Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij
Hier kunt u een eigen topic aanmaken waarin u de gehele geschiedenis over uw oude Mercedes-Benz kunt bijhouden en laten zien met foto's.

Gegarandeerd een mooi naslagwerk voor de toekomst!

Laat uw topic titel altijd beginnen met met Baureihe W,C of R vervolgd door het type bijvoorbeeld: W109 300SEL 6.3

Onderwerp: Klussen aan de W116 280S

Re: Klussen aan de W116 280S 4 maanden, 1 week geleden #103412

Hoi Arno dank voor je verhaal, een hartverzakking?? tja kan me wel voorstellen hoor, ook ik moest even slikken, maar ik laat me niet zo gauw kisten, gewoon doorgaan.Of ik met de 280S kom de 23e gaat erom spannen, denk het niet

Nog even wat plaatjes voor de geïnteresseerden onder ons.

De oude uitlaat wat er nog van over is na het slopen.

De roestdokter aan het werk, hij kijkt of alles past, een pietje precies!

Op deze 2 pijpen plaats ik mijn nieuwe uitlaat, foto volgt.

Wordt vervolgd!!

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 4 maanden, 1 week geleden Door rolfmercedes.
We willen u bedanken: Nachtuil

Re: Klussen aan de W116 280S 4 maanden geleden #103458

Even weer wat vorderingen plaatsen, het gaat niet snel want tussendoor moeten ook andere klussen gedaan worden.Wel gaat alles zoals ik het wil hebben, geen haastwerk en dat is goed begrepen, er is straks geen tweede welke zo vertroetelt word

Krijg ook alle ruimte zelf zaken aan te pakken en natuurlijk hand en span diensten scheelt weer euries

Zie hier de nieuwe uitlaat welke ik zelf geplaatst heb.

Nieuwe dorpel links is klaar nu nog conserveren en in de bescherming spuiten tegen steenslag.

Rechterkant beetje zelfde verhaal maar was toch minder rot vreemd want dat is de stoepkant zijde.
Sorry Arno voor de hartverzakking

De zooi welke er weer afkwam

En nu naar Wensink wat waterslangen e.d bestellen

Wordt vervolgd!

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 4 maanden geleden Door rolfmercedes.
We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: Klussen aan de W116 280S 4 maanden geleden #103459

• wimm
  • Afwezig
  • " Donateur "
Beste Rolf,

Goed bezig zeg. goed om te zien mooi!!

groeten Wim
We willen u bedanken: rolfmercedes

Re: Klussen aan de W116 280S 4 maanden geleden #103472

Nog even wat onderdelen gehaald, dopjes voor de sierlijsten, rubber en klem voor de schakelstang zodat ik niet meer hoef te rommelen voor de juiste stand(rubber was finaal weg onbegrijpelijk dat men zo blijft rijden afijn)Radiateur slangen met nieuwe klemmen en de retour slang van de stuurbekrachtiging, gelijk alles maar doen wat ik niet vertrouw Op dit ogenblik ligt de roestoratie even stil i.v.m een technische spoedklus, ook heeft een lid bij het vernieuwen van zijn remschijven zoveel zitten klooien dat de complete stroomvoorziening naar de klote is bedankt

wordt vervolgd!

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 4 maanden geleden Door rolfmercedes.

Re: Klussen aan de W116 280S 3 maanden, 3 weken geleden #103548

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Hoi Rolf,

Wat geweldig om te zien zeg die nieuwe dorpels er op. Ik mag weer van de hartbewaking af!

Dat is weer lekker zeg, omdat een ander aan het beunen is geweest zit jij in de wachtkamer. Wat je niet kan of vertrouwen in hebt om het doen doe het samen met iemand die er verstand van heeft of laat het doen.

By the way,.. Weer mooie nieuwe spulletjes en een schitterende Hans neue auspuff Rolf. Succes met het eerherstel van de W116 280S.

Groet,
Laast bewerkt: 3 maanden, 3 weken geleden Door 250Petrolgrun.

Re: Klussen aan de W116 280S 3 maanden, 3 weken geleden #103549

Hoi Arno,

Idd, wat een geklooi van die eikel zeg Hij heeft als excuus en grapje de remschijf aan de muur gehangen met als opschrift dat het 'm spijt ja dag Gelukkig is inmiddels de boel weer op orde maar, doordat geintje is mijn project niet op tijd klaar om met de W116 280S op vakantie te gaan nu lig ik op de hartbewaking Goed...er zijn ergere dingen.De kachelpijp ligt er in ieder geval strak onder Na de vakantie staat ie klaar I Hope Soo

Wordt vervolgd!

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 1 maand, 3 weken geleden Door rolfmercedes.

Re: Klussen aan de W116 280S 3 maanden, 3 weken geleden #103554

Rolf,

Het duurt allemaal wat langer dan je aanvankelijk dacht.
Maar laat het maar wat langer duren als het resultaat maar goed is zou ik zeggen.
En je komt altijd wel weer opnieuw wat tegen wat vervangen moet worden.
Als je het maar op tijd ziet, dan heeft dat ook weer zijn voordeel.
En als het allemaal gefikst is dan is het dubbel genieten als je er weer de weg mee op gaat!!

gr. Jan.

