Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Verslag Technische-Dag Zaterdag 6 april 2019.
(1 bekijken) (1) Gast
Hier staan alle evenementen voor en door leden van de Oude Benz Club. Let wel dit topic worden alleen evenementen geplaatst die door en met de Oude Benz Club worden georganiseerd.

Voor niet Oude Benz Club activiteiten verwijs ik u naar het topic Mededelingen!
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Verslag Technische-Dag Zaterdag 6 april 2019.

Re: Verslag Technische-Dag Zaterdag 6 april 2019. 3 maanden, 2 weken geleden #105706

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Beste leden van de Oude Benz Club,

Gisteren was het dan eindelijk zover, na een lange winterstop weer eens bij elkaar op de Technische-Dag. Kijk daar altijd weer naar uit om jullie weer te zien, de auto's te bekijken en niet onbelangrijk een praatje te maken.

Voor dat jullie kwamen de laptop, het scherm en de beamer geïnstalleerd.

De vrijwel allemaal te gelijk komen de leden binnen rijden, als of het een afgesproken toerrit naar de Mercedes-Klassieker Service was. Leuk om te zien was dat er serieus naar een parkeerplek gezocht moest worden op het toch niet echt klein bemeten terrein. Uiteraard ging dat prima, tot aan de brug stond het terrein vol!

Na dat een ieder de oude Mercedes-Benz had geparkeerd, vind een ieder weer zijn weg naar de koffie en de koeken. Om vervolgens binnen en buiten met elkaar de hobby te beleven. Het is gewoon gezellig.

Iedereen is binnen behalve Herman250, die stond met een defecte thermostaat even voorbij Leeuwarden stil. De ANWB heeft de thermostaat open gezet en Herman kon helaas weer retour naar huis. Onze oude Mercedes-Benz personenwagens zijn op leeftijd dus zoiets kan altijd een keer voorkomen.

We gaan beginnen,

Ik doe het inleidend verhaal heet iedereen welkom en verwelkom onze nieuwe leden. Tijdens mijn inleidend verhaal steek ik een beetje de draak met Cor de Jong en Rolfmercedes, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Ook feliciteer ik monteur Wouter met het behalen van zijn APK papieren, hij is geslaagd met zeer mooie cijfers. Zo ook de nieuwe stagiair die aanwezig is op de Technische-Dag.

Na mijn introductie geef ik het woord aan Cor de Jong, hij zal de ingediende vragen beantwoorden.

Terwijl Cor de vragen beantwoord ben ik buiten even foto's gaan maken, we hadden een Full House!

Een interessant item kwam aan bod wat er gebeurt als je een wagen voor langere tijd stalt en de benzine tank niet vol is getankt. Gaat u de oude Mercedes-Benz stallen, zet deze dan altijd weg met een volle tank. Het voorkomt corrosie.

Ons lid Arend59 had wat spullen meegenomen, tankfilter, benzine filter en een foute brandstofpomp.

Cor de Jong had ook nog een doosje staan in de werkplaats van een tankvlotter en een tankfilter, hier is goed te zien wat er gebeurt als u de auto weg zet voor een langere periode zonder dat de brandstof tank is volgetankt. Je kan precies zien hoe vol de tank was, waar de tankvlotter roest vertoond, was geen benzine in de tank. De tankvlotter staat op zijn kop op tafel.

De garage in,

Deze W123 230 met M115 motor liep wel goed op LPG maar niet op benzine. De M115 motor draait nu wel een stuk beter maar, de oorzaak is dat de Stromberg carburateur versleten is en deze gereviseerd zal moeten worden.

De cilinderkop er af van een M110 280 K-jetronic, lekke koppakking.

Inspectie W114 230.6 van CocoW114. Op een versnellingsbaksteun na alles perfect.

Dennis vermaakt zich ook prima,

Een W110 230.6 Heckflosse

Op het parkeer terrein worden er ook nog wat hand en span diensten verricht aan een W108 280SE 3.5 met M116 V8 motor.

Wat loopt zo'n 420SEC toch mooi hè zegt leo.mercedes,..

Een prachtige automobiel is het en Erik is er terecht trots op.

De 1e Technische-Dag 2019 was een groot succes, iedereen bedankt voor de complimenten, de gezelligheid en jullie inbreng. Zonder jullie had deze dag geen succes geweest. Mooi dat de nieuwe leden van de Oude Benz Club deze dag hebben bezocht en zeer tevreden naar huis gingen. Daar doen we het voor met z'n allen. Zoals bijvoorbeeld Christian ( Als ik het goed heb? ) die op zoek was naar nieuwe rubber-ruitenwisser-strips voor de originele aluminium ruitenwisserbladen. Hj vroeg mij dit en Cor heeft ze gewoon op voorraad. Niet alleen dat ook zijn W116 280S is na dat hij bij meerdere bedrijven was geweest om af te stellen maar zonder bevredigend resultaat.

