Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag.
(1 bekijken) (1) Gast
Hier staan alle evenementen voor en door leden van de Oude Benz Club. Let wel dit topic worden alleen evenementen geplaatst die door en met de Oude Benz Club worden georganiseerd.

Voor niet Oude Benz Club activiteiten verwijs ik u naar het topic Mededelingen!
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag.

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 1 maand, 2 weken geleden #104130

  • wimm
  • Afwezig
  • " Donateur "
  • Berichten: 1093
Beste Arno,

Hierbij meld ik mij aan met de SL300-24 met twee personen.

Groeten Wim.

Onderwerp: stationair toerental lichte schommeling normaal? 300-24 klepper.
Laast bewerkt: 1 maand, 2 weken geleden Door wimm.

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 1 maand, 2 weken geleden #104155

  • F4E
  • Aanwezig
  • " Donateur "
  • Berichten: 371
Dag OBC'ers,

Ik kan er niet bij zijn vanwege een andere tijdsbesteding. Uiteraard wens ik jullie een mooie, leerzame maar vooral een hele gezellige dag toe.

Ik kijk uit naar de verslagen !

Gr

Henri
We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 1 maand, 2 weken geleden #104197

  • 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
  • Berichten: 7892
Hallo Edwin & Wimm, Leuk dat jullie er bij zijn.

@appieboon, Arnold leuk dat je een collega meeneemt, heb het gezien en bijgewerkt in de deelnemerslijst.

@F4E, Henri, jammer maar je kan je zelf niet in tweeën splitsen. Als dat zou kunnen had ik daar vaak gebruik van gemaakt. Tot een volgende keer.

@Wimm, ik denk dat ik het antwoord op je vraag al weet. De lichte schommeling in het stationair toerental word veroorzaakt door de Lambda zonde die de uitlaatgassen meet en een signaal stuurt naar de brandstof computer, die dat weer naar de lucht massa meter stuurt. Deze regelen elkaar steeds tegen, dit veroorzaakt volgens mij het verschil in stationair toerental. En is niet iets waar jij je zorgen over hoeft te maken. Voor de zekerheid laten we de diagnose aan de specialist over.

Groet, Arno

Deelnemerslijst.


01: 250Petrolgrun - W123 250 - 1 personen - Betaald.
02: Sam - R107 560SL - 1 personen - Betaald.
03: Waterloophai - C123 230CE - 1 persoon - Nog niet betaald.
04: Hans 280CE - A124 300CE-24 - 1 persoon - Nog niet betaald.
05: appieboon - W201 190E 1.8 - 2 persoon - Betaald.
06: EveCe - W126 300SE - 1 persoon - Nog niet betaald.
07: Edesejan - W201 190 - 1 persoon - Betaald.
08: CocoW114 - W114 230.6 - 1 persoon - Betaald.
09: Wimm - R129 SL 300-24 - 2 personen - Nog niet betaald.
10:


Vragen voor de Technische-Dag:


01: Waterloophai: wijzigen wij de overbrengingsverhouding van de achteras zodat de motor minder toeren draait: lager verbruik en minder lawaai.""" (het ging wel degelijk over Mercedesssen, maar ik weet niet welke)
Wat betekent dit? Voor welke wagens is dat mogelijk? Wat zijn de gevolgen bij het rijden met zo'n wagen?
02: appieboon: De vering kraakt bij mijn W201 180E 1.8 behoorlijk. Ook na het vervangen van de veren rondom,fuseekogels en stabilisatorstang rubbers.
03: EveCe: bij open schuifdak en bij achteruit rijden komen er uitlaatgassen in het interieur. Het spuitstuk en de uitlaat lijken niet te lekken en de interieur-kleppen in de kofferbak lijken normaal te werken. Wat zou de reden nog meer kunnen zijn (wellicht een slecht kofferbakrubber of slecht sluitende kofferbak)?
04: Wimm: Stationair toerental lichte schommeling normaal? R129 SL 300-24.

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 1 maand, 1 week geleden #104221

  • dick.20
  • Afwezig
  • " Donateur "
  • Berichten: 20
wil er ook weer graag bij zijn, kom met 1 persoon, tot dan!

mijn vraag gaat over de centrale deur vergrendeling, werkt niet goed, ooit een paar dagen en ooit maar een uurtje.
Laast bewerkt: 1 maand, 1 week geleden Door dick.20.

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 1 maand, 1 week geleden #104226

Dag Arno,

1) Kun je bij "Waterloophai" (nummer 03) het aantal personen veranderen van 1 naar 2 ?
Ik betaal morgen.

