Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Logboek W201 190E 2.0 147 Artic Weiss van Oma.
(1 bekijken) (1) Gast
Hier kunt u een eigen topic aanmaken waarin u de gehele geschiedenis over uw oude Mercedes-Benz kunt bijhouden en laten zien met foto's.

Gegarandeerd een mooi naslagwerk voor de toekomst!

Laat uw topic titel altijd beginnen met met Baureihe W,C of R vervolgd door het type bijvoorbeeld: W109 300SEL 6.3
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Logboek W201 190E 2.0 147 Artic Weiss van Oma.

Re: Logboek W201 190E 2.0 147 Artic Weiss van Oma. 1 jaar, 2 maanden geleden #103009

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
De APK van januari 2018,

Het is dus weer zover met de oude Mercedes-Benz W201 190E 2.0 van Oma naar Mercedes-Klassieker Service voor de jaarlijkse APK keuring. Nu had ik zoals boven te zien is de wagen al een grote beurt gegeven. Maar een grote beurt zegt niets over de staat van de automobiel.

Leon van der Linden heeft de wagen aan zijn strenge normen onderworpen en heeft toch wel weer een aantal dingen gevonden. Een paar aandachtspunten die later opgepakt kunnen worden maar ook wel een paar dingen die direct zijn verholpen.

Als eerste zat er een scheur in het hoesje van een stuurkogel. Het oude stuurkogelhoesje is verwijderd nieuwvet om de stuurkogel en een nieuw stuurkogelhoesje is geplaatst. Wanneer je dit niet doet komt er zand in de stuurkogel en gaat de stuurkogel kapot en kan er een nieuwe stuurkogel geplaatst worden.

Stuurkogel aan de linker zijde.

Het kapotte stuurkogel hoesje.

Ook was er een afwatering rubber weg onder de wagen van de scharnierbak van de motorkap links. In het gat was al wat roest onstaan. Leon heeft het behandeld en een nieuw afwateringsrubber geplaatst. Die valt er niet meer uit.

Ook de achterdemper heeft zijn langste tijd gehad. Nog even gerepareerd met GunGum maar daar komt een nieuwe achterdemper onder de aanhechting van de pijp aan de demper is verrot.

Nadat ik rondom de nieuwe remschijven en blokken had geplaatst zoals hier boven is te zien, heb ik niet de remvloeistof vervangen. Dat had ik voor de APK gepland. Iedere 2 jaar moet de remvloeistof vervangen worden. Als de remvloeistof donker van kleur is, is de kans groot dat deze vervangen moet worden. U kunt uw remvloeistof laten controleren bij uw garage. Het verversen van de remvloeistof kost ongeveer € 30,--

Nog even op de remmentestbank,.. ( Even kijken of ik mijn werk wel goed heb gedaan. ) Het reslutaat is zeer bevredigend. Ben een gelukkig mens.

De afwijking van de voorremmen;

De afwijking bij de achterremmen;

De W201 190E 2.0 autmaat is weer goedgekeurd en Oma kan weer naar harte lust genieten van haar oude Mercedes-Benz. Persoonlijk ben ik altijd blij met een extra strenge APK door vakmensen die precies weten waar de zwakke punten van de oude Mercedes-Benz zich bevinden en deze punten dus extra aandacht krijgen. Veiligheid voor alles, daar is de APK uiteindelijk voor bedoelt.

Groet, Arno

Re: Logboek W201 190E 2.0 147 Artic Weiss van Oma. 1 jaar, 2 maanden geleden #103010

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Nu was ik nog wat vergeten te melden,..

Het lampje van de achterruitverwarming knipperde wanneer deze aangeschakeld stond. Dus ik vroeg aan Leon wat dat betekende? Leon antwoorde; Dat betekend een te lage spanning! Dus spanningsregelaar vervangen wellicht maar eerst meten hoeveel de Dynamo nog bij laad?

