man wat hebben we een grote stappen gemaakt in de automobielindustrie de afgelopen 60 jaar. Ik reed tijdens mijn vakantie een testwagen van Citroën Nederland voor een testverslag (een nevenactiviteit naast mijn normale baan) en die auto (een 180 pk diesel C5 Aircross automaat) is al semi-autonoom te rijden. Dan is een heckflosse weer écht autorijden.

Hoe dan ook, ik ga eens kijken naar banden en een accu...

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 2 maanden geleden #105360

Inmiddels rijd ik al weer drie dagen heen en weer naar kantoor met de heckflosse. Dat blijft leuk, al zijn er toch ook nu weer zaken die me echt beginnen te storen.

1) het kabaal. Tot 110 gaat het prima, maar daar boven blijft het ondanks isolatie een herrie. Dat wordt naar mijn idee door drie dingen veroorzaakt: 1, een hoog toerental, 2 vibraties uit de motor (een nadeel van ouwe motoren met slechts drie krukaslagers en 3 nog steeds onvoldoende goede isolatie en ontdreuning. Ik moet goed nadenken of en hoe ik het zou kunnen oplossen.

2) de wegligging: bij een beetje zijwind is de auto gelijk een dweil. Kenners zeggen dat dit komt door de combinatie van de eingelenck-pendelachse en de (veel te) kleine 13 inch wieltjes. Ik moet dus echt zsm die 14 inch wielen gaan monteren en de auto dan ook maar laten nazien bij de uitlijntoko..

Verder wil eigenlijk de stoel opnieuw vullen en moet ik de originele blaupunkt radio laten maken.

Punt 1 is een ding wat ik moet oplossen, maar punt 2 is belangrijker want met slecht weer is de auto gewoon gevaarlijk boven de 100 km/h bij zijwind.

Iemand wegliggingservaringen met een heckflosse waar ik iets aan heb? Ik hoor ze graag!

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 2 maanden geleden #105362

Hallo Yuri,

Jou auto is gemaakt naar de eisen van destijds.
Hij is ontwikkeld in de jaren 50 van de vorige eeuw en dat is alweer ruim 60 jaren geleden.
Om wat aan geluidsreduktie te doen heb ik bij mijn Ponton "herriediesel" achter het schutbord
steenwol aangebracht en goed volgepropt.
Met als resultaat een goede motorgeluidsreduktie.
Ik heb ook nog bij de radio een versterker aangesloten met zwaardere boxen.
Het geeft best een stukje meer komfort.
Maar die isolatie aanbrengen of dat de juiste weg is laat ik maar in het midden.
Maar het helpt. Met jou auto een snelheid van 110km p/u rijden was toendertijd hard, en dat kun je niet meer vergelijken met de maatstaven van nu, al zou je dat willen.
Jouw auto heeft dezelfde achterasconstuktie als die van mijn bolhoed, de zgn eingelenkpendelachse.
Bochten kun je niet zo snel nemen dat is nu eenmaal zo.
En je auto heeft nogal een hoekige vormgeving en daar kun je ook niets aan veranderen.
Het windgeruis en het slingeren bij harde zijwind is hier debet aan. Dat was toen ook al zo!
Wil je deze problemen verhelpen dan moet je je auto gaan modificeren maar dat is een eigen keuze.
In ieder geval radiaalbanden nemen ipv diagonaal als je die nog niet hebt, en misschien stuggere schokbrekers? Het zijn zomaar een paar suggesties

Grotere wielen kan ook met iets lagere banden. Maar wil je dit allemaal bij zo'n mooie klassieke auto?

gr. Jan.
Tijd voor maken pagina: 0.63 seconden

Wie is online?

Geen

Forum Statistiek

• Total Users: 541
  • Latest Member: marion
  • Total Posts: 24.3duizend
  • Total Topics: 1567
  • Total Sections: 19
  • Total Categories: 5
  • Today Open: 0