Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij
Hier kunt u een eigen topic aanmaken waarin u de gehele geschiedenis over uw oude Mercedes-Benz kunt bijhouden en laten zien met foto's.

Gegarandeerd een mooi naslagwerk voor de toekomst!

Laat uw topic titel altijd beginnen met met Baureihe W,C of R vervolgd door het type bijvoorbeeld: W109 300SEL 6.3
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Nieuwe C220 1994 W202

Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 4 maanden geleden #102469

Ik wil vandaag mijn nieuwe C220 voorstellen.

Omdat ik gewoon niet toekom aan de klussen die ik aan de W110 en W115 wil gaan doen heb ik nu toch besloten een nieuwere auto erbij te kopen. Nu is deze ook alweer meer dan 20 jaar oud maar toch zou je dat niet zeggen...

De eisen van mij en de familie waren: een automaat en een schuifdak, geen te hoog brandstofverbruik en niet te veel belasting (een benzine dus).

Na nog een roestige C180 Elegance in Duitsland te hebben bekeken hebben we vandaag deze Beryllblauwe C220 bekeken en ook maar meteen gekocht.

De auto heeft 84000 km op de teller staan.

Het is een zogenaamde Classic avant la lettre (geen Esprit. Elegance of Sport uitvoering)
Kleur: 888 Beryll
interieur 008 Grau (Stof ¨Arista¨ met een zweem Groen/blauw/rood erin)

Extra´s:
287 Neerklapbare achterbank 1/3 2/3
291 Airbag beifahrer
412 Schiebe hebe-dach in Stahlausfuehrung
420 Getriebe automatisch 4-Gang
430 Kopfstuetzen im Fond (neerklapbaar)
538 Antenne automatisch + Lautsprecher Vorne (en er zit een Becker Grand Prix in)
591 Waermedaemmendes Glas Gruen (ESD)
875 Scheibenwaschanlage beheizt

Hoewel een C180 genoeg was geweest heeft de C220 een 2,2 liter 4 cylinder met 150PK en 210 Nm bij praktisch hetzelfde brandstofverbruik als de C180/C200 (volgens het boekje dan...)
Op de C220 zit ook een variabele inlaatnokkenas.

Omdat de APK al in 20016 was verlopen vandaag ook meteen naar de APK, goedgekeurd gelukkig!

Een leuk iets is dat in de kofferbak een stoelhoes ligt in de stof van de auto

Ik heb de W202 altijd een leuke auto gevonden, In navolging op Guido (met zijn mooie rode C180) is nu dus de tijd gekomen dat ik er ook een heb. Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Groeten, Math

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 3 maanden geleden #102478

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Van harte gefeliciteerd Math,

Prachtige W202 met leuke opties en leuke kleur. Keurige auto om te zien. De W202 is ook toch wel weer uit het straatbeeld aan het verdwijnen. Al is het in onze ogen een moderne auto is het toch al weer een leuke youngtimer.

Veel plezier ermee en we zien de reportages wel weer te gemoet, al hoeft aan dit exemplaar weinig gesleuteld te worden volgens mij.

Groet, Arno
We willen u bedanken: Zuendfolge

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 3 maanden geleden #102479

Math, van harte proficiat met je nieuwe aanwinst.
Mooie auto!
En nu gelijk goed uitgerust op wintersport, want daar is ie voor gemaakt

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 3 maanden geleden #102530

Hoi hoi,

Ja inderdaad, nu ik er natuurlijk extra op let valt ook op hoe weinig W202 er nog rijden.

Ik heb ze ook altijd mooi gevonden, een wat jeugdiger ontwerp van Mercedes destijds (wat vooral in de "Esprit" uitvoering naar voren gebracht wordt).

De bedoeling is inderdaad om ermee op vakantie te gaan. Wellicht even naar Winterberg binnenkort en in de zomer naar Polen. Ik kreeg wat stress omdat de W115 daarvoor nog niet klaar was en ik me begon te ergeren (niet dat hij het niet aankan, maar ik wil bepaalde dingen gewoon af hebben, voorruit vervangen, motor en versnellingsbak wisselen etc.)

In de C220 zit ook een Becker Grand prix radio maar omdat de accu kapot was moest een nieuwe code ingevoerd worden.
Deze zat helaas niet bij de boekjes van de Becker Radio (is een los kaartje). Gelukkig kon ik de code tegen betaling opvragen. Wel moest ik daarvoor het serienummer hebben en de radio uit de console trekken. De "oogjes" daarvoor zaten nog in een gesloten plastik zakje bij de autopapieren, nog nooit gebruikt. De radio speelt nu gelukkig, Cassette moet ik nog uitproberen.