2) Vragen voor de TD:

- Betreft een W210 uit 1996: Soms gaan in de passagiersruimte het groene en rode lampje van de alarminstallatie beurtelings branden en is het onmogelijk om te starten. Na een drietal kwartiertjes start de wagen alsof er niets is gebeurd. Wat kan dat zijn?
Laast bewerkt: 1 maand, 1 week geleden Door waterloophai.

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 1 maand, 1 week geleden #104229

Arno,

hierbij meld ik me aan voor de technische dag op 22-9.

Ik heb een paar vragen:
1e Hoe moet ik de contactpunten bijstellen )eventueel vervangen.(w123 250)
2e Wanneer moet ik de hydroliekolie van een aut.niveauregeling vervangen (sec500)


O ja, ik kom met de W123 250.


Vr.gr.

Cees

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 1 maand, 1 week geleden #104245

  • 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
  • Berichten: 7892
Beste OBC leden,

De aanmeldingen, betalingen en vragen zijn weer verwerkt. Woensdagavond 19 september sluit de inschrijving.

@Hoevelaken, @Dick.20 & Fam.Verheijke5963 leuk dat jullie weer aanwezig zijn op de Technische-Dag.

Groet, Arno

Deelnemerslijst.


01: 250Petrolgrun - W123 250 - 1 personen - Betaald.
02: Sam - R107 560SL - 1 personen - Betaald.
03: Waterloophai - C123 230CE - 2 personen - Betaald.
04: Hans 280CE - A124 300CE-24 - 1 persoon - Betaald.
05: appieboon - W201 190E 1.8 - 2 persoon - Betaald.
06: EveCe - W126 300SE - 1 persoon - Nog niet betaald.
07: Edesejan - W201 190 - 1 persoon - Betaald.
08: CocoW114 - W114 230.6 - 1 persoon - Betaald.
09: Wimm - R129 SL 300-24 - 2 personen - Nog niet betaald.
10: Dick.20 - W123 250 - 1 persoon - Betaald.
11: Hoevelaken - 1 persooon - W123 250 - Betaald.
12: Fam.Verheijke5963 - 2 personen - R107 450SL - Betaald.

Vragen voor de Technische-Dag:


01: Waterloophai: wijzigen wij de overbrengingsverhouding van de achteras zodat de motor minder toeren draait: lager verbruik en minder lawaai.""" (het ging wel degelijk over Mercedesssen, maar ik weet niet welke)
Wat betekent dit? Voor welke wagens is dat mogelijk? Wat zijn de gevolgen bij het rijden met zo'n wagen?

02: appieboon: De vering kraakt bij mijn W201 180E 1.8 behoorlijk. Ook na het vervangen van de veren rondom,fuseekogels en stabilisatorstang rubbers.

03: EveCe: bij open schuifdak en bij achteruit rijden komen er uitlaatgassen in het interieur. Het spuitstuk en de uitlaat lijken niet te lekken en de interieur-kleppen in de kofferbak lijken normaal te werken. Wat zou de reden nog meer kunnen zijn (wellicht een slecht kofferbakrubber of slecht sluitende kofferbak)?

04: Wimm: Stationair toerental lichte schommeling normaal? R129 SL 300-24.

05: Dick.20: De centrale deur vergrendeling,deze werkt niet goed. Ooit een paar dagen en dan maar een uurtje.

06: Waterloophai: Betreft een W210 uit 1996: Soms gaan in de passagiersruimte het groene en rode lampje van de alarminstallatie beurtelings branden en is het onmogelijk om te starten. Na een drietal kwartiertjes start de wagen alsof er niets is gebeurd. Wat kan dat zijn?

07: Hoevelaken: Ik heb een paar vragen:
1e Hoe moet ik de contactpunten bijstellen of eventueel vervangen.(W123 250)
2e Wanneer moet ik de hydroliek-olie van een aut.niveauregeling vervangen (C126 500SEC)
Laast bewerkt: 1 maand, 1 week geleden Door 250Petrolgrun.

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 1 maand geleden #104247

Hoi Arno,

Kom ook weer naar de TD, dit keer samen met een buurman, 2 personen dus
Zal de centen overmaken en tot volgende week.

vraag: ik zie bij gas loslaten een rookpluim, zijn dit alleen lekkende klepseals of moet ik aan meer denken?

Groeten Rolf en Buurman Leo.

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 1 maand geleden #104254

  • Herman250
  • Afwezig
  • " Donateur "
  • Berichten: 232
Ik kan er deze keer niet bij zijn.