Nu op de Technische-Dag bij Mercedes-Klassieker Service, reed Christian weer met een W116 280S het erf af zoals een W116 280S hoort te rijden. Na de proefrit, een big smile. Een hele andere auto had hij terug gekregen. Als ik deze verhalen hoor en zie hoe blij de leden zijn, dan is mijn dag geslaagd.

Iedereen bedankt, we hebben een mooie dag achter de rug. Tot een volgend OBC evenement.

Groet, Arno
We willen u bedanken: Geert-Jan

Re: Verslag Technische-Dag Zaterdag 6 april 2019. 3 maanden, 2 weken geleden #105709

Wat een lekkere foto zeg...... "Dennis vermaakt zich ook prima".....

We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: Verslag Technische-Dag Zaterdag 6 april 2019. 3 maanden, 2 weken geleden #105711

• Arend59
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Als nieuw (forum)lid bovenmatig genoten van de technische dag bij Cor de Jong! De vragen en antwoorden, de technische kennis van de leden en de gezelligheid heb ik als warm ervaren. Dank voor de organisatie en de gastvrijheid...

Re: Verslag Technische-Dag Zaterdag 6 april 2019. 3 maanden, 2 weken geleden #105712

Wederom heb Ik weer genoten van de eerste TD van dit jaar,de organisatie was ook weer als vanouds.
Bedankt hiervoor.Van Arnoldus ontving ik eindelijk de stickers voor op de achteruit,zodat ik weer kan laten zien bij welke club ik me thuis voel.Arno bedankt hiervoor en ik hou weer van je

Van de winter heb ik de carburateur van mijn W116 280S gereviseerd en op de TD dag laten testen op
alle waardes door Cor en kreeg als antwoord alles prima!schouderklopje voor mijzelf

Groet... Rolf
Laast bewerkt: 3 maanden, 2 weken geleden Door rolfmercedes.

Re: Verslag Technische-Dag Zaterdag 6 april 2019. 3 maanden, 1 week geleden #105720

• F4E
  • Afwezig
  • " Donateur "
Zo te zien heb ik een gezellige dag moeten missen, maar ja, jl. zaterdag had ik andere verplichtingen. Mijn zondag was weer goed besteed aan het monteren van de zomerbanden. Leuke foto's mannen!
Gr Henri
We willen u bedanken: 250Petrolgrun, jsp

Re: Verslag Technische-Dag Zaterdag 6 april 2019. 3 maanden, 1 week geleden #105721

Een heerlijke dag op een leuke en leerzame locatie met gelijkgestemden
Erg gezellig met andere clubleden gesproken en natuurlijk Mercedessen bekeken.
Arno gaf het al aan: mijn w116 heeft aandacht van Cor gehad. Even leek het of niet alle cilinders meededen. Eerst buiten naar de verdelerkap en rotor gekeken en vervolgens of de juiste cilinder werd aangestuurd. Dat klopte...
Later op de dag aan “de kast” gehangen (diagnose). Daar bleek meer aan de hand: de afstelling van benzine en gas had aandacht nodig. Dat gaf al een fikse verbetering. Vandaar mijn big smile (dus geen cilinder of zuiger)
Gisteren heb ik de kleppen gesteld en ook dit was geen overbodige luxe. Zo’n beetje alle kleppen stonden te strak. Ook weer een verbetering.
Een aandachtspuntje zijn nog afdichtingsrubbertjes van de injectoren (trekt ietwat valse lucht) en een uitlaat van voor naar achter... kortom: nog werk aan de winkel
Allemaal enorme dank en graag tot een volgend treffen

Re: Verslag Technische-Dag Zaterdag 6 april 2019. 3 maanden, 1 week geleden #105738

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Dank voor de leuke reacties en

@Arend59 wat gaaf die panorama foto, leuk om te lezen dat je positief bent, wij vonden het gezellig dat je aanwezig was en nu bij de OBC bent. Je doos met benzine pomp, filter en leidingen waren hilarisch.

Ik geniet nog steeds na van deze dag,

@rolfmercedes ik ben blij dat je weer van me houd.

@Denman1710, Een pracht plaatje zo tussen die oude Mercedessen.

@Christian, toen je weg reed van het terrein de N210 op was al aan het wegrijden te zien dat de W116 280S weg reed zoals dat hoort, een genot om te zien.

@F4E, in september is er weer een kans zoals je weet. We hebben jou en je pa wel gemist.

Groet, Arno

Re: Verslag Technische-Dag Zaterdag 6 april 2019. 2 maanden, 1 week geleden #105948

Mooi onderwerp op de TD afgelopen keer. Motorsteunen en wanneer zijn ze nog oke.

Die van mij duidelijk niet.

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.75 seconden

Wie is online?

Deze gebruikers zijn al online:
Kom snel binnen op het forum!

Forum Statistiek

• Total Users: 554
  • Latest Member: pjotter1968