Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij
Hier kunt u een eigen topic aanmaken waarin u de gehele geschiedenis over uw oude Mercedes-Benz kunt bijhouden en laten zien met foto's.

Gegarandeerd een mooi naslagwerk voor de toekomst!

Laat uw topic titel altijd beginnen met met Baureihe W,C of R vervolgd door het type bijvoorbeeld: W109 300SEL 6.3

Onderwerp: Klussen aan de W116 280S

Re: Klussen aan de W116 280S 1 maand, 3 weken geleden #104059

Tja zo is dat Edwin, het heeft eigenlijk niet veel om handen en ik heb de tijd
Als de voorbereiding goed is kan er niet veel mis gaan ennne...het is nu wat aangenamer het te doen toch?
Op het moment dat ik het ga doen moet ik niemand om me heen hebben, uit m'n buurt blijven

Groet...Rolf

Re: Klussen aan de W116 280S 1 maand, 3 weken geleden #104060

Zo vandaag de W116 280S laten uitlijnen, ik vond dat hij de neiging had wat van koers af te gaan.
Volgens de bandenman was het minimaal maar, ik ben er gevoelig voor en wil het in orde hebben
Kon er helaas niet omheen lopen i.v.m de infrarood stralen.

Hier wat foto's
Wordt vervolgd!!

Reifen auf Spannung!

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 1 maand, 3 weken geleden Door rolfmercedes.
We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: Klussen aan de W116 280S 1 maand, 2 weken geleden #104186

Minder leuk nieuws
Tijdens de rit naar het Oldtimer festival in Dongen Vaart hoorde ik onderweg wat lawaai onder de wagen vandaan komen en zag in de spiegel wat rommel op de weg liggen.Omdat ik geen meters zag welke in het rood stonden, ging ik ervan uit dat ik ergens overheen was gereden, er ligt tegenwoordig rotzooi genoeg op de weg.

Bij inspectie bij Edwin thuis zag hij dat de spanrol van de airco was verdwenen en de V snaar hing op het huis van de waterpomp.Na verdere inspectie zagen we meer ellende, de spanrol had een stuk van een van de ventilator bladen afgeslagen, één van de trompetjes van de toeter vermorzeld en vond kennelijk dat hij nog niet klaar was met slopen en was ook nog eens tegen de radiateur zelf aan geknald gelukkig allen wat oppervlakkige schade en geen lekkage.

Die spanrol dacht die Rolf heeft alle tijd en niets te doen, laat ik maar wat gaan slopen anders verveeld hij zich
Goed hier volgen wat foto's

de onderste trompet is foetsie.

hier hoort een spanrol te zitten en zie je wat hij met het blad heeft gedaan.

Hier het restant van het blad lag ergens achter de accu

de schade aan de radiateur zit helemaal onderin en is moeilijk te zien

na mijn korte vakantie ga ik alles in orde maken en haal ik ook de radiateur eruit, wil zien
waar ik rekening mee kan houden.

Wordt vervolgd!

Groet...Rolf

Re: Klussen aan de W116 280S 1 maand, 2 weken geleden #104188

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Rolf, Even op z'n Haags: Nâh daah ben je lekkâh mee zeg!

Gelukkig geen ernstige schade en het is relatief makkelijk op te lossen. Vervelend is het natuurlijk wel. Succes Rolf,...

Wel fijn dat de W116 weer recht spoort,.. Voor het gevoel en banden slijtage altijd fijn.

Groet, Arno

Re: Klussen aan de W116 280S 1 maand, 2 weken geleden #104196

• CocoW114
  • Afwezig
  • Gold Boarder
Was een leuk bezoekje aan een oldtimerfestival bijna uitgelopen op een flinke sleutelsessie.

Dat van die toeter had ik nog niet gezien. Goeie reden om die gelijk maar helemaal te verwijderen? Die hoort niet op een sjieke Benz.

Succes met het herstellen Rolf.

Gr Edwin

Re: Klussen aan de W116 280S 1 maand, 2 weken geleden #104201

250Petrolgrun schreef:
Rolf, Even op z'n Haags: Nâh daah ben je lekkâh mee zeg!

Gelukkig geen ernstige schade en het is relatief makkelijk op te lossen. Vervelend is het natuurlijk wel. Succes Rolf,...

Wel fijn dat de W116 weer recht spoort,.. Voor het gevoel en banden slijtage altijd fijn.

Groet, Arno

Ja Arno ken je wel zeggen moet niet te vaak gebeuren wordt je anders leip van holy shit
Ach er zijn ergere dingen komt goed toch?

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 1 maand, 2 weken geleden Door rolfmercedes.
We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: Klussen aan de W116 280S 1 maand, 2 weken geleden #104202

CocoW114 schreef:
Was een leuk bezoekje aan een oldtimerfestival bijna uitgelopen op een flinke sleutelsessie.

Dat van die toeter had ik nog niet gezien. Goeie reden om die gelijk maar helemaal te verwijderen? Die hoort niet op een sjieke Benz.

Succes met het herstellen Rolf.

Gr Edwin

Edwin,

Je kunt gedachten lezen, die toeter gaat er inderdaad af, vindt het ook een ding van niks

Groet...Rolf

Re: Klussen aan de W116 280S 1 maand geleden #104266

• wassermann
  • Afwezig
  • Junior Boarder
Dat zijn geen grappen met die spanrol... Ik heb dat jaren terug een keer gehad met een oprijwagen. We reden net Reims uit, met een wrak van een snoek boven op dat ding, toen de spanrol compleet vastliep. Die brak natuurlijk af, raakte een blad van de koelvin, en werd dwars door de radiateur én de oliekoeler naar buiten geslagen. Dat was dus een enorme milieuramp van olie, koelvloeistof, plastic, koper en ijzer.

Jij komt nog nét goed weg kerel. Veel succes met het herstel van je auto!

Re: Klussen aan de W116 280S 1 maand geleden #104268

Dank je Yuri kan ik wel gebruiken.Heb zeker mazzel gehad het had erger kunnen aflopen, zat zeker een engeltje op m'n schouder

Komt dus wel vaker voor dat zo'n poelie er spontaan afvliegt.

Groet...rolf

Re: Klussen aan de W116 280S 1 maand geleden #104269

• sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
Wat een ellende na een leuke dag Rolf.
Veel succes met de herstelwerkzaamheden.
Groet sam
We willen u bedanken: rolfmercedes
Tijd voor maken pagina: 0.49 seconden

Wie is online?

Deze gebruikers zijn al online:
Kom snel binnen op het forum!

Forum Statistiek

• Total Users: 510
  • Latest Member: Annejan
  • Total Posts: 23.4duizend
  • Total Topics: 1529
  • Total Sections: 19