Dat is 12,34 volt, veel te weinig dus. De Dynamo moet 14 volt bijladen. Nu wilden we daar een nieuwe spanningsregelaar inzetten. Alleen dat gaat niet de W201 van oma is een laatste serie en heeft al een ander soort Dynamo als in de W202 C-Klasse.

Dus heb ik zojuist de Dynamo verwijderd om deze morgen weg te brengen naar de firma Rietveld in Den Haag die ‘m gaan reviseren.

Groet, Arno

Spanrol ontspannen.

Re: Logboek W201 190E 2.0 147 Artic Weiss van Oma. 1 jaar, 2 maanden geleden #103011

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Dus toen vroeg in de morgen om 8:00 uur de dynamo weggebracht naar AVS voorheen Ritveld VOF. Ik door naar de mondhygiëniste, toen ik daar klaar was kon ik de dynamo weer ophalen.

Wat hebben ze gedaan;
  • Spanningsregelaar.
  • Plaat.
  • Lagers.
  • Ringen.

Prijs € 135,—

Bij thuiskomst eerst lunchen en daarna lekker aan de hobby oude Mercedes-Benz. De dynamo is weer nieuw na de revisie.

We gaan beginnen,..

Dynamo uitpakken.

Gereedschap klaar zetten.

En aan de gang,..

Nu nog de ventilatie kap en de fan monteren en klaar, groet Arno

Re: Logboek W201 190E 2.0 147 Artic Weiss van Oma. 1 jaar, 2 maanden geleden #103012

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Afgelopen maandag 7 mei 2018 heb ik de W201 190E 2.0 van Oma maar weer eens onder handen genomen.

Het was weer eens nodig om deze oude Mercedes-Benz weer terug te brengen in haar oude glorie met kleurnummer 147 Artic Weiss. Het is wel even werk maar je hebt er wel vreselijk veel voldoening van. Oma is de dag erna gelijk een reisje Duitsland mee gaan rijden.

Zelfs de motorkap aan de onderkant is gepoetst, en ja er moet nog een nieuwe motorkap isolatie geplakt worden.

Re: Logboek W201 190E 2.0 147 Artic Weiss van Oma. 1 jaar, 2 maanden geleden #103025

Leuk hoor dat je dat allemaal doet voor haar en lekker schoon rijdt toch prettiger of niet?
Hij ziet er nog puik uit en die kleur past perfect bij de wagen

Groet...Rolf
We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: Logboek W201 190E 2.0 147 Artic Weiss van Oma. 1 jaar, 2 maanden geleden #103041

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Ha Rolf,

Ja Oma is ook erg ook erg blij mee dat ik dit voor haar doe. Ik kan lekker hobbyen en Oma lekker genieten van haar oude Mercedes-Benz. Als de klus geklaard is krijg ik altijd 2 cubaanse sigaren van Oma, dat motiveert wel natuurlijk.

Groet, Arno

Re: Logboek W201 190E 2.0 147 Artic Weiss van Oma. 1 jaar, 1 maand geleden #103172

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Doordat mijn foto's waren verdwenen van Photbucket, hier nog wat werkzaamheden waar ik geen foto's meer van had en de Photobucket links het ineens weer doen.

Nou nu maar weer even verder.

Toen ik het kofferbak rubber wilde oplichten om daar onder schoon te maken brak spontaan het rubber af. Dat word een nieuwe kofferbak rubber halen dus.

Bij 2 naafdoppen van de Gullideckel velgen daar brak de bevestiging van af dus een paar nieuwe gehaald. Die kan je gewoon per stuk kopen. In de vitrine van MBDB Den Haag staat een display met alle soorten.

Naafdop 3 Titaan zilver chrome, onderdeelnummer:MB6 6 47 0202 Prijs € 7,34 ex per stuk.

Ook het kofferbakrubber is nu vervangen. Mercedes-Benz Dealer Bedrijven Den Haag stuurde een SMS dat het bestelde onderdeel kon worden afgehaald. Als je het rubber gaat vervangen kijk dan eerst goed hoe het oude rubber zit bevestigd.