Ook heb ik meteen al een set licht metalen wielen gevonden van het type wat ik in herinnering had voor de W202. Deze wielen waren volgens mij voor het "Sport" pakket. Ik weet niet of ze ook op de andere types geleverd konden worden. Het zijn in elk geval 7Jx15 Wielen en dus best breed. Origineel denk ik alleen met 205/60R15 banden geleverd maar ik denk erover om er 195/65R15 op te zetten (origineel voor de C220).

Ze zijn nog best netjes maar ik overweeg toch een bezoekje aan de velgendokter vopor het monteren van nieuwe banden...

Groeten, Math
Laast bewerkt: 1 jaar, 3 maanden geleden Door Zuendfolge.

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 3 maanden geleden #102533

Hallo Math,

Wel toevallig, deze alum. velgen zaten destijds op mijn W124.
Maar helaas is deze auto enkele jaren geleden gestolen bij mij thuis achter
Dezelfde dag werd nog wel mijn zonnebrilkoker door een voetganger terug gevonden in de berm naast de weg in het buitengebied van Drunen. deze bril lag in het deurvak. De naam van de opticiën stond er op vermeld met het telefoonnummer en de passant heeft de opticiën gebeld en deze belde mij weer.
Auto weg, zonnebril terug. Het kenteken weet ik nog 39-TK-XF. Een E300 Diesel W124.
Echt bizar. Nooit meer iets van gehoord of gezien. Gesloopt? of naar Antwerpen naar de haven of naar het oostblok gelijk doorgereden.
Wie zal het zeggen? Tips zijn ook nu nog welkom.

Gr. Jan

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 3 maanden geleden #102550

Hoi Jan,

Lijkt me verschrikkelijk als je auto zo ineens weg is, hoop het nooit mee te maken...
Jouw W124 is wellicht al naar het buitenland of gedemonteerd.
Ik weet nog toen ik klein was dat ik met mijn vader en oom een keer de BMW van mijn oom ging ophalen. Die was voor de deur gestolen toen hij bij vrienden op bezoek was.

De politie had hem teruggevonden en hij stond in Oss op het bureau. Dat was een bruin metallieke BMW 3.0 iL zover ik me kan herinneren. Ik geloof dat de schade aan de auto niet door de verzekering werd vergoed nu de auto was teruggevonden.

Maar inderdaad mooie sportwielen! Ze passen dus ook op de w124
Ik heb ze in Nuenen gekocht. De verkoper zei dat hij ze zelf altijd heeft gereden op zijn W201 en nooit heeft willen verkopen maar nu toch ging opruimen.

Groeten, Math

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 3 maanden geleden #102551

• wimm
  • Afwezig
  • Junior Boarder
Prachtige wagen zeg....veel rijplezier.

groeten Wim.

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 3 maanden geleden #102620

En sinds vandaag dan eindelijk met de nieuwe velgjes

Ik zat wat te dubben met de banden en wielbouten. Uiteindelijk heb ik passende wielbouten kunnen bestellen.

Omdat ik volgende week nog een dag naar Winterberg wil zat ik met het probleem dat als ik nu nieuwe zomerbanden zou laten monteren, ik niet goed uitgerust zou zijn in de sneeuw aldaar...

De oude kale chinese winterbanden die nu op de stalen velgen zaten was echter ook geen optie (hoewel wel goed genoeg voor de APK... ).

Nu dus maar gekozen voor het eeuwige compromis, 4 seizoensbanden van Vredestein. Misschien nog niet zo slecht in Nederland. De Vredestein Quadtrac 5 schijnt ook goed te scoren voor zowel zomer als winter...

Ze zitten erop en ze rijden in elk geval een heel stuk beter dan die versleten chinese banden.

Groeten, Math

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 3 maanden geleden #102621

• sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
Een prachtige mercedes Math, zeker met de nieuwe velgen eronder.
Ik hoop dat je er veel fijne kilometers mee gaat kunnen rijden.
Ik zie op je nieuwe banden niet het bergteken staan tussen alle symbolen, volgens mij gelden ze dan niet als winterband.
Ik zou dit toch nog even controleren om problemen te voorkomen.
Goede reis naar winterberg.

Groet sam

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 3 maanden geleden #102630

Hoi Sam, Ik heb het ook eens opgezocht.
Het nieuwe teken vanaf 2018 is inderdaad de berg met sneeuwvlok erin. De sneeuwvlok alleen is het oude teken. Alleen M+S is in elk geval niet genoeg.

Ik denk dat ik goed zit, de banden zijn van week 47 2017 (DOT 4717).