Re: Klussen aan de W116 280S 3 maanden, 1 week geleden #103631

Zo na een korte break(vakantie)zijn er omtrent de W116 280S weer ontwikkelingen geweest.De wagen is tijdens mijn afwezigheid klaargemaakt en gaat naar de spuiter, deze gaat de wagen spuiten en coaten zoals de wagen ooit de fabriek verliet.Hier zal ik denk ik geen foto's van kunnen maken maar probeer het wel

Inmiddels heb ik de kleppen gesteld van de wagen en heb een nieuwe accu geplaatst, deze was op sterven na dood.gelijk ook maar nieuwe pitten erin en verse hydroliek olie met filter(helaas door vieze fikken geen foto kunnen maken).

Het kleppendeksel is eraf de kleppen zijn gesteld, het was eigenlijk niet echt nodig maar wel zo prettig voor het gevoel gelijk alles nagekeken zowel tandwielen als ook de ketting en spanner...alles oké.Wel raar dat een van de vorige eigenaren maar 1 nokkenas heeft(laten)vernieuwd(en)tja daar kan je naar gissen

De Auspuff is ook gasdicht, dus geen stank meer in het interieur

Kleppendeksel en filterhuis er weer op motor starten en checken op lekkage's, en yes geen drup

Klaar om en afspraak te maken bij de spuiter.

Wordt vervolgd!

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 3 maanden, 1 week geleden Door rolfmercedes.
We willen u bedanken: 250Petrolgrun, Nachtuil

Re: Klussen aan de W116 280S 3 maanden, 1 week geleden #103632

• Zuendfolge
  • Afwezig
  • Expert Boarder
Hoi Rolf, het is allemaal te fixen, maar het belangrijkste blijft toch een mooi en gaaf interieur zoals dat van jou

Re: Klussen aan de W116 280S 3 maanden, 1 week geleden #103633

Hoi Math,

We doen ons best, binnenkort ga ik het interieur weer inrichten.Enkele stukken bekleding zijn door vrouwlief op lage temperatuur gewassen in de wasmachine en zijn niks gekrompen en ruiken weer heerlijk fris

Wordt vervolgd!

Groet...Rolf

Re: Klussen aan de W116 280S 3 maanden, 1 week geleden #103680

Eind Juli naar de spuiter, (probeer er foto's van te maken) dan wordt de 280S bij gespoten en worden de dorpels beschermd tegen steenslag en geconserveerd tegen de roestduivel met een mooi woord.Het grootste roestprobleem is daarmee gelukkig achter de rug Natuurlijk weet ik als geen ander dat je met een oude auto nooit klaar bent

Wordt vervolgd!

Groet...Rolf
Laast bewerkt: 3 maanden, 1 week geleden Door rolfmercedes.

Re: Klussen aan de W116 280S 3 maanden geleden #103691

• wassermann
  • Afwezig
  • Junior Boarder
Mooi werk zeg!

Re: Klussen aan de W116 280S 3 maanden geleden #103697

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Hee Rolf,

Mooi om te zien dat de herstelwerkzaamheden hun eindfasen naderen. Op naar een prachtige W116 280S, en dan van de zomer kan je mooi een lekker stuk rijden.

Groet, Arno

Re: Klussen aan de W116 280S 2 maanden, 4 weken geleden #103778

Project ligt stil vanwege de extreme hitte, de spuiter kan niet spuiten met deze temperaturen en gaat nu eerst op vakantie, ben je lekker mee
Zit niks anders op!

Groet...Rolf

Re: Klussen aan de W116 280S 1 maand, 3 weken geleden #104018

Prachtig project! Erg leuk om te lezen! Die nieuwe dorpels zien er fantastisch uit. Ik wil ze bij mij ook ooit eens vervangen uit voorzorg.

Michael

Re: Klussen aan de W116 280S 1 maand, 3 weken geleden #104040

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Hee Rolf, is die spuiter al terug van vakantie?

Zo niet gaan we 'm ff halen.

Re: Klussen aan de W116 280S 1 maand, 3 weken geleden #104047

Micheal, moet je zeker overwegen en niet wachten voor het te laat is maar, dat gaat jou zeker lukken je bent handig genoeg

Arno, ik ga het zelf doen, want de spuiter heeft voorlopig geen tijd, en eigenlijk is het een klusje van niks.
We hoeven 'm niet op te halen, want hij is weer terug

Groet...Rolf

Re: Klussen aan de W116 280S 1 maand, 3 weken geleden #104050

Rolf,

Dat is jou echt wel toevertrouwd, mits je de juiste kleur gebruikt.

gr. Jan

Re: Klussen aan de W116 280S 1 maand, 3 weken geleden #104055

• CocoW114
  • Afwezig
  • Gold Boarder
Geeft niks om zelf te spuiten Rolf. Eigenlijk is het een hele leuke klus en met een goede voorbereiding kan je ook met spuitbussen een behoorlijk resultaat behalen. Zeker met die 2K lakken. Zorg wel dat er niemand met siliconenspray, diesel ed in de weer is (geweest) als je gaat spuiten

Zondag naar dit oldtimertreffen met de W116? . Beetje druk op de ketel kan geen kwaad

Gr Edwin

Re: Klussen aan de W116 280S 1 maand, 3 weken geleden #104058

Zeg Jan we gaan er geen rotzooitje van maken hè?
Wat een vreselijke gif kleur heeft die wagen, doet pijn aan je ogen

Groet...Rolf
Tijd voor maken pagina: 0.59 seconden

Wie is online?

Deze gebruikers zijn al online:
Kom snel binnen op het forum!

Forum Statistiek

• Total Users: 510
  • Latest Member: Annejan
  • Total Posts: 23.4duizend
  • Total Topics: 1529
  • Total Sections: 19