Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Reparatie CV vacuum bediening linker achterportier
(1 bekijken) (1) Gast
Hier kan alles geplaatst worden omtrent de techniek van de oude Benz, zowel mechanisch als elektronisch. Bijvoorbeeld: Motorproblemen of een defecte tellerunit.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Reparatie CV vacuum bediening linker achterportier

Reparatie CV vacuum bediening linker achterportier 3 jaren, 2 maanden geleden #17488

• damoyemai
Mijn CV op vacuum werkte niet en wilde dit graag weer aan de praat krijgen, dus de CV bediening bestuurderskant vervangen deze lekte. Dit had nog niet het gewenste resultaat.
Bediening passagierszijde ontbrak dus deze weer gemonteerd. het hele spul werkte weer alleen open dicht nog niet Na wat testen kwam ik erachter dat het probleem linksachter moest zitten en ja hoor membranen opengaande kant geheel vergaan. Er zullen gerust nieuwe op de markt zijn maar wat is er nu leuker dan het zelf repareren mijn ruitensproeier motor doet het immers ook nog steeds!! Dus hier een verslag van het zelf maken van 2 membranen.

De gedemonteerde bediening zoals ik hem aantrof in de deur.

DSCF3358.JPG

Opengaande kant zag er nog prima uit.

DSCF3360.JPG

Gedemonteerd en schoongemaakt.

DSCF3361.JPG

DSCF3365.JPG

Benodigdheden: Schaar, Siliconenkit 2 dikke grote ballonnen(speelgoedwinkel) Vergeet de elastiekjes en de ringen die had ik achteraf niet nodig de elastiekjes heb ik wel gebruikt maar waren niet nodig zal ze ook niet beschrijven.

DSCF3363.JPG

De ballon.

DSCF3366.JPG

Knip van de ballon de tuit en punt af.

DSCF3367.JPG

Haal van de kopjes de oude rubber delen af deze moet je eraf knippen of snijden.

DSCF3369.JPG

Dan ziet het er zo uit.

DSCF3368.JPG

Na het schoonmaken zien de kopjes er dan zo uit.

DSCF3370.JPG

Knip dan in de ballon een heel klein gaatje door beide zijden.

DSCF3371.JPG

Smeer op het kopje aan de bovenzijde een beetje siliconenkit voor een luchtdichte afdichting.

DSCF3372.JPG

Vergeet niet de afdichtingsring te plaatsen alvorens de ballon en het kopje terug te zetten.

DSCF3374.JPG

Breng wat siliconenkit aan daar waar de afdichtingsring komt te zitten en trek de ballon over het kopje druk het kopje door het gemaakte gaatje van de ballon.

DSCF3375.JPG

Hier is de gele kant reeds klaar.

DSCF3376.JPG

Plaats de plastic afdichtingsring weer terug wwar deze oorspronkelijk zat let op de uitsparingen die daar voor gemaakt zijn. En trek de ballon recht en strak.

DSCF3377.JPG

Knip de overtollige ballon weg en smeer het geheel voor het luchtdicht maken het is immers vacuum af met een laagje siliconenkit.

DSCF3378.JPG

DSCF3379.JPG

En ja hoor mij CV werkt weer GEWELDIG!!!!
Laast bewerkt: 3 jaren, 2 maanden geleden Door .

Re: Reparatie CV vacuum bediening linker achterportier 3 jaren, 2 maanden geleden #17497

• Pietje
Geweldig vindingrijk!
Ben wel benieuwd hoe lang de ballonnen het uithouden.

Re: Reparatie CV vacuum bediening linker achterportier 3 jaren, 2 maanden geleden #17508

• 250Petrolgrun
  • Afwezig
  • Administrator
  • 2 liters is a softdrink, NOT AN ENGINE SIZE!
Hoi Frank,

Geweldig gedaan, dit soort vindingrijke oplosingen hebben we hard nodig nu veel onderdelen van onze Oude Benze op eind voorraad staat.

Alleen vraag ik me af ( Net zoals Pietje. ) Hoe lang de balonnen het blijven houden. Het rubber is stukken dunner, en een ballon word slap na verloop van tijd. Al zal de siliconen laag die je er overheen hebt gesmeerd dit wel tegen houden denk ik.

Houd ons op de hoogte hoe goed het werkt, en hoe lang het goed blijft gaan.

Heb genoten van deze reportage overigens.