Groeten, Math
We willen u bedanken: sam

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 3 maanden geleden #102645

Sorry Math zie hem nu pas op het forum, alsnog gefeliciteerd met je aanwinst.Aparte kleur en zo te zien nog in onberispelijke staat, mooie car hoor De velgen staan er ook prachtig onder en tja...winterbanden of vier seizoen banden blijft toch altijd een persoonlijke keuze en denk zelf voor de winters welke we nu meemaken een prima optie toch? Met deze wagen ga je veel plezier beleven(zeker weten)een fijne vakantie gewenst en behouden thuiskomst
We willen hem wel een keer in het echt zien

Groet...Rolf

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 3 maanden geleden #102653

Zo, inmiddels zijn we weer terug van 1 dagje Winterberg, fijn even gesleed met de kleine.

De C220 deed het prima. Ik reed de afgelopen 2 tankbeurten gemiddeld 1 op 10,5 voor het dagelijks gebruik. Nu naar Winterberg met voornamelijk autobahn was dit 1 op 11,6.

Ons hotel lag boven aan een besneeuwde berg. De Vredestein Quatrac banden deden het prima in de sneeuw! Ik heb inmiddels trouwens gezien dat er behalve een Sneeuwvlok symbool ook een "Berg met sneeuwvlok" symbool opstaat. Ze hebben er alles opgezet dus.

Een kleinigheidje was er wel, de automatische Hirschmann Antenne wilde op de terugweg niet omhoog komen. Dus maar Cassette geluisterd. Ik had al gemerkt dat ik hem een keer moest schoonmaken en smeren maar dat was er door de regen de afgelopen tijd niet van gekomen. Wellicht door de koude bevroren?

Groeten, Math
Laast bewerkt: 1 jaar, 3 maanden geleden Door Zuendfolge.

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 3 maanden geleden #102654

Cool....Blue.

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 3 maanden geleden #102658

• sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
Wat een mooie plaatjes in de sneeuw Math, en geweldig dat de banden het goed gedaan hebben in de sneeuw, altijd prettig dat iets goed werkt op het moment dat je het echt nodig hebt.
Mooi dat het bergteken ook op de band staat, nu zit je helemaal goed op dit gebied.
Ik heb gelezen dat voor winterbanden waar dit teken niet op staat er een overgangsregeling is tot september 2024 mits geproduceerd voor 2018 zoals jij al schreef.

Groet Sam

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 3 maanden geleden #102661

En vandaag ook een setje matten voor de W202.

Eerst alles goed gestofzuigd en schoongemaakt en daarna de matten erin.

Ook even begonnen aan de Auta antenne, deze gaat steeds moeilijker in- en uit en van de week stopte hij er helemaal mee. Even schoonmaken en dan zal hij het weer doen. Ik heb nog een nieuwe telescoop liggen.

Groeten Math

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 3 maanden geleden #102662

Het meeste werk was toch weer een beginnend roestplekje onder de antennevoet. Dit ook maar meteen gesaneerd. Met dit koud weer droogt de verf slecht dus heb ik vandaag een klein electrisch kacheltje in de kofferbak gezet.

Het plekje zit bijna helemaal onder de zwarte dop van de antenne. Omdat de spuitbus Beryllblau die ik besteld had er nog niet is heb ik zelf maar even wat verf gemengd om de kleur te benaderen (zilver, Blauw en groen).

Vervolgens dit ook laten drogen en daarna kon de Hirschmann Auto weer gemonteerd worden.

Met de nieuwe telescoop loopt hij weer soepeltjes in- en uit.
Groeten, Math

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 2 maanden geleden #102676

Ondertussen ook wat leesvoer verzameld, lekker doornemen met dit koude weer

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 2 maanden geleden #102677

• iwilly
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Gefeliciteerd met de W202. Hele fijne wagen al zeg ik het zelf.

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 2 maanden geleden #102678

Beste Math,

Wat een prachtig exemplaar heb je hiermee aangeschaft, heel veel fijne en veilige kilometers toegewenst met de W202!
Uit ervaring - 25 jaar W/S202 (!) - weet ik dat dat zeker gaat lukken.
De 220 M111 is een sublieme motor.

Groeten, Bernhard
Actie wordt met een C geschreven!
Laast bewerkt: 1 jaar, 2 maanden geleden Door Highway Star.

Re: Nieuwe C220 1994 W202 1 jaar, 1 maand geleden #102868

Vorige week even een zure gebeurtenis. Iemand heeft met veel geweld de spiegel van de W202 eraf gereden. Glas, kap kapot...

Even slikken en maar gezocht wat er te krijgen is. Dat valt gelukkig mee, ik heb al een nieuw glas gekocht (verwarmd) en een nieuwe kap komt vandaag binnen, straks ophalen. Dan nog spuiten in primer, kleur en blanke lak.

Even een gedwongen extra klusje tussendoor. Hopenlijk is het dan snel weer in orde..

Groeten, Math

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.48 seconden

Wie is online?

Deze gebruikers zijn al online:
Kom snel binnen op het forum!

Forum Statistiek

• Total Users: 544
  • Latest Member: Weri
  • Total Posts: 24.5duizend