Gr Herman250

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 1 maand geleden #104255

Dag Arno,

Ik heb nog een belangrijke vraag om te stellen op de TD !

"Hoe is het met de knieën van Cor ?"

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 1 maand geleden #104270

  • Dick
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 46
Ik ben er weer bij op 22 september, één persoon (ik) betaling is onderweg!
Groet Dick

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 1 maand geleden #104278

  • 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
  • Berichten: 7892
Beste OBC leden,

De inschrijving voor de TD is gesloten. Bedankt voor jullie inschrijvingen we zijn met een leuke groep van 20 personen. Ik kijk er naar uit om er met jullie weer een fantastische dag van te maken.

Tot zaterdag, groet Arno.

Deelnemerslijst.


01: 250Petrolgrun - W123 250 - 1 personen - Betaald.
02: Sam - R107 560SL - 1 personen - Betaald.
03: Waterloophai - C123 230CE - 2 personen - Betaald.
04: Hans 280CE - A124 300CE-24 - 1 persoon - Betaald.
05: appieboon - W201 190E 1.8 - 2 persoon - Betaald.
06: EveCe - W126 300SE - 1 persoon - Betaald.
07: Edesejan - W201 190 - 1 persoon - Betaald.
08: CocoW114 - W114 230.6 - 1 persoon - Betaald.
09: Wimm - R129 SL 300-24 - 2 personen - Betaald.
10: Dick.20 - W123 250 - 1 persoon - Betaald.
11: Hoevelaken - 1 persooon - W123 250 - Betaald.
12: Fam.Verheijke5963 - 2 personen - R107 450SL - Betaald.
13: Dick - 1 persoon - W201 190E 1 - Betaald.
14: Rolfmercedes - 2 personen - W116 280S - Betaald.
15: Marc - 1 persoon - W180 II 220SE - Betaald.

Vragen voor de Technische-Dag:


01: Waterloophai: wijzigen wij de overbrengingsverhouding van de achteras zodat de motor minder toeren draait: lager verbruik en minder lawaai.""" (het ging wel degelijk over Mercedesssen, maar ik weet niet welke)
Wat betekent dit? Voor welke wagens is dat mogelijk? Wat zijn de gevolgen bij het rijden met zo'n wagen?

02: appieboon: De vering kraakt bij mijn W201 180E 1.8 behoorlijk. Ook na het vervangen van de veren rondom,fuseekogels en stabilisatorstang rubbers.

03: EveCe: bij open schuifdak en bij achteruit rijden komen er uitlaatgassen in het interieur. Het spuitstuk en de uitlaat lijken niet te lekken en de interieur-kleppen in de kofferbak lijken normaal te werken. Wat zou de reden nog meer kunnen zijn (wellicht een slecht kofferbakrubber of slecht sluitende kofferbak)?

04: Wimm: Stationair toerental lichte schommeling normaal? R129 SL 300-24.

05: Dick.20: De centrale deur vergrendeling,deze werkt niet goed. Ooit een paar dagen en dan maar een uurtje.

06: Waterloophai: Betreft een W210 uit 1996: Soms gaan in de passagiersruimte het groene en rode lampje van de alarminstallatie beurtelings branden en is het onmogelijk om te starten. Na een drietal kwartiertjes start de wagen alsof er niets is gebeurd. Wat kan dat zijn?

07: Hoevelaken: Ik heb een paar vragen:
1e Hoe moet ik de contactpunten bijstellen of eventueel vervangen.(W123 250)
2e Wanneer moet ik de hydroliek-olie van een aut.niveauregeling vervangen (C126 500SEC)[

[b]08: Rolfmercedes:[/b] Ik zie bij gas loslaten een rookpluim, zijn dit alleen lekkende klepseals of moet ik aan meer denken?
Laast bewerkt: 1 maand geleden Door 250Petrolgrun.

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 1 maand geleden #104283

  • F4E
  • Aanwezig
  • " Donateur "
  • Berichten: 371
Allemaal veel plezier gewenst morgen op de TD.

Gr
Henri
We willen u bedanken: CocoW114, rolfmercedes

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 4 weken, 1 dag geleden #104306

  • sam
  • Afwezig
  • " Donateur "
  • Berichten: 343
Arno en fam de Jong bedankt voor weer een fantastische technische dag en de perfecte organisatie, weer veel opgestoken en altijd leuk om weer bij te praten met de aanwezige leden en niet te vergeten de nieuwe aanwinsten te bewonderen.

