Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Wassermann's Heckflosse W110 190c: op wintersport!
(1 bekijken) (1) Gast
Hier kunt u een eigen topic aanmaken waarin u de gehele geschiedenis over uw oude Mercedes-Benz kunt bijhouden en laten zien met foto's.

Gegarandeerd een mooi naslagwerk voor de toekomst!

Laat uw topic titel altijd beginnen met met Baureihe W,C of R vervolgd door het type bijvoorbeeld: W109 300SEL 6.3

Onderwerp: Wassermann's Heckflosse W110 190c: op wintersport!

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 3 weken, 3 dagen geleden #105369

Jan, bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben het helemaal met je eens dat we het hier over een ontwerp uit de jaren ‘50 hebben en dat dat zo zijn tekortkomingen kent. Toch ben ik van mening dat er toch wel enige verbetering op punten mogelijk moet zijn, met name de wegligging. Kijk, mijn 190 heeft een top van 145 km/h en ik wil er dan 130 mee rijden. Qua wegligging moet dat kunnen, vergeet niet dat de 200, 220 en 230 met precies het zelfde onderstel tot wel 170 km/h haalden. Ik kan me dan niet voorstellen dat bestuurders in die tijd met een ware doodsverachting 160 reden.....

Banden: advies van “de Duitschers” is om te nokken met de 13 inch winkelwagentjes zoals zij ze noemen en over te stappen naar 14 inch 185R14. Dat ga ik zeker doen. Verder ga ik een nieuwe compensatieveer in de achteras zetten en misschien ook wel de twee normale veren. De dempers rondom zijn al nieuw. Ik heb vier nieuwe billsteins gemonteerd, dat scheelde al een stuk.

De 185R14 banden hebben nog een voordeel: oorspronkelijk hoorde er diagonaalbanden onder mijn auto, in de maat 6.40/7.00-13. Die hebben een afrolomtrek die bijna gelijk is aan de 185R14 en dat is 5% meer dan de nu gemonteerde 185/80r13 bandjes die dus eigenlijk te klein zijn. Door die kleine bandjes neemt ook het motortoerental toe, montage van de juiste bandenmaat zal dus een kleine verbetering brengen: minder toeren, minder kabaal..

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 3 weken, 3 dagen geleden #105373

Deze bandjes gaan ‘t worden:

www.blockleytyre.com/product/185hr14-white-wall

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 3 weken, 3 dagen geleden #105376

• wimm
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Zo die zien er classic uit hoor.

Ben zeer benieuwd of je het verschil gaat merken.

Gr Wim

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 3 weken, 2 dagen geleden #105377

Ik heb blockley een mailtje gestuurd of ze zelf naar NL kunnen leveren of dat er een tussenhandelaar bij betrokken is. Ik houd niet van tussenhandel in de banden, dat maakt de zaken vaak een stuk duurder en met die gasten van "oldtimer bv" heb ik erg slecht ervaringen als het gaat om michelin oldtimerbanden. Eens even zien waar ze vandaan komen dus, Duitsland is ook een mogelijkheid namelijk.

Vandaag eerst maar eens een flinke wasbeurt geven dat ouwe lor

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 3 weken, 1 dag geleden #105384

Ik had vandaag een mazzeltje: via via ben ik aan vier hele nette 14 inch velgen gekomen, 6j breed en mét de klemrand waar de kleine wieldop op vastgeklemd wordt. Dat was dus een deal die ik niet kon laten schieten want hiermee kan ik van 13 inch naar 14 inch mét behoud van de eigen originele kleine wieldoppen

We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 3 weken, 1 dag geleden #105386

• wimm
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
BAM!

Dat is lekker....

Gr Wim

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 3 weken geleden #105390

Poedercoaten?

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 3 weken geleden #105391

Ik ben niet zo'n fan van dat poedercoaten van wielen dus ik laat ze in de kleur spuiten.

Re: Wassermann's neue Heckflosse W110 190c 2 weken, 4 dagen geleden #105396

Zo, de binnenzijde van de velgen staat in de kleur. Als basislaag is er een ijzersterke epoxycoating aangebracht.

en de binnenzijde dus in de kleur 140, hellgrau

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c: op wintersport! 2 weken, 2 dagen geleden #105413

De velgen zijn klaar!

met dop ziet dat er zo uit:

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c: op wintersport! 2 weken, 2 dagen geleden #105414

En omdat ik altijd wel in ben voor een avontuur heb ik besloten om over 3 weken met de 'flosse naar de Franse Alpen te rijden voor de "Alpine Classique 2019". We gaan skiën, in stijl. Met oude spullen dus en daar hoort een oude auto bij.

www.alpine-classique.com/

De komende weken de wagen maar eens nalopen dus...

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c: op wintersport! 2 weken geleden #105419

Prachtige velgen/doppencombinatie Yuri! Schitterend!