Groet, Arno.
Mercedes-Benz, for wherever the road takes you.

2 liters is a soft drink, NOT AN ENGINE SIZE!

Verbruik Mercedes-Benz W201 190E 2.6 "de Jong". Tuned by Mercedes-Klassieker Service

Verbruik Mercedes-Benz W123 250 Automaat.
Laast bewerkt: 3 jaren, 1 maand geleden Door .

Re: Reparatie CV vacuum bediening linker achterportier 3 jaren, 2 maanden geleden #17515

• damoyemai
Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het gaat.
Het zijn wel vrij dikke ballonnen en ook nog eens dubbel dus dat zal het probleem niet zijn. Ik heb vaker membranen gemaakt van dit soort ballonnen (voor een oud koffieapparaat) en die werkt ook nog steeds Maar het zelfde trucje kan je natuurlijk met een oude binnenband doen.
Maar voorlopig werkt het prima!!

Re: Reparatie CV vacuum bediening linker achterportier 3 jaren, 2 maanden geleden #17532

• Hannus
Als de ballonnen het niet houden zou je eventueel overkunnen stappen op durex deze knappen minder vlug.

Mvgr,

Hannus

Re: Reparatie CV vacuum bediening linker achterportier 3 jaren, 2 maanden geleden #17542

• damoyemai
Hannus schreef:
Als de ballonnen het niet houden zou je eventueel overkunnen stappen op durex deze knappen minder vlug.

Mvgr,

Hannus

Ik ben vader van 5 jongens doe mij maar een ballon.

Re: Reparatie CV vacuum bediening linker achterportier 3 jaren, 2 maanden geleden #17597

• bmw535iw124e320
damoyemai schreef:
Hannus schreef:

Mvgr,

Hannus

1 ballon????
Volgens mij heb jij meer aan een familie verpakking!!!!!
gr.

Re: Reparatie CV vacuum bediening linker achterportier 3 jaren, 1 maand geleden #19671

• rabel
netjes hoor heel knap groet rabel

Re: Reparatie CV vacuum bediening linker achterportier 3 jaren, 1 maand geleden #19705

• damoyemai
Werkt nog steeds prima!!!

Re: Reparatie CV vacuum bediening linker achterportier 3 jaren, 1 maand geleden #19724

• BigJohn
Hannus,is dat metof zonder glijmiddel?

Re: Reparatie CV vacuum bediening linker achterportier 3 jaren, 1 maand geleden #19726

• Pietje
damoyemai schreef:

Dus,..... áls er gaatjes optreden hebben meisjes grotere gaten nodig dan jongens?
Laast bewerkt: 3 jaren, 1 maand geleden Door .

Re: Reparatie CV vacuum bediening linker achterportier 3 jaren geleden #19876

• hutch
  • Afwezig
  • Junior Boarder
Reparatie Cv

Geweldig en erg vindingrijk:woohoo:
Dit zij oplossing en ben je echt met een hobby bezig.
Ik heb een 124 300 d en mijn centrale vergrendeling werkt alleen als je het slot gebruik van de achterklep als je de deur openmaakt aan de bestuurderskant werkt het niet op de centralevergrendeling en aan de passagiers kant werkt hij niet op de sleutel dus doet het slot niks.
Wie heeft er een tip lijkt mij dat de vacumpomp en membramen niet kapot is maar ergens in het slot die het singaal naar de pomp aangeeft wat hij moet doen gaat het naar mijn mening mis.

Gr hutch

Re: Reparatie CV vacuum bediening linker achterportier 3 jaren geleden #19877

• japie
dit zit in het electrische gedeelte,want het vakuum werkt wel als je de kofferklep bediend.
Kijk eens bij de vakuumpomp (als het net is als bij de w201)daar komt een draad vanaf de achterklep en een vanaf de voordeuren.
Mogenlijk zit die vanaf de voordeuren los.
Is er aan de deuren gewerkt? mischien een van de draden los?
Of achterdeur cilinders in de voordeuren geplaatst (die hebben geen schakeldraden)
Laast bewerkt: 3 jaren geleden Door .
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.50 seconden

Wie is online?

Deze gebruikers zijn al online:
Kom snel binnen op het forum!

Forum Statistiek

• Total Users: 477
  • Latest Member: wehrmeijer
  • Total Posts: 28.6duizend
  • Total Topics: 1234