Groet sam
We willen u bedanken: 250Petrolgrun

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 4 weken, 1 dag geleden #104310

  • 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
  • Berichten: 7892
Beste OBC leden,

Vandaag was het zover de laatste Technische-Dag van 2018.

Allereerst heb ik na mijn welkomst woord even ingehaakt op de laatste ontwikkelingen op brandstof gebied. Nu is ook de premium Ron 98 benzine van BP de Ultimate ook Ethanol houdend wat voorheen nog niet zo was.

Tot nu toe is naar ik weet alleen Shell V-Power nog Ethanol vrij?

We hebben uitvoerig behandeld met welke schade u op termijn krijgt te maken. Dus preventief een Ethanol killer toevoegen heeft zeker zin. Cor de Jong van Mercedes-Klassieker Service alwaar we de Technische-Dag houden krijgt ook steeds meer brandstof gerelateerde problemen in de garage. Deze reparaties kunnen aardig aan de prijs zijn. Een aantal voorbeelden werden genoemd en iedereen schrok van de gestegen prijzen. Dus voorkomen is beter dan genezen, met het toevoegen van een Ethanol killer. Meer info klik dan op de volgende link; www.oudebenzclub.nl/forum/oude-mercedes-...mercedes-benz#104297



Er werd aandachtig geluisterd, iedereen was toch wel aangedaan, welke kant we op gaan met het klimaat verdrag van Parijs? Hoe lang kunnen we nog genieten van onze oude Mercedes-Benz? De politiek is onvoorspelbaar geworden, niemand weet waar wij in de toekomst aan toe zijn,...




Na het kijken naar de glazenbol in de toekomst, gingen we over tot de orde van de dag en hebben we de vragen van de leden behandeld. Cor de Jong nam plaats op de kruk en een ieder kon zijn/haar vraag stellen want, van de ene vraag beland je zomaar in de volgende vraag. De oorzaak van het één is vaak het gevolg voor een ander probleem.




Wat erg leuk was tijdens de TD, het zag er naar uit dat het ging regenen. Zo trots als Hans & Wimm ( 2e M in Wimm staat voor Midlife Crises) op hun resp. A124 300CE-24 & R129 SL 300-24 zijn hadden ze alle twee de kap naar beneden. Het was overigens erg leuk om hun nieuwe aanwinsten te kunnen bekijken. Heb ze gewaarschuwd dat het zo wel eens zou kunnen gaan regenen. Hans & Wimm volharden in trots en lieten de kap open. Plotseling ging het regenen, Hans en Wimm rende naar buiten om de daken van wagens te sluiten, tijdens het sluiten van beide kappen ging het harder regenen,... Het was een moois schouwspel om te zien en ik was te laat met de camera.




Nadien weer verder tot de vragen die iedereen wilde stellen.






Pauze, gelukkig was het weer droog en kon iedereen weer met elkaar ervaringen uitwisselen, elkaars auto bewonderen, foto's maken enz,..





Kees Hoevelaken ook gewapend met camera!




De oudste deelnemer van de TD, een W180 II 220SE Ponton uit 1959.

Wat een pracht van een automobiel, uit een tijd dat het bouwen en ontwerpen van een Mercedes-Benz vakmanschap, kwaliteit en design naadloos op elkaar aansloten. De gebruikte materialen zoals hout, leer, en chroom metaal zijn tot in de kleinste puntjes verfijnd vormgegeven. Neem bijvoorbeeld de kaartenbak in de deur. Openen en sluiten als een luxe attachékoffer met scharnieren en veren.


















Na het onderling genieten de Lunch met heerlijke broodjes. Helaas van de alle soorten koek bij de koffie geen foto's maar ook hier was weer keuze genoeg. Alles vers van de banketbakker. De luxebroodjes van de catering waren ook weer van uitmuntende kwaliteit.



Na de lunch werd er hier en daar lekker gesleuteld. Diverse oude Mercedes-Benz personenwagens hebben de Technische-Dag weer beter verlaten dan dat ze gekomen zijn. Hier en daar verbetering in afstelling van ontsteking en brandstofmengsel maar ook zijn er weer met auto's aangetroffen met een kunststof thermostaathuis! Preventief vervangen voor een aluminium exemplaar. Bij de A124 300CE-24 van Hans was deze al aan het scheuren en lekte deze al, die stond op het punt van breken. Wanneer dit gebeurd kunt u niet meer rijden.