Leuk om met de benz naar de Alpen te rijden, ik zit ook te plannen

Dit was mijn 230S, ook met de 14¨ velgen en kleine doppen. Wel door de haast toen zwart gespoten en niet op kleur (423 Dunkeltabakbraun). En de chroomranden waren van een Opel Record...

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c: op wintersport! 2 weken geleden #105432

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Ha Yuri,

Je wielen zijn prachtig geworden en wat een gaaf avontuur weer. Vorig jaar met de Nekaf en afzien nu comfortabel in luxe jaren '60 style, heerlijk! Doen jullie goed.

Groet, Arno
Laast bewerkt: 2 weken geleden Door 250Petrolgrun.
We willen u bedanken: wassermann

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c: op wintersport! 1 week, 5 dagen geleden #105452

Klasse! oude tijden herleven.Veel plezier en behouden thuiskomst.

Groet Rolf

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c: op wintersport! 1 week, 3 dagen geleden #105461

Het wordt weer een heel avontuur. Dit jaar gaan we met een team. Een oud-collega van de wegenwacht gaat mee met een originele anwb-wegenwacht eend. Een andere vriend van ons komt op de motorfiets, een Gillet Herstal 500 uit 1951, en wij met de Heckflosse. Ik heb een origineel montblanc ski-imperiaal gevonden uit 1964 wat ik uit Zwitserland heb laten komen. Verder hebben we de kleding volledig in stijl anno 1964 en zelfs de koffers die we gebruiken komen uit die periode. Kortom het is weer een enorm project geworden

Komende week de heckflosse naar de garage, banden monteren, doorsmeren en een controlebeurtje doen.

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c: op wintersport! 1 week, 1 dag geleden #105476

Zo, vandaag kwam meneer DPD precies op tijd vier banden uit Engeland brengen bij mijn vaste garage.

Natuurlijk lieten we gelijk onze koffie staan en sloegen wij aan het uitpakken:

Na het uitpakken en het bewonderen van de kwaliteit (wat een prachtig afgewerkte band, heel anders dan bv de “retro” band die o.a. voor de DS gemaakt wordt) moesten we aan de slag om de boel heel voorzichtig op de vers gespoten velg te krijgen:

Hierna was het nog even een klein dingetje om ze vol met lucht te krijgen want de randen stonden erg ver naar binnen, een gevolg van het strakke inpakwerk in de fabriek. Met een soort luchtkanon was het snel voor elkaar, even goed balanceren en de montage van de bandjes op de velgen is klaar.

Hierna een sopje met warm water om de blauwe beschermingscoating te verwijderen en klaar voor montage:

Vanavond na het eten de garage in natuurlijk en de wielen gewisseld:

En dan is dit het resultaat:

(laat je niet gek maken door de rijhoogte, de auto kwam net van de krik. Na 20 meter rijden stond ie netjes op de juiste hoogte)

O ja, het zag er zo uit:

We willen u bedanken: 250Petrolgrun, Zuendfolge

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c: op wintersport! 1 week, 1 dag geleden #105477

• CocoW114
  • Aanwezig
  • " Donateur "
Dat is een fraai plaatje om te zien . Waren die Blockley's toch niet in Nederland te krijgen?

Gr Edwin

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c: op wintersport! 1 week geleden #105478

Zeer fraai! Met oog voor detail gedaan. Wist niet dat whitewalls op een lichte auto zo strak konden zijn.

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c: nieuwe bandjes 1 week geleden #105480

Edwin, de Blockleys zijn in Nederland wel leverbaar, maar alleen via Oldtimer bv in Heeze. Die rekenen daar een prijs voor die belachelijk veel hoger is dan bij de Engelse fabrikant, die zelf gewoon naar NL wil leveren. Zelf met de verzendkosten was het bestellen in GB nog veel interessanter dan bij die gasten in NL....

Het rijdt overigens echt heel erg goed.
We willen u bedanken: CocoW114

Re: Wassermann's Heckflosse W110 190c: nieuwe bandjes 6 dagen, 1 uur geleden #105504

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Ha Yuri,

Allemachtig prachtig, wat zul je een bekijks hebben met de W110 Heckflosse tijdens de Alpine Classique. Mooi om te lezen dat ook het rijgedrag is verbeterd naar je verwachting.

Heel veel plezier gewenst, mooie verslagen zijn aan jouw wel toevertrouwd.

Groet, Arno
Tijd voor maken pagina: 0.47 seconden

Wie is online?

Deze gebruikers zijn al online:
Kom snel binnen op het forum!

Forum Statistiek

• Total Users: 527
  • Latest Member: TB230E
  • Total Posts: 24duizend
  • Total Topics: 1539
  • Total Sections: 19
  • Total Categories: 5