Als je het er eenmaal af hebt kun je niet meer zien wat onder of boven moet en welk gedeelte voor of achter!

Bij de W201 zitten 6 gaatjes in het rubber, 3, lasnaad en dan weer 3 gaatjes.

Die gaatjes zijn afwatering in het rubber en horen met de gaatjes naar de bumper gericht onder de kofferbaksluiting en boven de kentekenverlichting te zitten.

Na 3 gaatjes heb je de lasnaad van het rubber zo weet je dat je die in het midden moet plaatsen ter hoogte van de kofferbaksluiting. Deze klus is in 5 minuten geklaard.

Kofferbakrubber, onderdeelnummer: MA201 750 00 98 Prijs € 84,28 ex.

Het oude rubber.

Het nieuwe rubber en 3 va nde 6 gaatjes. Rechts zie je de lasnaad waarna er weer 3 gaatjes zijn.

Hier zijn ze goed zichtbaar! Let wel de gaatjes moeten naar beneden gemonteerd zijn!

Het nieuwe rubber is gemonteerd.

Een vandalist had gisteren de ster van de grill gerukt,..

Dus vandaag naar Mercedes-Benz Den Haag voor een nieuwe. Nu maar hopen dat deze weer jaren blijft zitten.

Dit was het tot zover, groet Arno
Laast bewerkt: 1 jaar, 1 maand geleden Door 250Petrolgrun.

Re: Logboek W201 190E 2.0 147 Artic Weiss van Oma. 1 jaar, 1 maand geleden #103190

Ha Arno, je hebt een lieve schoonmoeder

ehh bedoel je deze?

Groet...Rolf

Re: Logboek W201 190E 2.0 147 Artic Weiss van Oma. 1 jaar, 1 maand geleden #103208

Lullig om de Ster er af te rukken, ze moeten die kop van die vandaal eraf rukken
Dacht dat die idioterie verleden tijd was Vroeger gebeurde het vaak dan hingen ze dat ding aan een ketting om de nek
Gelukkig schijnt de ster weer op de motorkap van de Benz van Oma.
Netjes gedaan Arno!

Groet...Rolf

Re: Logboek W201 190E 2.0 147 Artic Weiss van Oma. 3 maanden, 1 week geleden #105741

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
Zo weer een update in het logboek van Oma's Oude Benz,

Vandaag 10/4'19 naar Mercedes-Klassieker Service voor een nieuwe einddemper en een nieuwe fuseekogel linksvoor. Zoals gebruikelijk maken we daar dan weer foto's van. Een logboek van je oude Mercedes-Benz is niet onbelangrijk, vind ik.

Daar gaan we dan, Leon van der Linden heeft alles weer naar volle tevredenheid in sneltempo gemonteerd.

De nieuwe einddemper.

Leon van der Linden is weer trots op zijn werk en zijn snelle montage.

Oude en nieuwe fuseekogel.

Montage fuseekogel.

Na de montage een heerlijke rit weer naar Den Haag in de W201 190E 2.0 automaat. Nog even wassen en poetsen en Oma kan weer genieten van haar Oude Benz.

Groet, Arno

We willen u bedanken: denman1710

Re: Logboek W201 190E 2.0 147 Artic Weiss van Oma. 3 maanden, 1 week geleden #105748

Mooi, zeker met de wieldoppen. Lekker zoals een Benz moet zijn.

Re: Logboek W201 190E 2.0 147 Artic Weiss van Oma. 3 maanden, 1 week geleden #105759

Zo die kan er voorlopig weer tegen.Goed gedaan jochie

Groet... Rolf

Re: Logboek W201 190E 2.0 147 Artic Weiss van Oma. 3 maanden, 1 week geleden #105761

• wimm
  • Afwezig
  • Junior Boarder
Beste Arno.

Die staat er weer goed bij.
zo blijft ze ook heerlijk rijden.

gr Wim
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.81 seconden

Wie is online?