Meer informatie ht hoe en waarom, omtrent de kunststof-thermostaathuizen? klik op de link: www.oudebenzclub.nl/forum/oude-mercedes-...hermostaathuis#95005

Kunstof-thermostaathuis.





Aluminium-Thermostaathuis.






Kees Hoevelaken & Strenge Jan, samen aan de slag met de Solex 4A1 carburateur. De Solex 4A1 carburateur wordt door velen angstvallig gemeden. Strenge Jan en Kees draaien hun handen er niet voor om. De M123.921 motor had na de operatie van de chirurgen een betere loop en een lager Co uitstoot. Goed gewerkt mannen,..








Die oude Mercedes-Benz personenwagens, prachtig. Een garage vol is een museum op zich. Een Technische-Dag met de OBC is puur genieten. Young- & Oldtimers te samen een bond gezelschap die het prima met elkaar kunnen vinden, dat is genieten.

W120 190SL


W201 190E


Sam & CocoW114 in geheim overleg,..



Appie Boon zoekt het hoger op,.. Waar komt toch dat geluid vandaan, het bleken de stabilisator-rubbers aan de voorzijde te zijn.




Na gedane arbeid in de garage een productiefilm gekeken van de Mercedes-Benz W116 S-klasse.




De DTM replica Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16 waar Cor de Jong tijdens de Tourenwagen Classics tijdens de Historic Grand Prix 31/8 t/m 2/9 op Circuit Zandvoort heeft deelgenomen staat prominent in de Showroom. De wagen genoot de gehele dag bekijks.



De onderstaande foto maakte ik tijdens het bovengenoemde evenement 3 weken geleden. Boven aan de Hunserug, Cor de Jong in gevecht met Marc Seesing in de BMW E30 M3 zoals dat ook in 1988 er aan toe ging.



Iedereen bedankt voor jullie komst en gezelligheid. Ik heb genoten, gelachen en heerlijk geluncht, het was weer een feest. Wil je nog iets vertellen over vandaag schroom niet om je eigen verhaal in een reactie te vertellen.

Groet, Arno
Laast bewerkt: 4 weken, 1 dag geleden Door 250Petrolgrun.
We willen u bedanken: W105, rolfmercedes, Walter380, sam

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 4 weken, 1 dag geleden #104313

De laatste technische dag van 2018 alweer en weer een hele leerzame Mensen wat vliegt de tijd, voor je het weet is zo'n leuke dag weer voorbij.
Wat mijn persoontje aangaat ben ik weer bijgepraat over wat me te wachten staat i.v.m de naderende kop revisie van de W116 280S uit 1978 en wat het zoal gaat kosten maar goed we komen er wel uit.


Verder is ons lid Hans met zijn A124 300CE een hoop ellende bespaard gebleven want zijn wagen was nog voorzien van een kunstof thermostaathuis, je komt ze dus nog steeds tegen(mooie wagen overigens in cabrio uitvoering).
De nieuwe aanwinst van Wimm(tweede letter van mooi)staan te bewonderen, blijf het een apart model vinden.Wim van hieruit heel veel plezier met de R129 24 klepper

Tot slot wil ik van hieruit ook de familie de Jong en Arno weer bedanken voor deze dag.
Had graag wat meer foto's gemaakt van al het moois wat er stond maar, door het slechte weer is dat niet helemaal gelukt.













Groeten Rolf
Laast bewerkt: 4 weken, 1 dag geleden Door rolfmercedes.
We willen u bedanken: W105, Nachtuil

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 3 weken, 5 dagen geleden #104342

  • F4E
  • Aanwezig
  • " Donateur "
  • Berichten: 371
Bedankt voor de bijdragen Rolf en Arno; ik was afgelopen weekend aan het genieten in Rome (veel Fiat, weinig Mercedes-Benz gezien), maar heb zo toch een leuk beeld van het verloop van de dag. Volgende editie hoop ik er uiteraard weer bij te kunnen zijn.

Gr
Henri

Re: Zaterdag 22 september 2018 Technische-Dag. 3 weken, 2 dagen geleden #104360

Dank voor het verslag , bij de volgende td hoop ik er weer bij te zijn, heb het gemist
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.74 seconden

Wie is online?

Deze gebruikers zijn al online:
Kom snel binnen op het forum!

Forum Statistiek

  • Total Users: 510
  • Latest Member: Annejan
  • Total Posts: 23.4duizend
  • Total Topics: 1529
  • Total Sections: 19
  • Total Categories: 5
  • Today Open: 1
  • Yesterday Open: 1
  • Today Answer: 6
  • Yesterday Answer: 7